Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
J/L, SAVOY, QBA - na jakich maszynach pracujecie???

u mnie czasy są gorsze 2-3min przy podobnych wizkach.

 

Jaka ilosc ram powinna być w kompie do tego typu prac (obecny standard).

Posiadam 8 core xeon 8 MB RAM....i to jest minimum jesli chesz mysleć poważnie o renderach.....

czy obiekty subdivision trzeba mrozić, a jak nie to jak ustawić je w panelu Layout/ObjectsProperties/Geometry

Nie trzeba. jest pełne wsparcie do tego (tak samo jak w LW)

jak wygląda siatka tej figurki? (tam jest normal maps) sorki ze pytam ale... :(

Oryginalnie siatka jest kiszka po imporcie z maxa, wiec użyłem SubPatch i dałem w Layoucie level 2 (3 jest za gęsta) + Normal map oczywiscie własnej produkcji.

  • Odpowiedzi 274
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

- Fajna figurka, mapę robiłeś w zB?

a czy normal maps mozna zrobic w LW???

tak dokladnie to jeszcze malo sie rozeznaje w tych mapach :(

jedyne co wiem, że nie symuluje jak bump znieksztalcen lecz faktycznie je robi na siatce :(

- blue reflex jest o wiele gorszy ; P ale nie wyszedl w rozjasnieniu róz :)

 

Nic, zrobilam model do testów. Wstepna bryla:

[ATTACH]74895[/ATTACH]

[ATTACH]74896[/ATTACH]

swiatlo: physical sky

pracuje na dwoch platformach i na wersji mac nie ma paru opcji dokladniej dwoch: rozdzielenie intensywnosci nieba i samego slonca + rozmycie cienia :(

Savoy prosba o radę jak to oswietlic by wygladalo TAK:

[ATTACH]74897[/ATTACH]

:):):):):):):):):):):)

Napisano
- Fajna figurka, mapę robiłeś w zB?

a czy normal maps mozna zrobic w LW???

tak dokladnie to jeszcze malo sie rozeznaje w tych mapach :(

To jest z ArchModels model.

Normal mapy jak również tekstury robie w PixPlant (bardzo profesjonalny program i moim zdaniem najlepszy do produkcji HQ tekstur)

Normal mapa to cos posredniego miedzy bump a displacement.

Bump posiada tylko jeden kierunek wypukłosci (w dodatku fake)

Normal mapa to rodzaj mapy wektorowej (więc bump jest w kazdym kierunku ale nadal fake)

Displacement...to jest !! :P nadal czekam na to w Kray, fizyczne wypukłosci (wtedy dopiero bedzie mozna otworzyc szeroko skrzydła :) )

Jak się nie ma co się lubi to uzywa się Normal Map.... :D

Wiec oba rodzaje mapingu (zwykły bump i Normal Map to tylko fake bez ingerencji w siatkę :( )

 

 

 

pracuje na dwoch platformach i na wersji mac nie ma paru opcji dokladniej dwoch: rozdzielenie intensywnosci nieba i samego slonca + rozmycie cienia :(

Savoy prosba o radę jak to oswietlic by wygladalo TAK:

[ATTACH]74897[/ATTACH]

Hmmm... Kray jest identyczny PC i MAC, wiec nie rozumiem pytania. Physky z założenia ma byc full auto zgodnie z realistyką (sprawuje sie wyśmienicie) wiec jesli cos jest nie tak to raczej wina jest po stronie tonemaping.

W wersji beta mamy juz opcję regulacji rozmycia cienia, siły słońca oraz to na co czekałem PowerShader dla Słonca :)

Możesz udostępnic model potem do zabawy....

Napisano

moze na mac'u nie aktualizowalam ale chyba tam jest wer 2.1????

przyjadę do studia to - SPRAWDZE!

Jasne! w weekend potyram nad brylą i ją udostępnie :):):)

 

dzięki za informacje BUMP>>NORMALMAPS:)

kurde, tyle tego jest... :D

 

dzięki!

Napisano (edytowane)

były różnice MAC - PC

W wersji KRAY 2.1 na MAC'u zdarzało się

od czasu do czasu BUM czego na PC praaaawie nie BYŁO!

i trrrroszkę wolniej pracował (takie miałam odczucia)

 

Mam dwa identyczne - MAC PRO 8xXENON 3GHz 6GB ram

 

:) KRAY 2.2 - na obu platformach jest PODOBNIE-UPARTY NIE wywala SiĘ i tak samo zachrzania!

(nudy i ZERO adrenaliny) :D:D:D

 

Jest jedna różnica tylko chyba bardziej związana z systemem na MAC'u podczas renderingu można przeglądać zakładki, otwierac pluginy wszystko jest dalej otwarte.

Na PC zakładki się blokują, a szkoda podczas F9 można na spokojnie jeszcze sprawdzić, czy ustawienia są oki.

 

Lecz po tym co tu wyprawia SAVOY nie będzie już nam CO SPRAWDZAĆ buuu ;)

 

Pozdrawiam

Agata

Edytowane przez agatfx
Napisano
KRAY 2.2 - na obu platformach jest PODOBNIE-UPARTY NIE wywala SiĘ i tak samo zachrzania!

(nudy i ZERO adrenaliny) :D:D:D

Tez mi sie podoba to ze nowy Kray jest duzo stabilniejszy. Wywalanie sie co 100 klatek na 8 komputereach to na serio malo frajdy (i snu). :)

 

Wszystkich co pytali sie o video tutoriale, a jeszcze nie widzieli tej strony serdecznie zapraszam:

http://www.kraytracing.com/wiki/Tutorials

Napisano

soth3d

Mam prośbę czy możesz pokrótce opisać coś więcej o FARMiE?

Jakie są procedury, czy trzeba wcześniej rezerwować czas na wykonanie renderów, jaki jest minimalny-możliwy?

 

Przesyłane są do Was pliki otwarte (z BLENDERA też) - zapewne różnorodność wiedzy autorów i ich fffachowość nie wychodzi Wam na dobre, co z tym fantem???

 

Jak w praktyce czasowo wygląda sprawa priorytetów, czyli myślę tu o pracach typu folio, showreel dla osób prywatnych o najniższym priorytecie (rozumiem 8,99- 1h) :)

 

Napisz TU koniecznie gdyż ludzie z natury są LENIWI, a i nie wszyscy władają językami.:(

 

pozdrawiam

Eryk

Napisano

GarageFarm.NET

Koniecznie zajmijcie się stroną wizualną portalu okropnie to wygląda.

Wiem u Was liczy sią merytoryka, a nie jakieś tam cukierki.

 

ale niestety to też ważne!

pozdrawiam:)

kasia

Napisano

ech, ściągnęłam wersje 2,2 ale jej nie dodałam do LW :confused:

 

Faktycznie SUPER!!! jest ten Sun Power Multiplier. Pięknie, rozświetla wnętrze i daje większą kontrolę. Poprawiliście ustawienia Exposure w wartościach poniżej 1 nie ma takiego nagłego skoku w "ciemność". Widzę jeszcze róznice przy zmianach w innych ustawieniach ale muszę posiedzieć i posprawdzać dla oswojenia.

Sprawdzałam Volumetrics: Affect All dodaje "powietrza" taka perspektywa tonalna

ZMIANY na +++++

 

Savoy jak znajdziesz odrobinkę czasu to napisz nam o sprawach zawartych wcześniej troszkę uciekły.

miksowanie światła z zewnątrz i w środku w interiorach.

Co precyzyjniej w 3D oznacza słowo radiacja.

W dominującej większości wizualizacji kolory może i są lecz wydają się tępe, płaskie lub nienaturalnie przesycone. (takie... 3D).

U Ciebie kolor obrazu składa się z całego spectrum feria barw. I stanowi logiczną całość. Czarny nie musi być płaski K jest złożony z wielu, miliona odcieni, tonów.

Ech, czarny i biały to nie kolor.

W Twoich pracach każdy kadr obrazu i niezależnie, czy to sepia, czerwień, granat składa się z miliona kolorów.

Jak to uzyskujesz co tu decyduje.

Jakiś czas temu wpadłam na pomysł'a i do scen dodawałam sphere z mapą spectrum-gradientem w przeróżnych konfiguracjach, ukrywałam ją dla kamery i ustawiałam tak aby delikatnie wpływała na scenę. I pomagało, ale to był jeszcze render LW + czaaaas temu. Muszę do tego numeru wrócić tu przy renderze KRAY

 

2,2 - BOSKIE NIEBO! czad

Napisano

Savoy jak znajdziesz odrobinkę czasu to napisz nam o sprawach zawartych wcześniej troszkę uciekły.

miksowanie światła z zewnątrz i w środku w interiorach.

Co precyzyjniej w 3D oznacza słowo radiacja.

W dominującej większości wizualizacji kolory może i są lecz wydają się tępe, płaskie lub nienaturalnie przesycone. (takie... 3D).

U Ciebie kolor obrazu składa się z całego spectrum feria barw. I stanowi logiczną całość. Czarny nie musi być płaski K jest złożony z wielu, miliona odcieni, tonów.

Ech, czarny i biały to nie kolor.

W Twoich pracach każdy kadr obrazu i niezależnie, czy to sepia, czerwień, granat składa się z miliona kolorów.

Jak to uzyskujesz co tu decyduje.

Jakiś czas temu wpadłam na pomysł'a i do scen dodawałam sphere z mapą spectrum-gradientem w przeróżnych konfiguracjach, ukrywałam ją dla kamery i ustawiałam tak aby delikatnie wpływała na scenę. I pomagało, ale to był jeszcze render LW + czaaaas temu. Muszę do tego numeru wrócić tu przy renderze KRAY

 

2,2 - BOSKIE NIEBO! czad

 

Radiacja w 3D to w skrócie zachowanie się fotonów w scenie 3d tak samo jak w realnym świecie. Fotonony podczas swej wędrówki po każdym odbiciu pobierają wiele informacji (chropowatość struktur, refleksyjność, pochłanianie, przeźroczystość, kolor itp) Wszystkie rendery oparte są o ten sam wzór matematyczny który zawarty jest w kodzie programu. Są to bardzo skomplkowane obliczenia, bo danych jest wiele (dlatego V-ray, Kray są bardzo szybkie, ponieważ na każdym kroku wykonywane są interpolacje czyli uśrednienia. Maxwell, Fryrender mają Metropolis engine render, czyli rendery są bez interpolacji. Skutkuje to tym że rendery które oparte są na Metropolis są bardzo wolne, ze względu na brak interpolacji, Muszą wykonywać setki obliczeń dla każdego fotonu, których liczba praktycznie jest nieskończona. W Kray, V-ray wystarczy 1.000.000 fotonów, reszta to interpolacja.) To tak w skrócie....

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_illumination :)

Co do kolorów i jakości renderów:

Kwestia jest nie jaki render używamy (wszystkie robią to samo! oparte o tę sama zasadę...)

Problem jest w jaki sposoób oświetlić scene, jak ustawić tonemaper, jakich kolorów użyć.

Zauważcie rendery exteriorów z V-ray, wiekszosć to sceny z późnymi godzinami czasu. Dlatego że późna pora oświetlenia daje pomarańczowe światło, również niebo ma bardziej ciepły kolor. Dlatego rendery wygladaja dobrze, nie są "płaskie". To samo w interiorach. Najlepsze rendery maja wszystkie światła włączone, sa pełne drewna (brązowe kolory dają ciepłe kolory po odbiciach fotonów) mało jest również białego koloru który jest makabrą w renderach.

Polecam:

Physky+Sun

Area Light w oknie jako dopalacz

Full oświetlenie w pomieszczeniach (dobrze srpawuje się ambient light ze sufitu, który jest modny wśród V-ray-owców ze względu na dopalenie scen od góry)

wszystkie lampy włączone

Ale dla mnie najlepiej sprawują się lumi panels ze sufitu, które powoduję że światło jest wszedzie ale nadal zachowany jest kontrast

Napisano
Mam prośbę czy możesz pokrótce opisać coś więcej o FARMiE?

Jakie są procedury, czy trzeba wcześniej rezerwować czas na wykonanie renderów, jaki jest minimalny-możliwy?

Piszesz na skypa i najczesciej w ciagu kilku minut (alarm w 'biurze', ale tez w sypialni i na komorce) ktos Ci odpisuje.

 

Dopracowywujemy szczegoly (technikalia, wysylanie plikow, termin, cene) i zaczynamy renderowac. 1/4 rozdzialki za darmo (po wplaceniu 3PLN depozytu), sciagasz efekt i placisz za rendering calej animacji. Ja wciskam render i w miare jak klatki sie produkuja mozesz je sobie sciagac.

 

Jak w praktyce czasowo wygląda sprawa priorytetów, czyli myślę tu o pracach typu folio, showreel dla osób prywatnych o najniższym priorytecie (rozumiem 8,99- 1h) :)

Przez wakacje bylo raczej pustawo, tj miales 90% szans w kazdym losowym momencie renderowac na najnizszym priorytecie. Teraz troche sie zmienilo, ale nadal czesto farma nic nie robi, albo pracuje tylko na najnizszym priorytecie - co oznacza, ze moge kogos dolaczyc, tylko ze dostaniesz polowe komputerow. Bardzo mozeliwe, ze w ciagu dwoch miesiecy przyspieszymy dwukrotnie, wiec nawet z polowa farmy to powinno byc bardzo szybko.

 

Napisz TU koniecznie gdyż ludzie z natury są LENIWI, a i nie wszyscy władają językami.:(

Przepraszam za 'obslizg' w odpisywaniu, ostatnie kilka dni bylo pracowitych. :cool:

 

Przesyłane są do Was pliki otwarte (z BLENDERA też) - zapewne różnorodność wiedzy autorów i ich fffachowość nie wychodzi Wam na dobre, co z tym fantem???

Niestety nie za bardzo rozumiem, sprobowal bys jeszcze raz? :)

Napisano
GarageFarm.NET

Koniecznie zajmijcie się stroną wizualną portalu okropnie to wygląda.

Wiem u Was liczy sią merytoryka, a nie jakieś tam cukierki.

 

ale niestety to też ważne!

pozdrawiam:)

kasia

 

Mi sie podoba, zobacz lepiej jak jest u konkurencji: http://www.rebusfarm.com/

 

...i wszystko jasne. :)

Napisano

Cześć

Panowie siedzę nad KazkaTower:) ale na poniedziałek sie nie wyrobię:( Wczoraj i dziś "zapitalałam" w robocie czyli w 2D:(.

Nie wiem co ja bym bez was zrobiła, dzięki że tu jesteście:) pewno juz dawno skończyła bym w KUCHNI:D karierę zawodową. A tak mam MiiiiSJĘ - KazkaTower'80;)

 

SAVOY - jak sobie radzisz z wykluczaniem??? oświetlenia.

Zwłaszcza przy lumi panels:(

Chyba jedyną metodą jest tworzenie tak naturalnego środowiska by nie było potrzebne. I jeden z Twych renderów z figurką łucznika to jest kolejny kadr z kamery, czy był on jakoś specjalnie doświetlony.

J|L - przesłałam w czwartek-piątek nawet nie zauważyłeś:(

jeszcze do piętek Wam nie dorastam ale z czasem POGADAMY!!!:eek:

a mam pytanie związane z Twym zegarem kominkowym z portfolio na CG, czy snycerka na zegarku jest jakąś mapą czy siatką??? fajny ten zegar:)

soth3d - racja, stronka juz mi się podoba:)

Napisano
jak sobie radzisz z wykluczaniem??? oświetlenia.

Zwłaszcza przy lumi panels:(

Chyba jedyną metodą jest tworzenie tak naturalnego środowiska by nie było potrzebne. I jeden z Twych renderów z figurką łucznika to jest kolejny kadr z kamery, czy był on jakoś specjalnie doświetlony.

Nie zmieniam nic przy zmianie kamer, cały czas oświetlenie jest te same (idea jest taka żeby swiatło było wszędzie ale jednoczesnie zachowany kontrast, ostatnio zauważyłem że lumi panels daja sobie swietnie radę z tym)

Lumi panels trzeba wykluczyć z widoku (tzn. maja dawać swiatło i nic poz tym, czyli niewidzialne w kamerze, niewidzialne w refleksach, nieblokujace swiatło itp)

Do tego słuzy parametr w Kray w footer cmds:

lwo2unseenbyrays_affectsgi 0;

Trzeba je dac w oddzielnym layerze (ja mam je jako oddzielny obiekt, potem ładuje do Layouta, klonuje gdzie potrzeba.

W OBJECT/PROSPERITES/RENDER musi byc ustawione (to ważne!) :

UNSEEN BY RAYS i UNNSEEN BY CAMERA (reszta OFF)

Uwaga nie jest to zachowanie zgodne z LW (Grzegorz poprostu nie mógł ominąć tego problemu standartowo, dlatego w kodzie Kraya jest przełacznik aktywujacy ten effect , w przyszłosci bedzie poprostu shader i tyle, narazie jest primitywnie...ale osobiscie mi to nie przeszkadza)

Napisano

A ten czas jak na Ciebie Savoy itak dlugi ;-P

 

Ślęczę nad tonemapingiem i odnoszę wrażenie, że robię to dość chaotycznie. Metodą prób i błędów. (może się uda :()

Jest może jakiś złoty środek w podejściu do tej czynności.

Tak dla osoby która pierwszy raz ma z tą opcją doczynienia.

(łopatologicznie w sensie) :D

chyba masz nas dość, cooo:o jeszcze tylko pół roku...

Napisano
jak testy to testy

na spalenie;)

 

[ATTACH]74946[/ATTACH]

[ATTACH]74947[/ATTACH]

na tą chwilę - tylko oswietlenie physical sky bez tekstur

 

pozdrawiam

 

No własnie przypomniało mi się o ważnym shaderze dla interiorów. Chodzi o DESATURATE Shader. Bardzo ważna rzecz (we V-ray istnieje coś takiego również)

Problem jest taki: mając silny kolor na podłodze (red, yellow etc) fotony po odbiciu maja "za dużo" informacji o kolorach, przez co ściany i sufit wygladaja jak malowane po pijaku.

Shader ten słuzy do limiticaji informacji o sile koloru we fotonach.

Zalecam 50-75%. Mozna zrobic sobie prosty pokój z białymi scianami i sufitem i z czerwona podłogą. Dla podłogi właczmy desaturate...efekt natychmiastowy i zadawalajacy :D

Druga sprawa : do syntetic test najlepiej uzywać trybu OVERRIDE (jesli scena jest pusta lepiej dac override i pobawic sie swiatłem. Wszystko w załaczniku :)

Napisano
A ten czas jak na Ciebie Savoy itak dlugi ;-P

 

Ślęczę nad tonemapingiem i odnoszę wrażenie, że robię to dość chaotycznie. Metodą prób i błędów. (może się uda :()

Jest może jakiś złoty środek w podejściu do tej czynności.

Tak dla osoby która pierwszy raz ma z tą opcją doczynienia.

(łopatologicznie w sensie) :D

chyba masz nas dość, cooo:o jeszcze tylko pół roku...

 

He he 2560/1134 43 min

1280/567 ~11 min

640/284 ~3 min (!)

Myślisz że to wolno :D Wiem że żartujesz (dla drugiej wersji czyli 1280 V-ray nie jest nawet w połowie drogi :D, juz nie mówie o ostatniej gdzie V-ray przypuszczam jeszcze wali fotonoami po ścianch a ja mam skończony render.... )

 

Co do Tonempingu to naprawde potężne narzędzie z ogomnym potencjałem w Kray.

Zalecam dla interiorów:

Napisano (edytowane)

Savoy:)

gloooowilem sie jak robisz, ze mimo intensywnych barw, kolory tak nie wplywaja (zalewają) na siebie.

A, jak postępujesz z obiektami typu chrom, srebro. By uzyskac czyste i nieprzebarwione odbicia - ta sama metoda?

Czyli tak na prawde na kazdej intensywnej barwie powinno stosowac sie ten shader???

 

Dzięki, SAVOY!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Napisano
Savoy:)

gloooowilem sie jak robisz, ze mimo intensywnych barw jakie sa na Twych pracach kolory tak nie wplywaja (zalewają) na siebie.

A, jak postępujesz z obiektami typu chrom, srebro. By uzyskac czyste i nie przebarwione odbicia - ta sama metoda?

Czyli tak na prawde na kazdej intensywnej barwie powinno stosowac sie ten shader???

 

Dzięki, SAVOY!

 

To wszystko dzieki ustawień tonemapera. Oczywiscie jak masz fotel który jest czerwony to nie ma sensu stosować shadera desaturate, głównie stosuje to dla podłogi (na nią pada wiekszosć fotonów, szczególnie ze słońca, które pobiera bardzo duzo koloru po obiciu)

Druga sprawa to dyfuzja, która ogranicza zywotność fotonów. Kray posiada w engine rodzaj zachowania się fotonów w zależosci od koloru przedmiotu (ale nie jestem pewny na 100%_) wiec mozna w kanał dyfuzji dac tę sama teksturę co kanał koloru (testowałem to kiedyś, jest to troche za mocne...fotony zbyt szybko giną, ale ostatnio myslałem o tym jak złapac level adekwatny do realnego świata...wiec wrócę pewnie do tej idei. Moze dawać 100% difuzji a texturę dac na 50%? Sam nie wiem musze potestować)

Chrom:

20-30% diffuse, kolor light blue/light gray

reflection 60-80%

blur ~30-60%

Jak masz dobre swiatło i tonemap reszta sama wychodzi.

Czasami fake light z halogenów dodają realistyczne refleksy (przypominam nie używam specular dlatego ze wyglada to zbyt sztucznie)

Napisano

Witam

Mam pytanie zwiazane z gradientami:).

Czy korzystacie z nich budując materialy np. scian???, czy Gi załatwia wszystko i nie ma potrzeby w nie brnąć.

A jezeli tak to, czy moglibyscie zdradzić początkującemu GDZIE???????

color-diffuz-specular-reflections????

 

pozdrawiam

Napisano

dodałem w diffuz i reflections - incidecne angle z tym, ze w lustrze na przemian (invert). Tam gdzie jest diffuz jest mniej refleksji, a w partiach ciemniejszych więcej odbic. Uwaga - to "moja" teoria i eksperymenty ;)

Napisano (edytowane)

a i jeszcze jeden problem - pracując na OVERRIDE super rozkladał się diffuz od slonca w chwili gdy zgasilem plugin - diffuz siadł zwlaszcza w ciemnych kolorach :( pózniej jakos nadrobilem, ale jak - juz sam nie wiem.

 

Bardzo fajnie Wam wychodzi blask od slonca na niebie i Tobie i Lukaszowi > J|L jak uzyskujecie te skupienie????

hmm..., pewno >>> tonemaper:)

 

dzięki!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Napisano
a i jeszcze jeden problem - pracując na OVERRIDE super rozkladał się diffuz od slonca w chwili gdy zgasilem plugin - diffuz siadł zwlaszcza w ciemnych kolorach :( pózniej jakos nadrobilem, ale jak - juz sam nie wiem.

 

 

W trybie override wszystkie surface mają ten same diffuse. Oczywiście że ciemne kolory "dobijają" fotony, zgodne to jest z fizyką: im ciemniejszy kolor tym bardziej pochłaniają fotony....Zachowanie jak najbardziej poprawne :)

Napisano
dodałem w diffuz i reflections - incidecne angle z tym, ze w lustrze na przemian (invert). Tam gdzie jest diffuz jest mniej refleksji, a w partiach ciemniejszych więcej odbic. Uwaga - to "moja" teoria i eksperymenty ;)

 

Zaczynasz myśleć :D

Oczywiście że tak ale sugeruję ostrożnie z tym (dla 90 stopni maksimum 50% np dla plastiku)

Ja stosuję delikatny invert (taki 90% diffuse dla 0 stopni i 60% diffuse dla 90 stopni dla plastiku)

Jak masz materiał bardzo refleksyjny (lustro , metal, chrom) nie używam tego.

Można użyć FRESNEL w Nodes ale sa małe problemy z tym (chyba jakieś bugi w LW w wyniku czego Kray dostaje CREAZY czasami podczas renderu.

Należy pamietać że fresnel zwiększa czas renderu ponieważ siła refleksów na obwodzie obiektów jest bardzo duża przez co render męczy się w tych regionach renderując prawie całą otaczajacą scenę w kilku pikselach....

Napisano
Witam

Mam pytanie zwiazane z gradientami:).

Czy korzystacie z nich budując materialy np. scian???, czy Gi załatwia wszystko i nie ma potrzeby w nie brnąć.

A jezeli tak to, czy moglibyscie zdradzić początkującemu GDZIE???????

color-diffuz-specular-reflections????

 

pozdrawiam

 

Ściany to mały problem.

Ja daję:

prawie idealny biały kolor (trochę lekko szary), difuse maksimum 90% (wiadomo w realnym świecie nawet biała sciana pochłania fotony)

Żadnych gradientów/

Jak masz różne kolory ścian to fajnie jest użyć incidental angle reflection z dużym blur (60% minimum) 20 stopni 2 %, 60 stopni 5%, 90 stopni 20% ... coś takiego. daje to niezły efekt w wyniku czego ściana nie jest "płaska". Ale używam to tylko dla ciemnych kolorów ścian.

Ogólnie Powtarzam jeszcze raz : patrz dookoła siebie to najlepszy sposób :)

Napisano (edytowane)

:D

Ech, myślenie... to bardziej obserwacje i to z czasów z przed sztalugi. Teraz przy monitorach z 3D mózg raczej paruje, lub juz nie ma cooo - parować.

 

NATURA tudzież TeeN GOŚĆ z góry musi być niezłym grafikiem ciekawe w czym robi.

Pewno w LW ;)

:) dzięki SAVOY za pomoc!

Edytowane przez qbaqbaMAX3D
Napisano

z obserwacji waszych scen testowych i tych zawartych na stronie KRAY w wizualizacjach iNTERIRIOR najczęściej używacie lightmaping, jakie warunki powodują >> decyzję ktory tryb wybrac.

 

Z jasną ścianą mam duze problemy - bardzo latwo o wyżery zwłaszcza gdy w scenie jest duza roznorodnosc jasne-ciemne.

I aby ciemne plaszczyzny nie wyszly wyblakle ściemniam nienaturalnie jasne powierzchnie. PEWNO ZLE???? robię

 

dziękuję

Napisano
z obserwacji waszych scen testowych i tych zawartych na stronie KRAY w wizualizacjach iNTERIRIOR najczęściej używacie lightmaping, jakie warunki powodują >> decyzję ktory tryb wybrac.

Lightmap to tryb w którym fotony "wystrzeliwane" sa z kamery.Zaletą tego jest oszczędność fotonów (wszystko co jest nie widoczne przez kamerę nie jest brane pod uwagę przy renderze, nie ma sensu poprostu walić miliony fotonów po katach których i tak nie widać z kamery...tak w skrócie)

Photon Map odwrotnie, czyli źródłem fotonów są lampy, physky , Sun etc.

 

Z jasną ścianą mam duze problemy - bardzo latwo o wyżery zwłaszcza gdy w scenie jest duza roznorodnosc jasne-ciemne.

I aby ciemne plaszczyzny nie wyszly wyblakle ściemniam nienaturalnie jasne powierzchnie. PEWNO ZLE???? robię

 

dziękuję

To kwestia oświetlenia i tonemapingu. Jak masz przepały to dodaj area lights w okanch, włacz swiatła w pomieszczeniach, dodaj dodatkowe okna, daj panele na sufit jako dopalacze itp. Wszystkie chwyty dozwolone.... :)

Nie polecam kombinacji z kolorami i difuzja. Jasna sciana to biały kolor i difuzja ~90%. KROPKA ...Jak cos jest nie tak, to oznacza ze masz za silne źródło swiatła. Zawsze pomaga area light w oknie jako DOPALACZ.

Napisano

Czesc :)

jest jeszcze bardzo istotny element ktory odrobine inaczej zachowuje sie niz w native-LW.

Najprawdopodobniej sie myle ale... moje spostrzeżenia :)

 

Więc DOOONOSZĘ:D mapa koloru jest uzależniona od koloru materialu,

[ATTACH]74979[/ATTACH]

a raczej od skali 0-255 - zachowuje sie tak jakby bitmapa byla pod wplywem blending'u, najblizej chyba multiply lub PSmultiply. W native jezeli jest na normal to kolor materialu nie ma zadnego znaczenia, a w KRAY maaaa!

 

Savoy ciekawe co sądzisz o mym wynalazku???? :)

 

dzięki:)

zwiewam do pracki

Napisano
Czesc :)

jest jeszcze bardzo istotny element ktory odrobine inaczej zachowuje sie niz w native-LW.

Najprawdopodobniej sie myle ale... moje spostrzeżenia :)

 

Więc DOOONOSZĘ:D mapa koloru jest uzależniona od koloru materialu,

[ATTACH]74979[/ATTACH]

a raczej od skali 0-255 - zachowuje sie tak jakby bitmapa byla pod wplywem blending'u, najblizej chyba multiply lub PSmultiply. W native jezeli jest na normal to kolor materialu nie ma zadnego znaczenia, a w KRAY maaaa!

 

Savoy ciekawe co sądzisz o mym wynalazku???? :)

 

dzięki:)

zwiewam do pracki

Sprecyzuj pytanie albo pokaż co chcesz osiagnac...nie powinno być żadnych róznic w tej kwestii miedzy Kray a LW native

Napisano

Mały test starej scenki. Nie uaktualniłem tekstur (stare ustawienia jak świat) tylko setup Kray...wiec czas troche długi. Physky+sun i 4 Area Lights w oknach.

 

classs.jpg

Napisano

tak zrobię porównawcze zrzuty i dokladnie bedzie widac w czym rzecz.

 

Render robi wrażenie chyba wczesniej widzialam ta scene ale przy testach innego softu. Savoy masz przypadkiem link:) tej sceny pod LW????

 

dzieki, pozdrawiam

Napisano
tak zrobię porównawcze zrzuty i dokladnie bedzie widac w czym rzecz.

 

Render robi wrażenie chyba wczesniej widzialam ta scene ale przy testach innego softu. Savoy masz przypadkiem link:) tej sceny pod LW????

 

dzieki, pozdrawiam

 

Mogę spakowac i dać na rapidshare, to było free.

Napisano

[ATTACH]74992[/ATTACH]

wiem, że tą pracą aplauzu TU nie zdobędę - ale to mój chleb powszedni.

ślij, ślij :) SAVOY tą scenkę.

Pasuje tematycznie do tego wątku:)

JA siadam na koncu:D

Napisano

Sorry, ale wszystkie materiały potrzebują poprawki. Bardzo złe ustawienia metalu, karoserii, plastików, takze radiacja jest zła i tonemaping. Pojazdy to niewdzieczny temat do renderingu (bardzo trudno uzyskać dobre refleksy)

Nie jestem prof jesli chodzi o rendery auta (nie lubie tego...wolę interiory) ale jedno wiem karoseria to bardzo trudny temat ajk równiez dobre studio. Sugeruje zabawę z interiorami, potem mozna zaczac bawić sie trudniejszymi rzeczami....

 

audia.jpg

audiside.png

audishadow.png

audifront.jpg

audic.png

audicloseup.png

Napisano

piękny jest render z pejzażem w tle nr 1 \\\\\\SUPER!

to mnie zaskoczyłeś że taki temat pojedynczych obiektów ze studiem jest trudniejszy niż całe wnętrza. A z reguły prawie każdy zaczyna od takich pojedynczych modeli. (hmm, z efektami na nieco innym poziomie) Może wnętrza są przyjemniejsze i bardziej wdzięczne w pracy.

Rewelacja!

Napisano

też ten pierwszy:)

Super zintegrowany z otoczeniem. 15min????? kurde jak TO ROBiSZ

 

Ciekawa jestem ile czasu powinno zająć grafikowi dopracowanie od zera materiałów + stworzenie otoczenia (światło) z finałem na takim poziomie. (oczywiście bez pracy przy modelowaniu)

 

Savoy prośba o FACHOWĄ! radę czy warto kupić coś takiego:

 

01)

http://www.dosch3d.com/products/hdri/Product_Lighting.html

 

02)

http://www.dosch3d.com/products/hdri/Chrome_Studio_Effects_V2.html

 

03)

http://www.dosch3d.com/products/textures/Industrial_Design_V3.html

 

najbardziej się skłaniam do opcji 01) 03) wiem można to zrobić we własnym zakresie tylko wiesz czaaaas... na wszystko nie starczy.

 

Ech, szkoda że Hondy Coupe nie zrobiłeś ONE DOPIERO są piękne;)

 

rewelacja!

Napisano
też ten pierwszy:)

Super zintegrowany z otoczeniem. 15min????? kurde jak TO ROBiSZ

 

Ciekawa jestem ile czasu powinno zająć grafikowi dopracowanie od zera materiałów + stworzenie otoczenia (światło) z finałem na takim poziomie. (oczywiście bez pracy przy modelowaniu)

 

Savoy prośba o FACHOWĄ! radę czy warto kupić coś takiego:

 

01)

http://www.dosch3d.com/products/hdri/Product_Lighting.html

 

02)

http://www.dosch3d.com/products/hdri/Chrome_Studio_Effects_V2.html

 

03)

http://www.dosch3d.com/products/textures/Industrial_Design_V3.html

 

najbardziej się skłaniam do opcji 01) 03) wiem można to zrobić we własnym zakresie tylko wiesz czaaaas... na wszystko nie starczy.

 

Ech, szkoda że Hondy Coupe nie zrobiłeś ONE DOPIERO są piękne;)

 

rewelacja!

 

To sa stare rendery sporo błędów w renderach i szczerze powiem srednio to wygląda...Co do Dosch3d ostatnio robią dobre HDRi, to są zwykłe studia oświetlone tylko za pomocą HDRi. Samemu to można zrobić szybko (wystarczy mapa HDRi w Imageworld ). HDRi mapy można znaleźć w sieci, jest tego sporo.

Co do tekstur to najlepsze są na http://www.arroway-textures.com/.

Ja większość robię samemu z http://www.cgtextures.com/ (to najlepsza stronka). Wrzucam na Photoshopa , usuwam szum, poprawiam kontrasty, wrzucam na Pixplant http://www.pixplant.com/ i gotowe . Powtarzam Pixplant to najlepsze narzędzie do tworzenia tekstur powtarzalnych plus normal map/displacement, reflection.

Wrócę do tego Audi jeszcze raz kiedyś z exteriorem....

Napisano

Dzięki Savoy

Wiesz dla Ciebie to może i stare, poprzez czas patrzysz na nie troszke inaczej niż ja/my.

 

Muszę zrobić dla siebie taką bazę wyjściową by móc skupić się na istocie czyli KRAY-LW. I dlatego ten dosch, nie mogę teraz zajmować się wszystkim gdyż nic z tego nie wyjdzie.

A, że obecnie zajmuję się etykietą, opakowaniem, POS jest mi to potrzebne, interior, exterior - - - - 3D to przyszłość i szkoła:):):):)

 

DZIĘKI!

Napisano

 

Savoy prośba o FACHOWĄ! radę czy warto kupić coś takiego:

 

01)

http://www.dosch3d.com/products/hdri/Product_Lighting.html

 

02)

http://www.dosch3d.com/products/hdri/Chrome_Studio_Effects_V2.html

 

03)

http://www.dosch3d.com/products/textures/Industrial_Design_V3.html

 

najbardziej się skłaniam do opcji 01) 03) wiem można to zrobić we własnym zakresie tylko wiesz czaaaas... na wszystko nie starczy.

 

Savoy tu do końca się nie zgodzę:D

Jakiś czas temu kupiłem te mapy 01)

W necie jest ich faktycznie dużo lecz małej!!! rozdzielczości.

Tu mamy do czynienia z 147 mapami w 6250x3125 razem 11,6GB map:)

 

Naprawdę warto zobaczyć jaką różnicę i KOPA daje w końcowym renderze wielkość mapy zwłaszcza Ci początkujący!

Kazka co to dla agencji reklamowej 400zł???? namawiaj szefa na pewno Cię nie wywali ;)

 

pozdrawiam:)

Napisano (edytowane)

kazka80: calkiem pozytywnie wyszedl ci ten render z kawą jak prawdziwy

co do dosch to 01 02 03 posiada moj kolega, jesli nie masz textur... polecam tylko 03

reszta jest słaba.....

 

savoy: render classroom i auta standardowo... masakrator :] .... audi radka :]?

pozdrawiam

 

70062887.jpg

49745811.jpg

10260160.th.jpgkamd.th.jpg10701338.th.jpg

 

Edytowane przez J|L
Napisano (edytowane)

kupiłam 01) 03) 391+279pln

Dzięki chopaki;)

 

nic tam firma od tego nie zbiednieje;) a muszę zacząć robić bazę, tak na początek.

 

tescik na szybko:

[ATTACH]75047[/ATTACH]

 

W 03) są mapy koloru i bump więc za poradą :) zabieram się za Pixplant.

 

PARĘ pytanek::)

 

Panowie w materiale obiektu które mapy ładuje się do kanalu diffuz i refelctions - bit-COLOR, czy bit-BUM???? i jako normal, czy alfa??? KUUURDE

 

Na spherze tworzy się pęknięcie? (to jest podgląd???) i czy ma to wpływ na rendering - można to zniweloać???

[ATTACH]75048[/ATTACH]

 

JL - Ech, do mistrza to nawet nie porównuj niedościgniony wzór:). (JEST do czego GONIĆ!!!!!!)

Wczoraj zamiesciłeś fajną kamerkę na błękitnym tle dziś już tego renderka nie ma, a był SUPER! BUUU :( to tlo to PhysicalSky??? - a możesz walnąć tu tą scenkę lub ustawienia tla:):):)

 

fajnie, że TU jesteście!

DZIĘKI!

Edytowane przez kazka80

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności