Skocz do zawartości

KRAY 2.1 - Polish Basic Course


J|L

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojej strony wyrazy współczucia :(

edukacja takiego elementu jak my ;-P

 

Około soboty-niedzieli stworzę nowy wątek KRAY - PL

Będą tam pliki .doc z zaimportowanymi bitmapami ze strony http://www.kraytracing.com/wiki/Kray_User_Manual

plik *PL .doc

link *ANG http://

Są tam braki ale zrobiona jest juz poważna większość wersji angielskiej.

Prośba o rzucenie okiem niewyłapanych bzdur + językowych lapsusów itp.

 

DziekiSavoy

wielkarobota!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 274
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Savoy

Wzory więc traktowac nalezy jako pewnego rodzaju szkielet do dalszego

postepowania z materialami.

 

troszkę wisienek

Mam pytanie zwiazane z effects/processing/bloom

czy plug pracuje z KRAY i jaki efekt uzyskujemy poprzez zastosowanie PhysicalSky/Volumetric/ tylko tlo, cienie

 

qbamax - KRAY MANUAL PL więc, czekam na weekend :)

 

Patrząc na Wasze tempo manual moze okazać się odrobinę spóźniony :)

Tak na serio wychodzi mi gdzieś dwa tygodnie pracy, pracy, pracy by tekst w miarę przyswoić, hmm opanować. :-)

 

dzięki

Pozdrawiam

AG

Edytowane przez agatfx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie zwiazane z effects/processing/bloom

czy plug pracuje z KRAY i jaki efekt uzyskujemy poprzez zastosowanie PhysicalSky/Volumetric/ tylko tlo, cienie

 

Niestety processing nie działa. Można użyc co prawda komendę w Kray we FOOTER CMDS:

postprocess gblur,15,0.4; (pierwszy parametr 15 to siła blur, drugi parametr 0.4 to siła blendingu miedzy oryginalnym renderem a zblurowanym) ale nie jest to idealne rozwiązanie.

We PhysicalSky odnosi sie to do atmosfery i tak naprawdę nie wiem jak to działa (wydaje mi sie że efekt widoczny jest przy duzych odległościach, ale nie sprawdzałem) a po drugie efekt ten redukuje nieco siłe fotonów przychodzacych z horyzontu. polecam pobawić się tym. Ja osobiście nie używam tego, ale musze sprawdzić w exteriorach jeszcze raz.

Prawdziwy efekt volumetric w scenie mam nadzieje bedzie niedługo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na weekend wrzucam kilka danych:

 

1/ LimitDR w zakładce GENERAL

W sumie ważny parametr, który poprawia AA w kontrastowych regionach (zmora wszystkich renderów). Tutaj Grzegorz dodał do engine Kray specjalna funkcję

która to redukuje lub niweluje. Postaram sie pokazać potem jak to wygląda w akcji.

Zalecane w większości renderów.

Najlepszy effekt uzyskuje sie przy LIMIT DR BEFORE TONEMAP (oznacza to że Kray redukuje efekt złego AA w kontrastowych regionach przed tonemapingiem).

 

 

2/ Z-buffer w module KRAY BUFFERS

Bez tego ani rusz jesli chodzi o DoF.

Tutaj należy ustawic clip Front (czyli przed obiektem) oraz Clip Back (czyli za obiektem)

Value Front and Back to kolory (zalecam nie ruszać).

Zalecam stosowac jak najmniejsza wartość (czyli jeśli obiekt znajduje się 1 m przed kamerą dobrze ustawić jest Clip front na 0, Clip Back na 2 m) wtedy mamy

bardzie gładkie przejście a co za tym idzie łatwieszą regulację w DoF Pro pod photoshopem. Wszystko zależy od tego co chcemy uwidocznić w głebi ostrości

(obiekt musi się znajdować miedzy tymi dwoma wartosciami front and back)

Dziś mało kto sie bawi DoF bezpośrednio z renderów...photoshop załatwia to w kilka sekund :)

Przykład Z-buffer.

nightroomcconnect.jpg

 

3/PowerShaders

Tutaj Opcja do regulacji zachowania fotonów (tylko Kray to posiada)

Uwaga: narzędzie również niezbędne do korekcji błędów .

Interesuje nas najpierw ostatnia opcja DIFFUSE POWER MULTIPLIER (reszta jest skomplikowana technicznie...i tak naprawde nikt tego nie umie dobrze kontrolowac

:D, może kiedyś doczekamy się trybu Auto dla tej funkcji... )

DIFFUSE POWER MULTIPLIER podbija żywotnośc fotonów (przy parametrze 2.0 fotony "przeżywają" jakby dwa razy dłużej lub jak kto woli są dwa razy "mocniejsze")

Stosować ją można gdy np: podłoga w pomieszczeniach ma ciemna teksturę przez co fotony giną szybko i skutecznie...przez co otrzymujemy zbyt ciemny render. Zalecam szczególnie tam gdzie mamy światło słoneczne padajace na podłogę (przy ciemnej powierzchni naprawdę fotony są jak po ciężkiej batalii i niewiele z nich przetrwa, więc można im troche dopomóc).

Przykład bez PowerShader (lampy mają WYŁĄCZONY PowerShader...czyli render bez dopalaczy)

roompower1.png

 

... i z PowerShader Diffuse 20 na ścianie z drewna (lampy mają WYŁĄCZONY PowerShader, Uwaga 20 to duża wartość! Zalecam 2-5).

powerb.jpg

roomdiffusepower20.png

jak widać fotony dostały "kopa" od ciemnej ściany.

 

 

LUMINOSITY POWER MULTIPLIER

Przykład bez

roompower1.png

 

... i z PowerShader Luminosity 5 na lampach

powertd.jpg

roompower5.png

Dobra kombinacja tych shaderów do klucz do dobrych renderów, wciąż ten region Kraya jest słabo odkryty (chodzi mi o możliwości i nowe pomysły, więc wszystko przed wami :D )

 

4/Nowy engine reflection and blur

Nie ma go jeszcze w menu, więc trzeba go włączyć poprzez parametr.

nadal testowo .... i diabelnie szybki (tutaj wszystkie inne rendery razem w kupę wzięte nie mają się co porównywać do Kray :) )

Przypominam: reflection blur to "ciężka" część renderów, morderca czasu i jakości. Ta opcja jest testowa, jednakże sprawia trochę kłopotów...czasami ma

 

efekt "płynności", w niektórych scenach wystarczy mała wartosć w niektórych dużo większa.

Footer CMDS :

importancegammamultiplier 1.4;

 

Zalecam tę wartość+w QUALITY TAB blur min/max rays 1000/10000 (!) (dla podgladów można dać 100/500. Uwaga: jeśli jakość blur nie jest zadawalająca należy zwiekszac wartosc min/max lub zmniejszyc parametr z 1.4 na 1.0 lub mniej, ale zalecam 1.4 chyba najbardziej optymalna i bawić sie min/max)

jak wcześniej pisałem czasami jest to płynne , w niektórych renderach wystarczy mi 100/1000 ... i tak naprawdę nie wiem od czego to zależy (prawdopodobnie od ilości widocznych refleksów)....co nie zmienia faktu że naprawde jest to największa idea Grzegorza (jak również PowerShader)

czasami czasy renderów między starym blur engine i tym nowym są niesamowite (nie mówię tu o 20-30% szybszym renderze ale o 100-300% !!!).

Parametr cały czas w testach.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, zanim dojdę do takiego etapu jak powyzej musze rozwiazac -

PODSTAWY :(

 

2xlightArea+PhysicalSky (Ignore LW Backdrop)

[ATTACH]74266[/ATTACH]

[ATTACH]74267[/ATTACH]

 

parę pytań na poziomie podstawowym:

• model sciany za logotypem, - czy trzeba używać opcji double sided

w SurfaceEditor

• sciana w tle zrobiona z pojedynczego plane mialem wrazenie jakby nie do

konca blokowala swiatlo przez to mialem efekt rozmycia wyblaklych cieni

czy, to możliwe czy mi sie wydawalo?

• ktory parametr decyduje o wzmocnieniu cienia przy samej krawedzi w

naroznikach zastosowalem duplikat swiatla zblizylem do modelu +

zmniejszylem jego obszar, czy to dobra metoda?

• tekstura sprawia wrazenie zduplikowanej czym jest to spowodowane?

• podczas renderingu pojawia sie taki komunikat

Bulding global KD 53421/31739 (168%) - z czyms przesadziłem????

 

Prosba o podpowiedz

pozdrawiam

Eryk

Edytowane przez erykowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze drugi test:

Bez oswietlenia, samo studio - (z KRAY)

Backdrop 004, 004, 004 BLACK

 

PhotonMaping

[ATTACH]74269[/ATTACH]

 

PhotonsEstimateUnfiltered

[ATTACH]74271[/ATTACH]

 

PhotonsEstimatePrecomputed N5000

[ATTACH]74272[/ATTACH]

 

[ATTACH]74270[/ATTACH]

Savoy prosba jak te informacje odczytac????

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjne są "dopalacze" PowerShader znam ta opcje pod nazwą PhotonMultipleyer :) dlatego w pierwszej chwili pomyślałem, że to nowa opcja. Przy pomocy tej funkcji bez problemów można stosować power na 0.6-0.9.

Świetnie to rozłożyłeś na czynniki pierwsze! (kumam! :)

 

Z-bufer głebia ostrości dodaje życia do renderów, lecz jeszcze dla mnie to nie ten etap pierw podstawy :), czy w

przypadku animacji ten sposób na dof będzie się sprawdzał?

 

i podobnie z reflection and blur trzeba tą opcje przetestować na własnej skórze by móc o niej rozmawiać :(

Ale mam pytanie o ustawienia w zakladce Quality.

Zwłaszcza tyczy się to min/max jakie zakresy są dopuszczalne do testów i na max.

W przypadku AreaLights, LuminosityThreshold, podobnie jak to opisałeś w BlurringThreshold. Stosując podobne wartości jak w Blurring na AreaLights aplikacja doznaje wstrząsu i siada.

Co w Kray i LW często się nie zdarza zwłaszcza na PC na Mac'ach troszkę gorzej to wygląda.

Takie są moje obserwacje.

 

Erykowal - tu lepiej niech Ci pomoże Nasz GURU. Co do tekstury to wydaje mi się, że to problem z rozdzielczością, AA? Lepiej się nie odzywam jeszcze krzywdę zrobię :(

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

• model sciany za logotypem, - czy trzeba używać opcji double sided

w SurfaceEditor

Nie. Kray rozpoznaje double and single..

• sciana w tle zrobiona z pojedynczego plane mialem wrazenie jakby nie do

konca blokowala swiatlo przez to mialem efekt rozmycia wyblaklych cieni

czy, to możliwe czy mi sie wydawalo?

:D to jest efekt złych ustawień Kray.Włącz QMC (z wysokim FG np 1000/0) to zobaczysz braki.

• ktory parametr decyduje o wzmocnieniu cienia przy samej krawedzi w

naroznikach zastosowalem duplikat swiatla zblizylem do modelu +

zmniejszylem jego obszar, czy to dobra metoda?

Zapomnij o tym . Problem jest również w ustawieniach sceny i Kray. Samplowanie jest słabe jak również GI resolution jest zbyt duża. Sprawdź z ustawieniami Auto dla GI resolution..Kray sam dobierze sobie parametry dla strzału fotonów.

• tekstura sprawia wrazenie zduplikowanej czym jest to spowodowane?

Wydaje mi się że tekstura ma za małą rozdzielczość.

• podczas renderingu pojawia sie taki komunikat

Bulding global KD 53421/31739 (168%) - z czyms przesadziłem????

Wszystko jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze drugi test:

Bez oswietlenia, samo studio - (z KRAY)

Backdrop 004, 004, 004 BLACK

 

PhotonMaping

[ATTACH]74269[/ATTACH]

 

PhotonsEstimateUnfiltered

[ATTACH]74271[/ATTACH]

 

PhotonsEstimatePrecomputed N5000

[ATTACH]74272[/ATTACH]

 

[ATTACH]74270[/ATTACH]

Savoy prosba jak te informacje odczytac????

 

Pozdrawiam

Eryk

 

Z czarnych regionów wyczytuję że masz niewystarczającą liczbę fotonów. Rozdzielczość Gi wydaje mi zbyt duża. Sugeruję pobawić się darmowymi scenami z forum Kraya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI, Savoy za komentarz!

Dużo pracy jeszcze przedemną :-)))

 

W ustawieniach dla LW (manual) nie ma nic w temacie kamer.

Z tego co pamietam zwracaleś uwagę przy Z-buffer na stosowanie Classic.

 

Czy są jeszcze jakieś zalecenia?

i jak postępować z parametrami ReconstructioFilter, SamplingPatern, AdaptiveSampling, Oversaple.

 

Wcześniej też podawałeś optymalne ustawienia AA FSAA G3 Box 0.8 co oznacza G3?

 

pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjne są "dopalacze" PowerShader znam ta opcje pod nazwą PhotonMultipleyer :) dlatego w pierwszej chwili pomyślałem, że to nowa opcja. Przy pomocy tej funkcji bez problemów można stosować power na 0.6-0.9.

Świetnie to rozłożyłeś na czynniki pierwsze! (kumam! :)

PhotonMultipleyer to coś czego nie mają inne rendery. W skrócie jest to pewnego rodzaju tonemaping dla źróeł swiatła (niezależny od tonemapera głównego)...czyli można regulować regionalnie siłę tonemapingu! Idealne do zastosowań przy małych źródłach światła. Wiadomo że jak użyję luminosity ball jako żarówkę będzie to mizerny efekt ze względu na małą jasność. Oczywiście logicznie rzecz biorąc można ustawić luminosity np: 10.000%...ale nie polecam tego. po pierwsze każdy render engine dostanie szaleństwa przy korygowaniu sampli (pojawia sie zacieki i errory) Po drugie można sobie wyobrazić co sie stanie w odbiciach innych obiektów (poprostu będzie to jedna wielke nuklearna eksplozja...)

Sugeruję maksymalnien dawać 1000%, jeśli to nie wystarcza należy dodać Luminosity Photon Multiplier do wartości zadawalającej. Podkreślam światło w interiorach to cięzka batalia i należy stosować wszystko co możliwe żeby wyrównać kontrast, tutaj Power Shader bardzo się przydaje. Można ten shader stosować również dla źródeł fizycznych poprzez użycie klawisza "m" w layoucie jako "motion" tam wybieramy z listy Kray

shader.

 

Z-bufer głebia ostrości dodaje życia do renderów, lecz jeszcze dla mnie to nie ten etap pierw podstawy :), czy w

przypadku animacji ten sposób na dof będzie się sprawdzał?

Oczywiście, DoF Pro posiada opcję dla animacji. Wystarczy wyrenderować klatki animacji i klatki Z-bufora i wszystko połączyć pod DoF Pro. Wychodzi szybko, idealnie, czysto i tak jak chcemy...idealnie można zmieniać głebię ostrości w animacji oraz wszystkie efekty zwiazane z tym (chroma, irys, noise itp) Osobiście moje ulubione narzędzie.

 

Ale mam pytanie o ustawienia w zakladce Quality.

Zwłaszcza tyczy się to min/max jakie zakresy są dopuszczalne do testów i na max.

W przypadku AreaLights, LuminosityThreshold, podobnie jak to opisałeś w BlurringThreshold. Stosując podobne wartości jak w Blurring na AreaLights aplikacja doznaje wstrząsu i siada.

Co w Kray i LW często się nie zdarza zwłaszcza na PC na Mac'ach troszkę gorzej to wygląda.

Takie są moje obserwacje.

 

Zalecam:

Area Lights Treshold min/max

testy 1/3

final 1/4

 

linear i Luminosity po 0. (to się uzywa wtedy jak przełączasz Area Lights w tryb luminosity panels)

Tutaj jedna ważna informacja:

Area Lights mają dwa duże problemy:

1/ obiekty w pobliżu mają duży szum

2/ liczą się długo (dlatego że są bez interpolacji czyli są to fizyczne źródła światła)

 

...ale uwaga: to nie jest wina Kraya. Grzegorz poprostu dodał support dla tych świateł w Kray, więc zachowują się one tak samo jak w Lightwave. Naciskam co jakis czas Grzegorza o dopisanie do kodu specjalnych świateł Area Lights ale dla Kraya. (np: wybieramy Area Lights z Lightwave , wybieramy specjalny shader w Kray, który zmienia Area Lights z Lightwave na Area Lights w Kray. Te opcje mamy we V-ray jako V-ray lights. Są to specjalne Area Light przystosowane do rendera, które liczą się szybciej, mają dodatkowe opcje itp.

Liminosity Panels nie mają tych problemów: są szybkie i idealnie czyste. Wymagają za to dobrej interpolacji (chodzi o dobre kontaktowe cienie, co zabiera czas przy liczeniu ale dzięki czystości GI Antialiasing nie musi się męczyć w regionach gdzie jest szum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W ustawieniach dla LW (manual) nie ma nic w temacie kamer.

Z tego co pamietam zwracaleś uwagę przy Z-buffer na stosowanie Classic.

Mozesz używać praktycznie wszystkich kamer z Lightwave. Polecam SHIFT CAMERA do architektury (exteriory i interiory) Ta kamera to podstawa.

 

Czy są jeszcze jakieś zalecenia?

i jak postępować z parametrami ReconstructioFilter, SamplingPatern, AdaptiveSampling, Oversaple.

 

Wcześniej też podawałeś optymalne ustawienia AA FSAA G3 Box 0.8 co oznacza G3?

Zalecam FSAA "pełno ekranowy antialiasing"

G3 "Grid 3 , czyli 9 przebiegów" chyba najbardziej optymalny G4 to maksimum (powyżej nie zauważam róznic)

Box to rodzaj filtra (jest ich kilka, ale Box jest najszybszy)

0.8 zasięg filtra (mniej render staje się bardzie ostrzejszy jak po Catmull, więcej render jest bardzie zblurowany) 0.7-0.8 najbardziej optymalne.

Czyli

FSAA G3 Box 0.8.... pełna nomenklatura dla wtajemniczonych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz DZIĘKI za UWAGI!

wrzucam kolejny render z ustawieniami z preset + auto.

teraz muszę popracować nad... resztą ;)

[ATTACH]74315[/ATTACH]

nic będę siedział aż wysiedzę i mnie wreszcie olśni.

Jest może ogólnodostępne logo Kray w postaci wektorowej?

na nim bym się popastwił.

:D

pozdrawiam

Eryk

Edytowane przez erykowal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eryk

postaraj się zrobić tak:

do testów pozostaw tylko jedno zrodlo swiatla w scenie!!!

 

wyłącz PhysicalSky, zostaw w studio aktywne tylko jedno plane np. prawe, material floor skopiuj do lewego plane.

W prawym plane masz bitmapę - lumi_panel.png

Luminosity ustaw na 0, a w kanale T lumi_panel.png daj na addtiv opacity 200-250. mozesz dać jeszcze lumi_panel.png w color T na PS multiply będzie ładniej świeciło :)

 

Ustaw dwie kamery pierwsza ze zbliżeniem na logo, a druga na całe studio. Dzięki temu będziesz miał kontrolę nad całą sceną i co w niej się dzieje!!!!!

 

Postaram się podobną scenę wieczorem umieścić na forum.

 

Dopiero teraz możesz faktycznie obserwować jak wpływają na obraz zmiany których dokonujesz w Kray.

 

Tak samo z teksturą, wywal ją.

diffuse 50, reflect 10

Teraz jeszcze nie czas na bump.

Zastosuj może plug override o ktorym mowił savoy.

 

Savoy prośba sprawdzaj co wypisuje, też się uczę i mogę trzepnąć... coś :(

Z mojego doświadczenia osoby uczące się w LW nadmiernie przyzwyczaili się do intensity w renderze LW.

Sam tak mam, a raczej miałem :)

 

Pozdrawiam

Qba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wróciłam :)

 

Savoy

Mam tylko małe pytanko:

Związane z Surface Editor/Environment.

jakich jednostek używasz w reflection samples i np. jaki stopień blurring na scianach?

i czy wielkość stopnia burring ma powiązanie z ilością samples.

 

W porównaniu z native LW, Kray maaa tyle możliwości.

Rewelacja tylko to opanować!

U mnie też na PC prawie się nie wiesza. Parę razy przy zmianie Photonmap Lightmap.

ale to pewno związne z mą nieudolnością :(

 

Pozdrawiam

Agata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę pozmieniałem w ustawieniach Surface na lightplane,

lumi_panel.png >> zmieniłem rozszerzenie na .jpg

Generalnie testuj* z jednym światłem.

 

Wstawilem logo Kray.

Lepiej testowć na fabryce renderów niż farb.

[ATTACH]74338[/ATTACH]

 

Pozdrawiam

Qba

 

*wykonać testy dopiero po sprawdzemiu przez Savoy'a!!!!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Savoy

Pisałes wczesniej o dopalczach przy wizualizacjach wnętrz. Patrzyłam w opcje LightPortal może zamiast arealight w oknach zakladać lightportal z podpiętym PhysicalSky. Tylko jak narazie nic z tego (plug się nie podpina)

A jeszcze nic nie pisałeś o LIGHTPORTAL!!!!!!! :)

Światła LightKray to byłby CZAD!!!

 

Pozdrawiam

Kasia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Savoy

Pisałes wczesniej o dopalczach przy wizualizacjach wnętrz. Patrzyłam w opcje LightPortal może zamiast arealight w oknach zakladać lightportal z podpiętym PhysicalSky. Tylko jak narazie nic z tego (plug się nie podpina)

A jeszcze nic nie pisałeś o LIGHTPORTAL!!!!!!! :)

Światła LightKray to byłby CZAD!!!

 

Pozdrawiam

Kasia

 

LightPortal to zupełnie inny shader. Służy on do lepszego pozycjonowania fotonów. Uwaga: nie działa jeszcze z Physky (tylko lumi surfaces działaja z LightPortal w trybie Lightmap, więc trzeba używać na zewnątrz budynków Luminosity ball...) Setup LightPortali to też inna bajka. Może kiedyś opisze. W kazdym razie LightPortale to najlepsze narzędzie do interiorów. Problem jest taki (troche skomplikowany do wyjasnienia) że fotony przychodzące z zewnątrz poprzez okna natrafiają na problem w postaci otworów okiennych (im mniejszych tym gorzej) Fotony ulegają różnym procesom deformacji na brzegach otworów podczas przelotu w wyniku czego pojawiaja sie problemy z pozycjonowanie fotonów wewnątrz (to tak w skrócie i ogólnikowo, o szczegóły nalezy pytać Grzegorza) Objawem tego są zacieki, plamy, regionalne problemy z wygładzonym GI itp. Dotyczy to wszystkich renderów opartych o Photon Maping. LightPortals kierują "inteligentnie" fotony do obszarów gdzie jest ich brak, lub wystepuja problemy. LightPortale redukują czas renderu, dlatego że mając poprawną mapę fotonów wewnątrz pomieszczeń nie musimy używać wysokich ustawień FG. LightPortale to tylko "Tuba" dla fotonów, same z siebie nie dają światła. Pobierają one fotony z zewnątrz i przekazują na druga stronę inteligentnie nimi kierujac.

Edytowane przez Savoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko małe pytanko:

Związane z Surface Editor/Environment.

jakich jednostek używasz w reflection samples i np. jaki stopień blurring na scianach?

i czy wielkość stopnia burring ma powiązanie z ilością samples.

Reflection Samples w Lightwave nie działa :) Tego Kray nie widzi. Powtarzam Kray ma własny blur i do kontroli tego służy Rays min/max w Quality Tab. Na ścianach używam różnie 20-50%. Uwaga im mniejsza parametr reflection tym szybciej liczy sie blur (dla refeksów małych, poniżej 10% blur jest diabelnie szybki, więc nie nalezy bać się używac wartości powyżej 50%)

 

W porównaniu z native LW, Kray maaa tyle możliwości.

Rewelacja tylko to opanować!

Opisałem dopiero 5%-10% wszystkiego....

U mnie też na PC prawie się nie wiesza. Parę razy przy zmianie Photonmap Lightmap.

ale to pewno związne z mą nieudolnością :(

Kray jest stabilny jak nigdy dotąd...i jeśli ktoś ma problemy z częstymi resetami to pisać...postaram sie pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj'a 5%-10%

 

fajnie :) Savoy zawitał na dłużej :):):)

 

Wieszal sie jakis rok temu chyba poprzednia wersja. Mialam problem z duzymi pomieszczeniami ok. 10x3x20m gdzie byl jeden otwór z logotypem w suficie, piszę te szczegóły może mają znaczenie.

Światlo dochodzilo tylko z zewnatrz. Przy Raytrace i testach PESTiMATE szło. Ale przy PhotonMapping znikał na amen z ekranu. Na Mac'u

 

Dzięki Savoy,

super, że tu JESTEŚ!

spokojnie i cierpliwie czekam na odpowiedz.

Chyba masz tu II etat :):):)

Edytowane przez agatfx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj'a 5%-10%

 

fajnie :) Savoy zawitał na dłużej :):):)

 

Wieszal sie jakis rok temu chyba poprzednia wersja. Mialam problem z duzymi pomieszczeniami ok. 10x3x20m gdzie byl jeden otwór z logotypem w suficie, piszę te szczegóły może mają znaczenie.

Światlo dochodzilo tylko z zewnatrz. Przy Raytrace i testach PESTiMATE szło. Ale przy PhotonMapping znikał na amen z ekranu. Na Mac'u

 

Dzięki Savoy,

super, że tu JESTEŚ!

spokojnie i cierpliwie czekam na odpowiedz.

Chyba masz tu II etat :):):)

 

...ah Mac, ok wszystko jasne. mamy czesto problemy z kompatybilnością Mac`a. Jeśli są problemy, wyślij scenę do G. (tylko to co jest niezbędne i wiesza render praktycznie za każdym razem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem swoje 3 grosze do tego dodać. Jak parę osób pamięta zapewne zadeklarowałem się przetłumaczyć angielskiego manuala na nasz język, jednak szło mi to dość opornie, co przy braku czasu skończyło się że robota stanęła w miejscu. Sam tekst jest prosty, jednak aby właściwie przełożyc go na polski trzeba go przemyśleć, żeby ustrzec się laspusów językowych. Kuba poszedł na skróty, może to i dobra metoda, ale mnie nie zadowalała. Problem polega na tym że Kray jest w zasadzie tworzony na krawedzi prac teoretycznych w grafice 3D i ich praktycznego zastosowania, więc tłumaczenie czegoś na polski jest w sumie w pewnym stopniu twórczością jezykową.

Trochę dziwię się też twócom tego znakomitego skądinąd programu. Oraz podziwiam ich za odwagę gdyż inaczej chyba nie mogę nazwać pojścia pod prąd jednej z głównych tendencji w IT. A mianowicie upraszczania obsługi i tym samym zwiekszania dostepności rozwiązań informatycznych dla większego grona użytkowników. A Kray? Z wersji na wersję staje się coraz bardziej skomplikowany. Nie ma to większego znaczenia dla mnie czy kogoś któ w grafice siędzi już dluższy czas, ale nie zapominajmy że największym rynkiem są osoby które dopiero zaczynają w tym coś robić i są na etapie wyboru rozwiązań programowych. W takiej sytuacji zawsze wybiorą te których latwiej i szybciej będzie się im nauczyć, do czego bez problemu kupią literaturę i znajdą tutoriale. Bo im szybciej opanują obsługę danego programu, tym szybciej on zacznie na siebie zarabiać.

Aż się prosi aby bardziej zintegrować Kray'a z LW, co to za problem stworzyć w Layoucie osobną zakładkę dla Kray'a zamiast na siłę wciskać go w pluginy? Trudne też nie jest wbudowanie pop-up help'a, któryby wyjaśnial znaczenie poszczególnych opcji programu. Same pluginy w Kray'u są funkcjonalnie niezbyt pomyślane, gdyż tylko komplikują jego strukturę. Dlaczego skoro Kray obrasta w różne wtyczki to nadal brakuje zakładki czy panelu w którym możnaby mieć do nich w jednym miejscu dostęp oraz je kontrolować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem swoje 3 grosze do tego dodać. Jak parę osób pamięta zapewne zadeklarowałem się przetłumaczyć angielskiego manuala na nasz język, jednak szło mi to dość opornie, co przy braku czasu skończyło się że robota stanęła w miejscu. Sam tekst jest prosty, jednak aby właściwie przełożyc go na polski trzeba go przemyśleć, żeby ustrzec się laspusów językowych. Kuba poszedł na skróty, może to i dobra metoda, ale mnie nie zadowalała. Problem polega na tym że Kray jest w zasadzie tworzony na krawedzi prac teoretycznych w grafice 3D i ich praktycznego zastosowania, więc tłumaczenie czegoś na polski jest w sumie w pewnym stopniu twórczością jezykową.

 

 

Giray, Twoje uwagi są dla mnie cenne :D, ale zwróć proszę uwagę, że jak sama nazwa mówi tłumaczyliśmy MANUAL, a nie PODRĘCZNIK, który przekazuje wiedzę i gotowe rozwiązania.

Po części funkcję tą pełni obecny wątek.

Jak każdy manual, także ten stanowi jedynie narzędzie i bazę do dalszego rozwoju. I dlatego uważam, że zamieszczone tłumaczenie spełnia swoją rolę, a zdania nie były tłumaczone "słowo w słowo", tylko tak, żeby został zachowany sens.

Jak wspomniałem na początku wątku KRAY 2.1 - Polish Manual, jest to udostepniona wersja beta, na prośbę innych.

Ma być ona sprawdzona merytorycznie i poprawiona przez doświadczonych uzytkowników. Czas był priorytetem!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienem swoje 3 grosze do tego dodać. Jak parę osób pamięta zapewne zadeklarowałem się przetłumaczyć angielskiego manuala na nasz język, jednak szło mi to dość opornie, co przy braku czasu skończyło się że robota stanęła w miejscu. Sam tekst jest prosty, jednak aby właściwie przełożyc go na polski trzeba go przemyśleć, żeby ustrzec się laspusów językowych. Kuba poszedł na skróty, może to i dobra metoda, ale mnie nie zadowalała. Problem polega na tym że Kray jest w zasadzie tworzony na krawedzi prac teoretycznych w grafice 3D i ich praktycznego zastosowania, więc tłumaczenie czegoś na polski jest w sumie w pewnym stopniu twórczością jezykową.

Na to mam tylko jedną odpowiedź (może trochę brutalną): język polski jest językiem marginalnym na świecie. Poza granicami tego kraju tak naprawdę nikt go niezna. Grzegorz nie ma wyboru tak naprawdę...jest tylko jeden słuszny wybór: Angielski. Jeśli ktoś myśli o używaniu profesjonalnie lub półprofesjonalnie jakiekolwiek programu graficznego, to musi zapomnieć o języku polskim....Zaczynając przygodę z Kray mój angielski był na poziomie przyzerowym. Teraz to nawet Windows i wszystkie inne programy mam w wersji angielskiej... Jako betatester nie mam wyboru językowego jak tylko Angielski (bardzo często rozmawiam z innymi betatesterami Kraya z całego świata) . Sugeruję być bardziej Internationale....

 

 

Trochę dziwię się też twócom tego znakomitego skądinąd programu. Oraz podziwiam ich za odwagę gdyż inaczej chyba nie mogę nazwać pojścia pod prąd jednej z głównych tendencji w IT. A mianowicie upraszczania obsługi i tym samym zwiekszania dostepności rozwiązań informatycznych dla większego grona użytkowników.

A co z V-ray? Program również skomplikowany jak Kray .Dla tych co nie wierzą:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm

Ciekawa lektura? :D ....jakoś to nie przeszkadza TYSIĄCOM użytkowników w używaniu tego software....

Jeśli ktoś jest znudzony albo niecierpliwy, zapraszam do Maxwell albo Fryrender :D...po pięciu renderach odpuścicie sobie zabawę z programami z uproszczoną obsługą...Można bawić się Fprime jak kto woli, ale powiem szczerze ten software to już przeszłość. Lepiej już jest z Lightwave Native render. Zresztą Uproszczenie software to rzecz niesamowicie trudna, wymagająca wielu lat ewolucji kodu programu. Zresztą nie widzę problemu: można sobie zapisać setup dla interiors i exteriors potem load w Kray i gotowe...render za pomocą jedego klika.

Wiedza przy renderingach NIESTETY WYMAGANA.

 

A Kray? Z wersji na wersję staje się coraz bardziej skomplikowany.

 

A będzie jeszcze bardziej skomplikowany (dojdą przeróżne opcje i dodatki) :D

Co nie zmienia faktu że Grzegorz non_stop stara się uprościć software, który , przypominam nie ma jeszcze statusu wersji pełnej.Wiele opcji wymaga nadal ręcznych ustwień.

 

Aż się prosi aby bardziej zintegrować Kray'a z LW, co to za problem stworzyć w Layoucie osobną zakładkę dla Kray'a zamiast na siłę wciskać go w pluginy?

Tutaj polityka newtek jest za to winna....na to Grzegorz nie ma wpływu. czasami Newtek nie chce współpracować (ale dokładnie nie wiem jak mocna jest współpraca między G. a Newtek)

 

Trudne też nie jest wbudowanie pop-up help'a, któryby wyjaśnial znaczenie poszczególnych opcji programu. Same pluginy w Kray'u są funkcjonalnie niezbyt pomyślane, gdyż tylko komplikują jego strukturę. Dlaczego skoro Kray obrasta w różne wtyczki to nadal brakuje zakładki czy panelu w którym możnaby mieć do nich w jednym miejscu dostęp oraz je kontrolować?

 

Na to potrzeba czasu. Lista rzeczy do zrobienia jest ogromna i są na to priorytety. Nie zgadzam się z tym twierdzeniem "Same pluginy w Kray'u są funkcjonalnie niezbyt pomyślane, gdyż tylko komplikują jego strukturę" To jest niezbędne minimum na tym etapie i tutaj nie da rady inaczej.Na fajerwerki graficzne w menu przyjdzie czas. Mnie ten ascetyzm nie przeszkadza :) Poza tym powtarzam polityka Newtek blokuje czasem rozwój programu i niektóre rzeczy trzeba robić okrężną drogą....

Edytowane przez Savoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z powodu ZNIKOMEJ! wartości 3 groszy, ZWŁASZCZA W TYM WĄTKU - prośba o powrót do meritum!

 

Savoy!

W jasnych obiektywach słabej jakości powstaje efekt wnietowanie - zaciemnienie wokoło kadru. Znalazłam tą "wadę" w RealLensCamera przy zwiększonym parametrze IrradianceFalloff. Czy jest trick który pozwoli uzyskać podobny efekt ale w ShiftCamera.

 

i następny temat - "poszukiwania laików" :)

(Qba nie obraź się ;-P)

Swego czasu rozważaliśmy z Qbą w temacie efektu Caustics w wizualizacjach wnętrz :) Stwierdziliśmy, że taki efekt dodał by gigantycznego kopa do wizualizacji.

Qba twierdzi, że zawodowcy tak robią na tyle subtelnie, że tego nie widać ale efekt jest. I nawet coś rendrną :)

Zastanawiam się czy faktycznie wykorzystujecie ten efekt?

 

Pozdrawiam ludzi z PASJĄ!!!

i Qby żonę też :)

Agata

Edytowane przez agatfx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giray, Twoje uwagi są dla mnie cenne :D, ale zwróć proszę uwagę, że jak sama nazwa mówi tłumaczyliśmy MANUAL, a nie PODRĘCZNIK, który przekazuje wiedzę i gotowe rozwiązania.

Po części funkcję tą pełni obecny wątek.

Jak każdy manual, także ten stanowi jedynie narzędzie i bazę do dalszego rozwoju. I dlatego uważam, że zamieszczone tłumaczenie spełnia swoją rolę, a zdania nie były tłumaczone "słowo w słowo", tylko tak, żeby został zachowany sens.

Jak wspomniałem na początku wątku KRAY 2.1 - Polish Manual, jest to udostepniona wersja beta, na prośbę innych.

Ma być ona sprawdzona merytorycznie i poprawiona przez doświadczonych uzytkowników. Czas był priorytetem!

 

 

qba, z całym szacunkiem, podaj mi tłumaczenie angielskiego terminu "manual" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAVOY (nie będe bawil się w cytaty) ;)

 

Doskonale rozumiem że wszystko wynika z etapu rozwojowego na którym obecnie Kray sie znajduje. Wstręty NT też mnie zbytnio nie dziwią gdyż twórcy zewnetrznych dodatków do LW jakt nikt inny pokazują jego braki i dyletanctwo NT. Tyle tylko że jeżeli coś nie zacznie być w kierunku który zasygnalizowałem robione to do Kray'a przylgnie łatka programu bardzo trudnego w obsłudze i ciężkiego do nauki, co może bardzo negatywnie odbić się na jego późniejszej sprzedaży. Na to uczulam. V-ray? On jest w obecnej chwili standardem i jeżeli Kray ma być od niego lepszy musi przeskoczyć jego we wszystkich aspektach, porównywanie jest tu jak najbardziej nie na miejscu.

Co bym sugerował na początek? Jakieś bardziej globalne presetsy, bo te co są dotyczą zbyt małej ilości ustawień programu, warto pomyśleć nad jakimś Kray'em Lite czy Light, łatwym do opanowania i stanowiącym zachętę i podstawę do zapoznania się z wersją full. Pochwalić się należy także wersją GPU-powered KRay'a, gdyż jest to akurat bardzo trendy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jasnych obiektywach słabej jakości powstaje efekt wnietowanie - zaciemnienie wokoło kadru. Znalazłam tą "wadę" w RealLensCamera przy zwiększonym parametrze IrradianceFalloff. Czy jest trick który pozwoli uzyskać podobny efekt ale w ShiftCamera.

ja te efekty wyłączam (daję na zero), lepiej jest użyć photoshopa do tych celów...lepsza kontrola...szkoda czasu.

 

i następny temat - "poszukiwania laików" :)

(Qba nie obraź się ;-P)

Swego czasu rozważaliśmy z Qbą w temacie efektu Caustics w wizualizacjach wnętrz :) Stwierdziliśmy, że taki efekt dodał by gigantycznego kopa do wizualizacji.

Qba twierdzi, że zawodowcy tak robią na tyle subtelnie, że tego nie widać ale efekt jest. I nawet coś rendrną :)

Zastanawiam się czy faktycznie wykorzystujecie ten efekt?

 

Szczerze? Fajerwerk graficzny, który nic nie daje...Moim zdaniem TOTALNIE szkoda czasu na to. Caustics to tylko "bajer" pokazujący możliwosci rendera i nie majacy praktycznego zastosowania....(w architekturze według mnie nie ma zastosowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAVOY (nie będe bawil się w cytaty) ;)

 

Doskonale rozumiem że wszystko wynika z etapu rozwojowego na którym obecnie Kray sie znajduje. Wstręty NT też mnie zbytnio nie dziwią gdyż twórcy zewnetrznych dodatków do LW jakt nikt inny pokazują jego braki i dyletanctwo NT. Tyle tylko że jeżeli coś nie zacznie być w kierunku który zasygnalizowałem robione to do Kray'a przylgnie łatka programu bardzo trudnego w obsłudze i ciężkiego do nauki, co może bardzo negatywnie odbić się na jego późniejszej sprzedaży. Na to uczulam. V-ray? On jest w obecnej chwili standardem i jeżeli Kray ma być od niego lepszy musi przeskoczyć jego we wszystkich aspektach, porównywanie jest tu jak najbardziej nie na miejscu.

jestem innego zdania. V-ray wystartował kilka lat przed Kray...to daje mu przewage i nadal jest jako plugin do Maxa :D (ta sama polityka jak Newtek)

Ja nie mam wyjścia: MUSZE PORÓWNYWAC DO VRAY. Tylko w ten sposób możemy byc lepsi. osobiście uważam VRAY za perfekcyjny program...ale "umarł król, niech żyje Król" jak to mówią :) Zazdroszczę wielu funkcji we VRAY, no ale cóż trzeba czekać i używać to co się ma. Co do standardu...dziś standard jutro przeżytek...tak to jest na świecie. Jest tysiace użytkowników Lightwave którzy kochają LW i czekają na ten dzień kiedy nie bedą patzreć z zazdrością na max i VRAY. W tej chwili wiele firm walczy o rynek z wieloma renderami i niestety VRAY traci cały czas pozycję Super Lidera . Tak to już jest z marketem...ONI BYLI PIERWSI z innowacjami, ale inni nie śpią :D

 

Co bym sugerował na początek? Jakieś bardziej globalne presetsy, bo te co są dotyczą zbyt małej ilości ustawień programu, warto pomyśleć nad jakimś Kray'em Lite czy Light, łatwym do opanowania i stanowiącym zachętę i podstawę do zapoznania się z wersją full. Pochwalić się należy także wersją GPU-powered KRay'a, gdyż jest to akurat bardzo trendy ;)

Na to trzeba niestety czekać. Co do GPU....sorry ale to żart i ciekawostka graficzna nie mająca praktycznego zastosowania TERAZ. Bawiłem sie tym: TOTALNA porażka. Pomijam fakt braku Antialiasingu , limitów oraz drogiego hardware do tego. To jest przyszłość która wcześniej lub później nadejdzie...i Kray bedzie musiał sie dostosowac do tego (jest to w planach). Przypominam render GPU to diabelnie trudna sprawa jesli chodzi o kodowanie i zrobienie czegoś takiego z PEŁNYM PhotonMapingiem chyba narazie niemożliwe...

Edytowane przez Savoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Savoy

Dzieki ZA Twe opinie pozwolą nam zwrócic uwagę na sprawy ważne by zminimalizować okres początków. Skupiając uwagę na sednie zagadnien.

 

JL

NO! :) dałeś zaczyn do niezwykle ważnego tematu na forum.

Troszkę szkoda, że tylko jedna osoba z WIEDZĄ i DOŚWIADCZENIEM chce i POTRAFi dzielić się swą wiedzą. Odzywaj się też!!! :)

 

agtFX - pozdrowiłem :)

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JL :)

a TYY napiszesz coś o niej ↑↑↑? teraz się nie wykręcisz ;-P

Oglądając poprzednie wersje >> idziesz do przodu :)

Mam pytanie czy poprzednie rendery byly robione w Kray, czy native LW?

PhysicalSky? i jak zrobiłeś tą firanko-zasłonę? (surface)

i Twoje głośniczki też są :) Real lens camera?

 

Jak Ty w dzień wytrzymujesz przecież światło z zewnątrz wali Ci w monitory :(

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazka80 nie zamierzam się wykręcać lecz bardziej wkręcić :D "w temat"

scenka to mój stary ograbiony pokój... ostatnio bylem w nim pare miesiecy temu... bo wywiało mnie do wawy.... swiatło przeszkadzało mi w nim tylko miedzy 4 a 12 w południe puzniej to juz miałem je gdzieś :] no chyba ze było zbyt mocne to rolety anty włamaniowe robiły swoje :D

wracajac do tematu

wczesniejsze rendery pokoju robilem na przemian w naive i fprime....

dokladnie za oknem physicalsky do tego włączone tone blend i QLWF

kamera real lens.... firanka zwykly box z szumem w bumpie i szumem w transparency... jak widać aa nie dało z sobie rady... tak czy siak scenka wgrana na szybko ustawienia to chaotyczne strzały bez łądu i składu jesli zachował bym sie tak podczas rozbrajania bomby.. napewno bym wyparował :] postaram sie nie zaprzestać na tym i bawić sie dalej w wolnych chwilach... jak scenka zacznie wygladac jak najezy napewno ja tu całą umieszczę

pozdrawiam

J|LukeZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JL - też widziałam poprzednie wersje i różnica na + JEEEST! :)

 

Savoy - swego czasu przeglądając forum KRAY znalazłam rewelacyjny wątek tyczący nowości w architekturze, ciekawostkach, trendach na świecie i tak dalej.

Wypowiadali sie w nim architekci z całego globu.

Wczoraj staralam sie zów dobrać do tego tematu ale za nic mi się nie udało :(

Znasz bardziej to forum, może Tobie też on utkwił w pamięci?

A, moze znasz linki do podobnych stron?

 

pozdrawiam

Agata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JL - też widziałam poprzednie wersje i różnica na + JEEEST! :)

 

Savoy - swego czasu przeglądając forum KRAY znalazłam rewelacyjny wątek tyczący nowości w architekturze, ciekawostkach, trendach na świecie i tak dalej.

Wypowiadali sie w nim architekci z całego globu.

Wczoraj staralam sie zów dobrać do tego tematu ale za nic mi się nie udało :(

Znasz bardziej to forum, może Tobie też on utkwił w pamięci?

A, moze znasz linki do podobnych stron?

 

pozdrawiam

Agata

niestety nie pamietętam...było tego sporo przez kilka lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygotowuję właśnie następny mały tutorial jak: ustawiać IES, instance (carpet model) oraz jak dopalić scenę poprzez ambient lights. Renderki z małym PS (zrobiłem wczoraj scenkę więc poprawię jeszcze kilka detali)

 

 

livingroomay.jpg

livingroomb.jpg

livingroomc.jpg

livingroomdz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tu nowy i nie zdołalem w pelni przestudiowac tematu.

Mam parę pytan, jezeli podobne informacje sa juz zawarte to przeprszam.

Prosze jedynie o cynk

 

- Czhcialbym sie dowidzieć, czy Kray obsluguje oswietenie dpoint'a?

- Światla izometryczne zawierają w sobie rysunek-wektor? czy jest mozliwosc

jego edycji lub utworzenie wlasnego wzoru np w aplikacji typu illustrator?

- czy, swiatlo physical sky, pracuje z opcjami kaustyki

- hader cmds, footer cmds - to język skryptowy? jak się go obsluguje.

 

Jezeli napisalem cos nie na miejscu to prosba o zwrocenie uwagi.

Michal Krawczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :)

"hader cmds, footer cmds - to język skryptowy? jak się go obsluguje"

- tu dowiesz się więcej:

http://www.kraytracing.com/wiki/Advanced_features

 

 

"Czcialbym sie dowidzieć, czy Kray obsluguje oswietenie dpoint'a?"

- z tego co mi wiadomo nie obsługuje.

 

Na więcej informacji musisz chwilkę dłużej poczekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Światla izometryczne zawierają w sobie rysunek-wektor? czy jest mozliwosc

jego edycji lub utworzenie wlasnego wzoru np w aplikacji typu illustrator?

Jeśli masz na myśli IES to tak, Jest wiele programów, darmowych również.

Udostępnię niedługą moją bazę IES (jest tego kilkaset sztuk...)

- czy, swiatlo physical sky, pracuje z opcjami kaustyki

Tak

- hader cmds, footer cmds - to język skryptowy? jak się go obsluguje.

 

Header i footer służą do uaktywnienia funkcji których nie ma w menu. Różnią się tym że w header wpisujemy funkcje które będą wykonywane przed renderem (np wielkośc okna prev)

footer służy dla funkcji typu postproces (np: aberration chromatic) dla wielu funkcji ne ma znaczenia gdzie są wpisane header czy footer. np:

recurse 10;importancegammamultiplier 1.4;

oznacza ilość odbić fotonów ustawiona na 10

oraz nowy engine blur z parametrem 1.4 (polecenie aktywuje nowy engine blur który jest w kodzie ale jeszcze nie jest na stałe w Kray)

Szczegóły na Wiki Kray.

Te dpoint to raczej nie sa obsługiwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjne są te rendery.

świetnie się bawisz i łączysz ciepłe i zimne tony.

Widać w tym dużo, dużo DOBREGO!

 

Zastanawiam się, masz może bank własnych prac.

Ale nie modeli, czy scen tylko gotowych wizualizacji różnego typu wnętrz do celów komercyjnych. Typu publikacje prasowe, albumy, ogólnie poligrafia?

 

Często przeglądam z racji wykonywanej pracy portal typu fotolia - szkoda gadać tzw taniocha przynajmniej jeżeli chodzi o interiory.

 

Naprawdę sam bym tak chciał!

szczerze zazdroszczę! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjne są te rendery.

świetnie się bawisz i łączysz ciepłe i zimne tony.

Widać w tym dużo, dużo DOBREGO!

 

Zastanawiam się, masz może bank własnych prac.

Ale nie modeli, czy scen tylko gotowych wizualizacji różnego typu wnętrz do celów komercyjnych. Typu publikacje prasowe, albumy, ogólnie poligrafia?

 

Często przeglądam z racji wykonywanej pracy portal typu fotolia - szkoda gadać tzw taniocha przynajmniej jeżeli chodzi o interiory.

 

Naprawdę sam bym tak chciał!

szczerze zazdroszczę! :)

 

Pracuję we fińskiej firmie RenderVision http://www.render.fi i non stop robimy katalogi exteriorów i interiorów. Strona dawno nie aktualizowana ze wzgledu na brak czasu :) więc rendery stare jak świat . reszta na http://www.kraytracing.com/joomla/gallery.

poza tym Kray to moja pasja ...znam ten soft od podszewki. Problem jest taki że wiele rzeczy musze odkrywać sam i przecierać szlaki (soft jest nowy, wymaga innego podejścia niż Fprime czy LW...bardziej profesjonalnego z wiekszą iloscią wiedzy...naszczęście informacje z V-ray są przydatne, bo przecież Kray to ten sam soft oparty na tej samej zasadzie photomapingu. Dlatego czytam też informacje techniczne ze strony Chaos Group oraz Evermotion) W ciagu prawie 5 lat wykonałem ok 40.000 renderów (typu full, prev,small test itp.) . Ale na szczęście wy nie musicie....bo baza danych na temat Kray jest już duża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności