guru Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 Witam chce zrobic rig dla jezyka na 2 kosciach. Zrobilem za pomoca wire parameters manipulacje we wszstkie strony za pomoca kontrolera i jestem zadowolony z efektu ale chcialbym by te kosci byly tzn strechy bones czyli rozciagaly sie jak pociagne za kontroler. Wiem jak to zrobic z jedna koscia ale nie mam pomyslu gdy w gre wchodzi wiecej niz jedna. pracuje w 3dsmaxie
guru Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 Dziala ale chcialem zeby przy pociagnieciu za Pointa(z prawej) kolo EndBone, rozciagał sie cały łańcuch równomiernie a nie tylko kosc mu podrzedna.
SUPER_OkO Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 Witam. Zrob sobie spline ik bez hierarchi. Zlinkuj owe helperki wyzej pokazane do powstalych ze splina. Zfreezuj helperki splineIk. Dodaj do srodkowego positionCs i podlacz do pierwszego i ostatniego helpera SpIk. Dodaj sobie jeszcze kolejny kontroler w position list - positionXYZ ustaw go jako aktywny. Teraz jezyk bedzie ci sie rozciagal rownomiernie i bedziesz mial kontrole nad srodkiem jezyka. Ogolnie splineIk za bardzo sie nie sprawdzi w tym przypadku bo masz tylko 2 kosci jakby bylo ich wiecej to by lepiej to wszystko chodzilo. Zamiast spline ik mozesz sobie zrobic poprostu 3 helpery. Pozdrawiam.
Waldx Napisano 13 Maj 2010 Napisano 13 Maj 2010 do tego co dałem wyżej zfrezuj (freeze transform) kontrolery, środkowemu dodaj w position list nowy kontroler positionXYZ(żeby nim też można było poruszać) i ten nowy połącz z tym przy end bone za pomocą wire parametrs z wartością *.5 łapiąc za ostatni kości będą się rozciągały równomiernie
guru Napisano 13 Maj 2010 Autor Napisano 13 Maj 2010 (edytowane) dzieki bardzo mysle ze juz sobie poradzie jak nie jednym to drugim sposobem:) EDIT: Jednak nie daje rady z tym;/. Waldx: freez na tych point helperach tak??. i potem dla srodkowego pointa w Aviable track dodaje PositionXYZ i ten lacze z pointem znajdujacym sie przy EndBone? Edytowane 13 Maj 2010 przez guru
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się