Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam chce zrobic rig dla jezyka na 2 kosciach.

Zrobilem za pomoca wire parameters manipulacje we wszstkie strony za pomoca kontrolera i jestem zadowolony z efektu ale chcialbym by te kosci byly tzn strechy bones czyli rozciagaly sie jak pociagne za kontroler.

Wiem jak to zrobic z jedna koscia ale nie mam pomyslu gdy w gre wchodzi wiecej niz jedna.

 

pracuje w 3dsmaxie

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 989
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dziala ale chcialem zeby przy pociagnieciu za Pointa(z prawej) kolo EndBone, rozciagał sie cały łańcuch równomiernie a nie tylko kosc mu podrzedna.

Napisano

Witam. Zrob sobie spline ik bez hierarchi. Zlinkuj owe helperki wyzej pokazane do powstalych ze splina. Zfreezuj helperki splineIk. Dodaj do srodkowego positionCs i podlacz do pierwszego i ostatniego helpera SpIk. Dodaj sobie jeszcze kolejny kontroler w position list - positionXYZ ustaw go jako aktywny. Teraz jezyk bedzie ci sie rozciagal rownomiernie i bedziesz mial kontrole nad srodkiem jezyka. Ogolnie splineIk za bardzo sie nie sprawdzi w tym przypadku bo masz tylko 2 kosci jakby bylo ich wiecej to by lepiej to wszystko chodzilo. Zamiast spline ik mozesz sobie zrobic poprostu 3 helpery. Pozdrawiam.

Napisano

do tego co dałem wyżej

zfrezuj (freeze transform) kontrolery, środkowemu dodaj w position list nowy kontroler positionXYZ(żeby nim też można było poruszać) i ten nowy połącz z tym przy end bone za pomocą wire parametrs z wartością *.5

 

łapiąc za ostatni kości będą się rozciągały równomiernie

Napisano
  • Autor

dzieki bardzo mysle ze juz sobie poradzie jak nie jednym to drugim sposobem:)

 

EDIT:

Jednak nie daje rady z tym;/.

Waldx: freez na tych point helperach tak??. i potem dla srodkowego pointa w Aviable track dodaje PositionXYZ i ten lacze z pointem znajdujacym sie przy EndBone?

Edytowane przez guru

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności