Napisano 5 Maj 201014 l Witam,Jestem raczej początkujący w Maksie i chciałbym żebyście mi pomogli...Mam taki problem,chciałbym wymodelować siatke żeby uzyskać następujący efekt: Mam do przykrycia dosyć dużą powierzchnie i chciałbym mieć możliwość dowolnego kształtowania tych płaszczyzn. Jeżeli jest problem ze stworzeniem odstepów pomiedzy poszczególnymi krawędziami trójkątów to podpowiedzcie mi chociaż jak utworzyć tego rodzaju siatke która będzie zbudowana z jednakowych trójkątów które przy modelowaniu jej nie będą zmieniać swoich kształtów ani rozmiarów.chodzi mi jeszcze o to żeby widać było krawędzie poszczególnych krawędzi przy renderowaniu(tak jak ją widać podczas edytowaniu płaszczyzn(edge)... Dzieki pozdrawiam!
Napisano 5 Maj 201014 l Zamiast meczyc sie z modelowaniem tego, dodaje displacement z tymi trojkatami, 100 razy mniej roboty
Napisano 5 Maj 201014 l Autor Ok dzieki ale chodziło mi o to żebym miał możliwość modelowania płaszczyzny złożonej z trójkątów.Tak jakbym chciał wymodelować dach złotych tarasów...
Napisano 6 Maj 201014 l To co za problem,wymodeluj jeden kawałek,sklonuj sobie ileś tam kopii na odpowiedniej powierzchni i modyfikuj modyfikatorami czy czym tam chcesz:) Pozdro:)
Napisano 6 Maj 201014 l Autor oK DZIEKI DOKLADNIE TAK ZROBILEM MYSLALEM ZE DA SIE JAKOŚ SZYBCIEJ ALE I TAK SPRAWNIE POSZLO.pOZDRO DZIEKI!
Napisano 6 Maj 201014 l poly - edit triangle + mesh - edge all visible To szybsza wersja,a pewnie można to jeszcze uprościć Edit: Może polyboost ma zmianę topologi na ten wzór, ale musiałbyś to sprawdzić. Edytowane 6 Maj 201014 l przez PICsell
Napisano 6 Czerwiec 201014 l Autor Dodam jeszcze ze interesuja mnie takie efekty jak na tych pracach http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=68453 konkretnie na tych renderach przed wygładzeniem gdzie widac krawedzie siatki.
Napisano 9 Czerwiec 201014 l Te prace były robione na zbrushu a co to twoich trójkątów to łatwo je wymodelować: zaznaczasz wszystkie vertexy->connect->polygon->insert->modyfikator shell-> modyfikator ffd (i wyginasz jak chcesz)
Napisano 14 Czerwiec 201014 l ;o Nie wiem czy te wasze rady są dla początkującego. Może najprościej zrób plane. Daj editable to mesh (praca na trójkątach) bądź poly (praca na czworokątach). Wyłącz smooth dla poligonów (zaznacz wszystkie poligony i tam gdzie jest ok. 30 numerków w edycji poligonów, niech żaden nie będzie wciśnięty). Następnie przesuwajac vertexy lub edge, wymodeluj kształt jaki cie interesuje. Jeśli zdecydowałeś się na editable poly a nie mesh, to wyexportuj obiekt do OBJ i zaimportuj spowrotem, w trakcie tego zostanie przekształcony w siatkę złożoną z trójkątów. Nieco większym nakładem wysiłku, na etapie gdy masz już swoją bryłę, złożoną z czworokątów, możesz każdy z nich przeciąć, a następnie każdemu poligonowi dać delikatny inset, by potem nałożyć modyfikator meshmooth. :)