Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,Jestem raczej początkujący w Maksie i chciałbym żebyście mi pomogli...Mam taki problem,chciałbym wymodelować siatke żeby uzyskać następujący efekt:

zdjcieta.jpg

Mam do przykrycia dosyć dużą powierzchnie i chciałbym mieć możliwość dowolnego kształtowania tych płaszczyzn.

Jeżeli jest problem ze stworzeniem odstepów pomiedzy poszczególnymi krawędziami trójkątów to podpowiedzcie mi chociaż jak utworzyć tego rodzaju siatke która będzie zbudowana z jednakowych trójkątów które przy modelowaniu jej nie będą zmieniać swoich kształtów ani rozmiarów.chodzi mi jeszcze o to żeby widać było krawędzie poszczególnych krawędzi przy renderowaniu(tak jak ją widać podczas edytowaniu płaszczyzn(edge)...

Dzieki pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To co za problem,wymodeluj jeden kawałek,sklonuj sobie ileś tam kopii na odpowiedniej powierzchni i modyfikuj modyfikatorami czy czym tam chcesz:)

 

Pozdro:)

Napisano (edytowane)

poly - edit triangle + mesh - edge all visible

 

To szybsza wersja,a pewnie można to jeszcze uprościć

 

Edit: Może polyboost ma zmianę topologi na ten wzór, ale musiałbyś to sprawdzić.

Edytowane przez PICsell
Gość kakaku
Napisano

Te prace były robione na zbrushu

a co to twoich trójkątów to łatwo je wymodelować: zaznaczasz wszystkie vertexy->connect->polygon->insert->modyfikator shell-> modyfikator ffd (i wyginasz jak chcesz)

Napisano

;o Nie wiem czy te wasze rady są dla początkującego.

 

Może najprościej zrób plane. Daj editable to mesh (praca na trójkątach) bądź poly (praca na czworokątach). Wyłącz smooth dla poligonów (zaznacz wszystkie poligony i tam gdzie jest ok. 30 numerków w edycji poligonów, niech żaden nie będzie wciśnięty).

Następnie przesuwajac vertexy lub edge, wymodeluj kształt jaki cie interesuje.

Jeśli zdecydowałeś się na editable poly a nie mesh, to wyexportuj obiekt do OBJ i zaimportuj spowrotem, w trakcie tego zostanie przekształcony w siatkę złożoną z trójkątów.

 

Nieco większym nakładem wysiłku, na etapie gdy masz już swoją bryłę, złożoną z czworokątów, możesz każdy z nich przeciąć, a następnie każdemu poligonowi dać delikatny inset, by potem nałożyć modyfikator meshmooth. :)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności