Skocz do zawartości

BMW e28 - pierwszy mój model


sajrus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to pierwszy mój model wykonany w 3dmax jak i ogólnie jeżeli chodzi o obiekty 3d. Miałem bardzo kiepskiej jakości blueprinty więc jak ktoś ma jakieś dobre to niech podeśle. Bardzo proszę o poprawienie mnie jeżeli robie drastyczne błędy w figurze pojazdu

 

u2s3odilm0p9kuck7gqz.jpg

89c1scefltra2z6028p.jpg

gwp8198zn7aml45wmy04.jpg

81i141xmh1nhrknfaimk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej jak na początek nie jest źle:), polecam poprzeglądać różne tutoriale odnośnie modelowania trudniejszych części karoserii i wykorzystania dobrodziejstw "edittable poly".

P.S Unikaj trójkątów i bardziej kombinuj nad rozmieszczaniem siatki bo w niektórych miejscach np nadkolu jest ona strasznie chaotycznie rozmieszczona, aha widzę że masz dobrego kompa skoro wyciągasz 74klatki:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz zrobić konkretne odwzorowanie to poszukaj porządnych blueprintów i zacznij od nowa ewentualnie inny samochód.

Poprawić też by się pewnie dało ale chyba szkoda zachodu to potraktuj jako trening.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Nvidia pisze-audi, albo oglądnij tutorial i przerób na innym modelu, bo zasada jest podobna do ogółu samochodów tylko z charakterystycznymi miejscami bywa gorzej, bo jak zaczniesz modelować lamborgini to tam jest dużo przetłoczeń i trudnych kształtów lepiej coś kwadratowego jak na początek może jakiegoś old timera. Ale tutek obowiązkowo bo jak na początku źle zaczniesz to się będzie ciągło i nie dasz rady skończyć. A w związku z tym bajerem do obracania widoku to zależy jakiego masz maxa bo on chyba wszedł dopiero w maxie 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Szkoda bo korzystam z 2008 :(

A co do Samochodu to zaczynam forda sierre xr4i dość kanciasty i prosty

 

PS: jakbyście mogli dać jakieś linki do tutów bo znalazłem o tym audi ale gość tylko 4 party zrobił

Edytowane przez sajrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

brnę dalej może i w błędzie ale chciałbym chociaż wykonać ten model w 70%

wafvn45ltwinvldlhs4.jpg

 

jak wiadomo to pierwszy model który robie

 

a tu drugie foto z randeringu też pierwszy raz robiłem

 

fo3cwiae35qoza4c9.png

Edytowane przez sajrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ustawienie przednich kół to się chyba zwie "negatyw do driftu". Ma to zapewnić większą powierzchnię styku przy skręconych kołach, w którym to momencie standardowo przechylają się (zabieg pozwalający zmniejszyć promień skrętu dobrze widoczny w starych mercach 200)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie baw się narazie w rednering. Dopracuj model do końca i dopiero renderuj.

Zrób klamkę,szyby. Popraw światła,wlot powietrza.

Koła są za wielkie!

 

 

Dokładnie, niech model bedzie pierw technicznie poprawny, a potem baw sie ujeciami, niech bedzie czuc, ze to jest samochod, a nie plastikowa zabawka, dodaj detale, one nadadzą charakteru aucie. Dopracuj karoserie, wloty powietrza , progi i swiatła. Niech to wyglada jak prawdziwe auto a potem zajmij sie stylizacją. Popraw słupki, niech bedzie czuc mase tego samochodu.

 

Zwroc uwage na detale grila, charakterystyczne dla BMW (http://farm4.static.flickr.com/3014/2981314963_30b2f5e408_o.jpg), wystajace progi i ciezki zderzak nadaja agresywnosci aucie. Ogolnie bazuj na referencjach, zwroc uwage na charakterystyczne elementy i postaraj sie ukazac je w swoim modelu. Moze tu znajdziesz jakies ciekawe referencje http://www.mye28.com/index.php (szczegolnie w czesci For Sale)

 

Poatym wydaje mi sie, ze jest w porzadku jak na pierwszy model, bryła wyglada dobrze. Sam pokombinuj bez tutoriali, moze zwrocisz na jakies rzeczy szczegolna uwage. Pamietaj, zeby zachowac czystosc siatki, dbaj, aby było jak najmniej trójkątów, najlepiej wcale. Pobaw sie tym modelem, nadaj mu charakter, baw sie detalem. Potem przejzyj tutoriale i zobacz, bo przeciez nie ma jednego sposobu modelowania, a Tobie taki akurat moze niepasowac. Zrob jak najwiecej po swojemu i naucz sie jak najwiecej, wg. mnie ta wiedza nie pojdzie na marne.

 

Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne screeny :)

 

Piotr Nowacki

Edytowane przez velendil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

zacząłem od nowa :)

 

bez wygładzania

t43pw3iy4tkxnc36c5d_thumb.jpg

 

wygładzanie 35

6jvxetz4508k1m9xign_thumb.jpg

 

siatka, zastosowałem się do tego co pisaliście i nie używałem trójkątów

(sorry za literówkę)

pc19vu4uazu1ettwnag_thumb.jpg

Edytowane przez sajrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze idzie, skupiaj sie dalej na tym fragmence jak stwierdzisz ze wszystko ok to wtedy robisz dalszą część.

Proponowałbym dorzucić taką linię i zaokrąglić brzegi (tzn wertexy z tej lini rozszerzyć oczywiście te boczne) ewentualnie jeszcze jakies dodatkowe linie.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności