Skocz do zawartości

"AFFECT PIVOT ONLY" proste pytanie


Bro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ze względu na to że nie siedziałem w maxie od dobrych 3 lat mam pewne pytanie.

 

Jak przyciągnąć "pivot" obiektu dokladnie do vertexa.

Mam właczone przyciaganie do vertexów ale za nic nie mogę złapać osi w centralnym punkcie.

W mayce tylko wciskam insert chwytam os i przeicagam gdzie chcę.

 

Rysunek moze wyjasnie trochę wiećej co chcialbym zrobić.

max.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Gosc

wlacz sobie SNAPa, czyli jak masz wybrany affect pivot only, wybierz narzedzie move,

i na pasku narzeciowym ustaw SNAP, zaznacz VERTEX :D

jak przesuniesz gizmo w okolice vertexa, samo zaskoczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

nie ma bata, to znaczy co jest gdziie indziej? pivot? czy obiekt?

 

skoro tak jest jak mowisz, to jest to spowodowane transformacja,

 

zanim zaczniesz bawic sie piwotem, zaznacz caly obiekt,

w zakladce TOOLS, uzyj narzedzia RESET TRANSFORM (albo dodaj

modyfikator reset XFORM i potem zamien caly obiekt na POLY czy MESH czy co tam

masz)

 

dopiero wtedy mozesz przesunac pivot i zyc dlugo i szczesliwie,

w Maxie sa 2 rzeczy ktore sa niespojne ze soba, PIVOT i XFORM(TRANSFORM), jedno z drugim

sie gryzie niestety.

 

pivot jest jawny, a transformacja jest macierza ktora jest ukryta, ale zmienia sie na

skutek, skalowan, rotacji etc i zaburza

 

kolejna sprawa moze byc, ze pivot jest tam gdzie trzeba, ale podczas rotacji drzwi nie

masz wybranej opcji PIVOT w opcjach narzedzia rotate, moze masz

SELECTION CENTER czy LOCAL czy cokolwiek innego, wtedy PIVOT nie jest brany

pod uwage podczas obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma bata, to znaczy co jest gdziie indziej? pivot? czy obiekt?

 

Pivot jest gdzieś indziej - poniżej masz printscreena w momencie kiedy chwyciłem pivot i przeciągnąłem go do vertexu i jak sam widzisz pivot jest zupełnie gdzieś indziej

 

max2.jpg

 

 

 

btw... co to jest ten caly point helper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gosc

zrobiles: affect pivot only, przesunales, pivot ustawil sie w vertexie i wylaczyles affect pivot only?

si?

w ktorym monencie sie przesunal? po wylaczeniu affect pivot only czy od razu jak

pusciles pivota?

jesli to drugie to masz za duzo snapow wlaczonych (zostaw tylko vertex)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak :

1) wcisnąłem affect pivot only

2) włączyłem snap toogle 3 - tylko vertexy

3) chwyciłem os i dociągnąłem do vertexyu i w tym momencie os przeskakuje o taka samą odległość tyle że w tym momencie w odniesieniu do vertexa.

 

Problem w tym że w odróżnieniu do majki w maxie nie mozna chwycić osi za punk odniesienia 0,0,0, (w majce jak chwytasz za oś to wysywietkla się krzyżyk w punkcie 0.0.0 i nie ma problemu aby trafil idealnie w vertex)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co ci chodzi:) W momencie jak chcesz przesunąć pivota, to nie moze byc tego niebieskiego krzyzyka, ktory mowi ci ze zlapales punkt odniesienia. Czyli wylacz w snapie wszystko procz snap to vertex i lap pivota tak by nie bbylo niebieskiego krzyzyka. Ewentualnie zmien snapa na 2.5? A jak nie to to reset maxa. A jak nie to to juz nie wiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi chyba o to że pivot point nie ma żadnego vertexa w sobie (to "wirtualny obiekt") więc Vertex snap z jednej strony łapie vertexa z boxa ale nie ma do czego złapać vertexa z pivota (bo tam nie ma żadnego).

 

Ja to obchodziłem inaczej. robiłem sobie Point Helper, snapowałem go do tego vertexa do którego chciałem przysnapować pivot point, i dopiero do tego helpera dawałem Align Pivot pointa. Jak skończę robić obiad to zrobie screeny jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Loki pisze.

 

Zrób zrób screeny :) może coś pomogą ale widze ze to sporo zabawy - a przy modelowaniu w majce bardzo czesto tego używałem co zajmowało dosłownie 2 sekundy :)

 

Jedyny znany mi 100% sposób aby pivot był dokładnie w punkcie vertexa to skopiowanie i wklejenie współrzędnych XYZ ale to zajmuje za duzo czasu

 

 

Mam jeszce jeden problem/pytanie ale to może jak skończymy z tym pierwszym :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przyciągnąć "pivot" obiektu dokladnie do vertexa.

Mam właczone przyciaganie do vertexów ale za nic nie mogę złapać osi w centralnym punkcie.

W mayce tylko wciskam insert chwytam os i przeicagam gdzie chcę.

 

W opcjach snapowania (Zakładka Options) włącz sobie "Use Axis Center As Start Snap Point". W ustawieniach zaznacz tylko Vertex.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności