sajrus Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 Witam to pierwszy mój model wykonany w 3dmax jak i ogólnie jeżeli chodzi o obiekty 3d. Miałem bardzo kiepskiej jakości blueprinty więc jak ktoś ma jakieś dobre to niech podeśle. Bardzo proszę o poprawienie mnie jeżeli robie drastyczne błędy w figurze pojazdu
bbandi Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 Hej jak na początek nie jest źle:), polecam poprzeglądać różne tutoriale odnośnie modelowania trudniejszych części karoserii i wykorzystania dobrodziejstw "edittable poly". P.S Unikaj trójkątów i bardziej kombinuj nad rozmieszczaniem siatki bo w niektórych miejscach np nadkolu jest ona strasznie chaotycznie rozmieszczona, aha widzę że masz dobrego kompa skoro wyciągasz 74klatki:).
bbandi Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 Jeśli myślisz zrobić konkretne odwzorowanie to poszukaj porządnych blueprintów i zacznij od nowa ewentualnie inny samochód. Poprawić też by się pewnie dało ale chyba szkoda zachodu to potraktuj jako trening.
sajrus Napisano 6 Maj 2010 Autor Napisano 6 Maj 2010 A jaki pojazd proponujesz? i od jakiego elementu zaczynać bo ja zawsze od zrobienia nadkola ale może źle robie?
bbandi Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 Tak jak Nvidia pisze-audi, albo oglądnij tutorial i przerób na innym modelu, bo zasada jest podobna do ogółu samochodów tylko z charakterystycznymi miejscami bywa gorzej, bo jak zaczniesz modelować lamborgini to tam jest dużo przetłoczeń i trudnych kształtów lepiej coś kwadratowego jak na początek może jakiegoś old timera. Ale tutek obowiązkowo bo jak na początku źle zaczniesz to się będzie ciągło i nie dasz rady skończyć. A w związku z tym bajerem do obracania widoku to zależy jakiego masz maxa bo on chyba wszedł dopiero w maxie 2009.
sajrus Napisano 6 Maj 2010 Autor Napisano 6 Maj 2010 (edytowane) Szkoda bo korzystam z 2008 :( A co do Samochodu to zaczynam forda sierre xr4i dość kanciasty i prosty PS: jakbyście mogli dać jakieś linki do tutów bo znalazłem o tym audi ale gość tylko 4 party zrobił Edytowane 6 Maj 2010 przez sajrus
sajrus Napisano 8 Maj 2010 Autor Napisano 8 Maj 2010 (edytowane) brnę dalej może i w błędzie ale chciałbym chociaż wykonać ten model w 70% jak wiadomo to pierwszy model który robie a tu drugie foto z randeringu też pierwszy raz robiłem Edytowane 8 Maj 2010 przez sajrus
bbandi Napisano 8 Maj 2010 Napisano 8 Maj 2010 koła masz dziwnie zwichrowane...ustaw widok front i zobacz czy są w równej osi i niepoobracane.
sajrus Napisano 8 Maj 2010 Autor Napisano 8 Maj 2010 są pochylone do środka bo to ma być taki ala drift car :)
profkaufman Napisano 11 Maj 2010 Napisano 11 Maj 2010 Takie ustawienie przednich kół to się chyba zwie "negatyw do driftu". Ma to zapewnić większą powierzchnię styku przy skręconych kołach, w którym to momencie standardowo przechylają się (zabieg pozwalający zmniejszyć promień skrętu dobrze widoczny w starych mercach 200)
latos Napisano 11 Maj 2010 Napisano 11 Maj 2010 Nie baw się narazie w rednering. Dopracuj model do końca i dopiero renderuj. Zrób klamkę,szyby. Popraw światła,wlot powietrza. Koła są za wielkie!
velendil Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 (edytowane) Nie baw się narazie w rednering. Dopracuj model do końca i dopiero renderuj. Zrób klamkę,szyby. Popraw światła,wlot powietrza. Koła są za wielkie! Dokładnie, niech model bedzie pierw technicznie poprawny, a potem baw sie ujeciami, niech bedzie czuc, ze to jest samochod, a nie plastikowa zabawka, dodaj detale, one nadadzą charakteru aucie. Dopracuj karoserie, wloty powietrza , progi i swiatła. Niech to wyglada jak prawdziwe auto a potem zajmij sie stylizacją. Popraw słupki, niech bedzie czuc mase tego samochodu. Zwroc uwage na detale grila, charakterystyczne dla BMW (http://farm4.static.flickr.com/3014/2981314963_30b2f5e408_o.jpg), wystajace progi i ciezki zderzak nadaja agresywnosci aucie. Ogolnie bazuj na referencjach, zwroc uwage na charakterystyczne elementy i postaraj sie ukazac je w swoim modelu. Moze tu znajdziesz jakies ciekawe referencje http://www.mye28.com/index.php (szczegolnie w czesci For Sale) Poatym wydaje mi sie, ze jest w porzadku jak na pierwszy model, bryła wyglada dobrze. Sam pokombinuj bez tutoriali, moze zwrocisz na jakies rzeczy szczegolna uwage. Pamietaj, zeby zachowac czystosc siatki, dbaj, aby było jak najmniej trójkątów, najlepiej wcale. Pobaw sie tym modelem, nadaj mu charakter, baw sie detalem. Potem przejzyj tutoriale i zobacz, bo przeciez nie ma jednego sposobu modelowania, a Tobie taki akurat moze niepasowac. Zrob jak najwiecej po swojemu i naucz sie jak najwiecej, wg. mnie ta wiedza nie pojdzie na marne. Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne screeny :) Piotr Nowacki Edytowane 13 Maj 2010 przez velendil
sajrus Napisano 14 Maj 2010 Autor Napisano 14 Maj 2010 Dzięki za podpowiedzi, postaram poprawić te błędy.
sajrus Napisano 15 Maj 2010 Autor Napisano 15 Maj 2010 (edytowane) zacząłem od nowa :) bez wygładzania wygładzanie 35 siatka, zastosowałem się do tego co pisaliście i nie używałem trójkątów (sorry za literówkę) Edytowane 15 Maj 2010 przez sajrus
bbandi Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 (edytowane) Dobrze idzie, skupiaj sie dalej na tym fragmence jak stwierdzisz ze wszystko ok to wtedy robisz dalszą część. Proponowałbym dorzucić taką linię i zaokrąglić brzegi (tzn wertexy z tej lini rozszerzyć oczywiście te boczne) ewentualnie jeszcze jakies dodatkowe linie. Edytowane 15 Maj 2010 przez bbandi
sajrus Napisano 1 Lipiec 2010 Autor Napisano 1 Lipiec 2010 odświeżę ponieważ wcale projekt nie umarł tylko po prostu ćwiczę wciąż prace: było By aldeenn at 2010-07-01 troszke lepiej By aldeenn at 2010-07-01 i zacząłem ostatnio opla omege By aldeenn at 2010-07-01
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się