Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam to znowu ja z moim następnym problemem.

 

Otóż robię nową scene daje 2 plane'y albo plane i cylinder na nim zmieniam renderer na vray, dodaje materiał light (od vray'a) i w materiale light dodaje dirtmapę. Aplikuje materiał do Plane'ów i renderuje (wyłączone GI). PLane'y są białe i nic nie widać (tylko biel) dodaje jakiegos innego lighta i go odsuwam - też nic wyłączam w rubryce dirta "Ignore for GI" i renderuje wraz z GI - też nic

 

Szukałem wszędzie - google, forum itd. ale nie moge znaleźć

 

ustawiam materiał light jako overdrie mtl - też nic ustawiam standardowy materiał vray'a + dirt jako diffuse (pozniej jak nie pojdzie to go na overdrive daje) i niic !!

 

Mogę jeszcze dać screeny z ustawień vray'a (wszystko oryginalne)

nawet na oryginalnyhch ustawieniach Dirta nie działa

 

nie ogarniam tego - daje wam ustawienia wraz z renderem i wyglądem sceny

liczę na pomoc

POZDRAWIAM

 

@edit

 

chodzi mi o to że ma być efekt Ambient Occolusion ale coś na to nie wygląda

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

z tego co wiem chyba są suwaki w przeglądarce ?

 

 

btw. Słyszałem jeszcze o trybie ambient Occlusion co robi skylight i światło doom lecz oba rendery sądosyć długie a skylight jeszcze potrzebuje GI ;/

 

dirt jest jak na mojego złoma najlepszym sposobem więc prosze o pomoc

 

pozdrawiam

Napisano

Próbujemy Ci pomóc

Hynol próbował dać Ci do zrozumienia, że jego monitor zamazuje parametry wpisane w te okienka.

Ja mam taki sam złom.

Napisano
  • Autor

Ahaaa to przepraszam najmocniej xDD

 

po prostu w załączniku był taki maxymalny rozmiar i zmieniło

 

http://img10.imageshack.us/i/wczonegi.png/ Włączone GI

 

http://img94.imageshack.us/i/invertnormalon.png/ Invert Normal

 

a to normalne ustawienia tylko zwiększony radius

 

http://img59.imageshack.us/i/vray1ustawienia.png/

 

@edit

 

na 2 ostatnich screenach są tylko ustawienia dirta

 

na 1 z GI on są ustawienia dirta oraz GI

Napisano

czemu tam masz jakies biasy powrzucane? radius tez jakis kosmiczny (no chyba ze masz scene w takiej skali). Sprawdz to sobie na nowej scenie, z normalna skala w rodzaju Box 10cm x 10cm x 10cm, daj radius jakis 1cm i zobacz czy cos bedzie widac.

Napisano

Wyłącz GI zupełnie w scenie. Wyłącz default light w global switches. Włącz frame buffer vrayowy. Zmniejsz natężenie self ilumination (biały kolor dirta w tym przypadku) do poziomu gdzie będzie się renderował jako jasno szary. Biasów, distribution i falloff nie dotykaj zanim nie dostaniesz jakiegokolwiek efektu.

 

Reszta tak jak Mirach napisał.

Napisano

ja bym jeszcze stawiał że coś nakombinowałeś w color maping ale radius z kosmosu to pierwsza rzecz, mirach dobrze mówi daj box 10x10x10 i postaw na czymś wtedy wszystko się okaże

Napisano
  • Autor

Dobrze panowie

 

GI Wyłączone, Frame Buffer włączony, Radius dirta - 1cm (defaultowy 10cm) zmieniłem kolor dirta na taki jasno szary, default light wyłączony, box 10/10/10 cm, plane: 142,285cm/142,285cm (wielkość siatki w perspektywie) daje screenshota

 

http://img402.imageshack.us/i/beztytuugde.png/

 

spróbuje zrobić reinstall vray'a

Napisano

ja wiem, ja wiem!!! :)

 

ta dirt mape wlozyles to mareialu VrayLightMat albo innego podobnego emitujacego swiatlo (jest w slocie Light Color) i jesli masz wysoki Multiplier tego materialu/swiatla to nie bedzie zadnego shadingu (co widac na kulce w mat editorze) ani dirta bo go poprostu wypali...

Napisano
  • Autor

hmm tomek to dziwne ze dirt nie dziala nawet na standardowym materiale vRay'a

 

co to tego spróbuje może pójdzie a jak nie to pobiore tego najnowszego vray'a

 

@edit

 

klapa nie dziala

 

pobieram vray tego nowego i zobacze czy bedzie dzialac

 

Pozdrawiam

 

@edit2

 

omfg sciągłem wersje testową tego vray'a do maxa 2009 ale niestety sp2 i dziwne ze na testowej dirt działa bez zarzutu hmm

 

@edit 3

 

a więc tak - UPORAŁEM SIĘ Z PROBLEMEM ROBIĄC REINSTALL MAXA

 

 

można zamknąć

Edytowane przez DrHoUsE

Napisano

chyba nie zrozumiales co napisalem...

 

jako baze uzyles VrayLightMat zamiast VrayMat i dlatego dirt nie dzialal, wlozyles Dirt'a do slotu LightColor zamiast Diffuse wiec nie ma co oczekiwac ze go zobaczysz bo wyrenderowaniu.

Napisano

Ja tam zawsze do AO passa używam VrayLightMaterial i o dziwo zawsze działa... Więc nie pisz o rzeczach których nie sprawdziłeś panie kolego.

Napisano

Ja tam zawsze do AO passa używam VrayLightMaterial i o dziwo zawsze działa

 

yup, potwierdzam działalność owej metody.

Napisano
  • Autor

Spokojnie panowie po prostu miałem tak zaśmieconego maxa tymi pluginami i skryptami że wszystko mu się mieszało.

 

Zrobiłem reinstalla i wszystko działa jak najbardziej poprawnie + małe odsyfianie systemu z wirusów, niepotrzebnych rejestrów itp.

 

dowód:

 

http://img682.imageshack.us/i/dirtmap.png/

 

Ta sama scena z boxem 10x 10x 10x i planem na szerokość siatki z perspektywy

jedynie co to powiększyłem troche radius bo na 1 cm było psinco xD i zmieniłem kolor tła na biały

tylko po tym reinstallu troche mi zamula okno materiałów ale da się znieść

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności