Napisano 3 Maj 201014 l Witam to znowu ja z moim następnym problemem. Otóż robię nową scene daje 2 plane'y albo plane i cylinder na nim zmieniam renderer na vray, dodaje materiał light (od vray'a) i w materiale light dodaje dirtmapę. Aplikuje materiał do Plane'ów i renderuje (wyłączone GI). PLane'y są białe i nic nie widać (tylko biel) dodaje jakiegos innego lighta i go odsuwam - też nic wyłączam w rubryce dirta "Ignore for GI" i renderuje wraz z GI - też nic Szukałem wszędzie - google, forum itd. ale nie moge znaleźć ustawiam materiał light jako overdrie mtl - też nic ustawiam standardowy materiał vray'a + dirt jako diffuse (pozniej jak nie pojdzie to go na overdrive daje) i niic !! Mogę jeszcze dać screeny z ustawień vray'a (wszystko oryginalne) nawet na oryginalnyhch ustawieniach Dirta nie działa nie ogarniam tego - daje wam ustawienia wraz z renderem i wyglądem sceny liczę na pomoc POZDRAWIAM @edit chodzi mi o to że ma być efekt Ambient Occolusion ale coś na to nie wygląda
Napisano 4 Maj 201014 l Autor z tego co wiem chyba są suwaki w przeglądarce ? btw. Słyszałem jeszcze o trybie ambient Occlusion co robi skylight i światło doom lecz oba rendery sądosyć długie a skylight jeszcze potrzebuje GI ;/ dirt jest jak na mojego złoma najlepszym sposobem więc prosze o pomoc pozdrawiam
Napisano 4 Maj 201014 l Próbujemy Ci pomóc Hynol próbował dać Ci do zrozumienia, że jego monitor zamazuje parametry wpisane w te okienka. Ja mam taki sam złom.
Napisano 5 Maj 201014 l Autor Ahaaa to przepraszam najmocniej xDD po prostu w załączniku był taki maxymalny rozmiar i zmieniło http://img10.imageshack.us/i/wczonegi.png/ Włączone GI http://img94.imageshack.us/i/invertnormalon.png/ Invert Normal a to normalne ustawienia tylko zwiększony radius http://img59.imageshack.us/i/vray1ustawienia.png/ @edit na 2 ostatnich screenach są tylko ustawienia dirta na 1 z GI on są ustawienia dirta oraz GI
Napisano 5 Maj 201014 l czemu tam masz jakies biasy powrzucane? radius tez jakis kosmiczny (no chyba ze masz scene w takiej skali). Sprawdz to sobie na nowej scenie, z normalna skala w rodzaju Box 10cm x 10cm x 10cm, daj radius jakis 1cm i zobacz czy cos bedzie widac.
Napisano 5 Maj 201014 l Wyłącz GI zupełnie w scenie. Wyłącz default light w global switches. Włącz frame buffer vrayowy. Zmniejsz natężenie self ilumination (biały kolor dirta w tym przypadku) do poziomu gdzie będzie się renderował jako jasno szary. Biasów, distribution i falloff nie dotykaj zanim nie dostaniesz jakiegokolwiek efektu. Reszta tak jak Mirach napisał.
Napisano 5 Maj 201014 l ja bym jeszcze stawiał że coś nakombinowałeś w color maping ale radius z kosmosu to pierwsza rzecz, mirach dobrze mówi daj box 10x10x10 i postaw na czymś wtedy wszystko się okaże
Napisano 6 Maj 201014 l Autor Dobrze panowie GI Wyłączone, Frame Buffer włączony, Radius dirta - 1cm (defaultowy 10cm) zmieniłem kolor dirta na taki jasno szary, default light wyłączony, box 10/10/10 cm, plane: 142,285cm/142,285cm (wielkość siatki w perspektywie) daje screenshota http://img402.imageshack.us/i/beztytuugde.png/ spróbuje zrobić reinstall vray'a
Napisano 6 Maj 201014 l ja wiem, ja wiem!!! :) ta dirt mape wlozyles to mareialu VrayLightMat albo innego podobnego emitujacego swiatlo (jest w slocie Light Color) i jesli masz wysoki Multiplier tego materialu/swiatla to nie bedzie zadnego shadingu (co widac na kulce w mat editorze) ani dirta bo go poprostu wypali...
Napisano 6 Maj 201014 l Autor hmm tomek to dziwne ze dirt nie dziala nawet na standardowym materiale vRay'a co to tego spróbuje może pójdzie a jak nie to pobiore tego najnowszego vray'a @edit klapa nie dziala pobieram vray tego nowego i zobacze czy bedzie dzialac Pozdrawiam @edit2 omfg sciągłem wersje testową tego vray'a do maxa 2009 ale niestety sp2 i dziwne ze na testowej dirt działa bez zarzutu hmm @edit 3 a więc tak - UPORAŁEM SIĘ Z PROBLEMEM ROBIĄC REINSTALL MAXA można zamknąć Edytowane 6 Maj 201014 l przez DrHoUsE
Napisano 6 Maj 201014 l chyba nie zrozumiales co napisalem... jako baze uzyles VrayLightMat zamiast VrayMat i dlatego dirt nie dzialal, wlozyles Dirt'a do slotu LightColor zamiast Diffuse wiec nie ma co oczekiwac ze go zobaczysz bo wyrenderowaniu.
Napisano 6 Maj 201014 l Ja tam zawsze do AO passa używam VrayLightMaterial i o dziwo zawsze działa... Więc nie pisz o rzeczach których nie sprawdziłeś panie kolego.
Napisano 6 Maj 201014 l Ja tam zawsze do AO passa używam VrayLightMaterial i o dziwo zawsze działa yup, potwierdzam działalność owej metody.
Napisano 7 Maj 201014 l Autor Spokojnie panowie po prostu miałem tak zaśmieconego maxa tymi pluginami i skryptami że wszystko mu się mieszało. Zrobiłem reinstalla i wszystko działa jak najbardziej poprawnie + małe odsyfianie systemu z wirusów, niepotrzebnych rejestrów itp. dowód: http://img682.imageshack.us/i/dirtmap.png/ Ta sama scena z boxem 10x 10x 10x i planem na szerokość siatki z perspektywy jedynie co to powiększyłem troche radius bo na 1 cm było psinco xD i zmieniłem kolor tła na biały tylko po tym reinstallu troche mi zamula okno materiałów ale da się znieść
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto