Skocz do zawartości

Nie renderuje Mapy Dirt


DrHoUsE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to znowu ja z moim następnym problemem.

 

Otóż robię nową scene daje 2 plane'y albo plane i cylinder na nim zmieniam renderer na vray, dodaje materiał light (od vray'a) i w materiale light dodaje dirtmapę. Aplikuje materiał do Plane'ów i renderuje (wyłączone GI). PLane'y są białe i nic nie widać (tylko biel) dodaje jakiegos innego lighta i go odsuwam - też nic wyłączam w rubryce dirta "Ignore for GI" i renderuje wraz z GI - też nic

 

Szukałem wszędzie - google, forum itd. ale nie moge znaleźć

 

ustawiam materiał light jako overdrie mtl - też nic ustawiam standardowy materiał vray'a + dirt jako diffuse (pozniej jak nie pojdzie to go na overdrive daje) i niic !!

 

Mogę jeszcze dać screeny z ustawień vray'a (wszystko oryginalne)

nawet na oryginalnyhch ustawieniach Dirta nie działa

 

nie ogarniam tego - daje wam ustawienia wraz z renderem i wyglądem sceny

liczę na pomoc

POZDRAWIAM

 

@edit

 

chodzi mi o to że ma być efekt Ambient Occolusion ale coś na to nie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

z tego co wiem chyba są suwaki w przeglądarce ?

 

 

btw. Słyszałem jeszcze o trybie ambient Occlusion co robi skylight i światło doom lecz oba rendery sądosyć długie a skylight jeszcze potrzebuje GI ;/

 

dirt jest jak na mojego złoma najlepszym sposobem więc prosze o pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaaa to przepraszam najmocniej xDD

 

po prostu w załączniku był taki maxymalny rozmiar i zmieniło

 

http://img10.imageshack.us/i/wczonegi.png/ Włączone GI

 

http://img94.imageshack.us/i/invertnormalon.png/ Invert Normal

 

a to normalne ustawienia tylko zwiększony radius

 

http://img59.imageshack.us/i/vray1ustawienia.png/

 

@edit

 

na 2 ostatnich screenach są tylko ustawienia dirta

 

na 1 z GI on są ustawienia dirta oraz GI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu tam masz jakies biasy powrzucane? radius tez jakis kosmiczny (no chyba ze masz scene w takiej skali). Sprawdz to sobie na nowej scenie, z normalna skala w rodzaju Box 10cm x 10cm x 10cm, daj radius jakis 1cm i zobacz czy cos bedzie widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz GI zupełnie w scenie. Wyłącz default light w global switches. Włącz frame buffer vrayowy. Zmniejsz natężenie self ilumination (biały kolor dirta w tym przypadku) do poziomu gdzie będzie się renderował jako jasno szary. Biasów, distribution i falloff nie dotykaj zanim nie dostaniesz jakiegokolwiek efektu.

 

Reszta tak jak Mirach napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze panowie

 

GI Wyłączone, Frame Buffer włączony, Radius dirta - 1cm (defaultowy 10cm) zmieniłem kolor dirta na taki jasno szary, default light wyłączony, box 10/10/10 cm, plane: 142,285cm/142,285cm (wielkość siatki w perspektywie) daje screenshota

 

http://img402.imageshack.us/i/beztytuugde.png/

 

spróbuje zrobić reinstall vray'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem, ja wiem!!! :)

 

ta dirt mape wlozyles to mareialu VrayLightMat albo innego podobnego emitujacego swiatlo (jest w slocie Light Color) i jesli masz wysoki Multiplier tego materialu/swiatla to nie bedzie zadnego shadingu (co widac na kulce w mat editorze) ani dirta bo go poprostu wypali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

hmm tomek to dziwne ze dirt nie dziala nawet na standardowym materiale vRay'a

 

co to tego spróbuje może pójdzie a jak nie to pobiore tego najnowszego vray'a

 

@edit

 

klapa nie dziala

 

pobieram vray tego nowego i zobacze czy bedzie dzialac

 

Pozdrawiam

 

@edit2

 

omfg sciągłem wersje testową tego vray'a do maxa 2009 ale niestety sp2 i dziwne ze na testowej dirt działa bez zarzutu hmm

 

@edit 3

 

a więc tak - UPORAŁEM SIĘ Z PROBLEMEM ROBIĄC REINSTALL MAXA

 

 

można zamknąć

Edytowane przez DrHoUsE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie zrozumiales co napisalem...

 

jako baze uzyles VrayLightMat zamiast VrayMat i dlatego dirt nie dzialal, wlozyles Dirt'a do slotu LightColor zamiast Diffuse wiec nie ma co oczekiwac ze go zobaczysz bo wyrenderowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie panowie po prostu miałem tak zaśmieconego maxa tymi pluginami i skryptami że wszystko mu się mieszało.

 

Zrobiłem reinstalla i wszystko działa jak najbardziej poprawnie + małe odsyfianie systemu z wirusów, niepotrzebnych rejestrów itp.

 

dowód:

 

http://img682.imageshack.us/i/dirtmap.png/

 

Ta sama scena z boxem 10x 10x 10x i planem na szerokość siatki z perspektywy

jedynie co to powiększyłem troche radius bo na 1 cm było psinco xD i zmieniłem kolor tła na biały

tylko po tym reinstallu troche mi zamula okno materiałów ale da się znieść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności