Skocz do zawartości

Exclude object w MentalRay


xrs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem, mianowicie poznaje troche techniki renderowania z HDR w MentalRay i nie wiem jak wykluczyc objekt ze sceny.. chodzi mi o to by zrobic efekt przy renderowaniu z HDR w Environment, ale żeby nie bylo widac tła HDR tylko same odbicia.. wiem, ze mozna przykryc tło jakims obiektem przykladowo stworzyc sphere i umiescic w niej całą scene, ale nie wiem jak wykluczyć ją przy renderowaniu by promienie przechodzily, ale tło nie było renderowane.

 

Przykladowe zastosowanie jest opisane tu :

http://www.max3d.pl/tut.php?id=135

 

ale tam jest tylko o VRay, brazil i FinalRender

 

z gory wielkie dzieki za pomoc :)

Edytowane przez xrs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nikt nie ma pomyslu, czy poprostu cos zle opisalem?:) chodzi o to ze chce wykonac dokladnie to samo z tym wylaczeniem tła environment, ale pozostawieniem odbić w scenie tak jak jest opisane w powyzszym tutorialu, ale zeby to zrobic dla MentalRay. Pan, ktory to opisuje zastosował metodę taką, że przykrył te tło spherą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi.. hmm to moze inaczej

 

w jaki sposob oświetlacie obiekt (lub kilka obiektow) obrazem HDR w taki sposob by nie bylo widac danego obrazu w tle?

 

Bo przerabiajac rozne materialy z netu rozumiem, ze taki material w postaci HDR nalezy wczytac w Rendering/Environment, ale wlasnie.. po wyrenderowaniu sceny wszystko fajnie sie swieci, ale w tle widac tą mapę, którą wczytalem w w/w Environment :)

 

przypominam, ze cala zabawa wykonywana jest z renderem MentalRay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jakis to sposob jest, ale to nie jest to o co mi chodzi :) to jest dobra metoda jezeli chce oswietlic tylko jeden element, a przykaldowo w scenie mam bardzo duzo elementow, albo obiekt skladajacy sie z wielu elementow (np samochod).

 

W tym tutorialu http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 jest opisane jak wylaczyc tło przy renderowaniu zachowujac tylko odbicia, ale tam jest opisane tylko dla VRay i brazil, a ja potrzebuje to w mental ray. Ponizej cytuje tekst autora tutoriala:

 

render1.jpg

 

"4. Wszystko niby ladnie, pieknie, lecz trzeba by sie pozbyc tej mapy HDR w tle.... Najlepiej ja czyms zaslonic... Hmm...- ja proponuje wsadzic cala scenke w wielka Sphere - tak aby mapa HDR byla zaslonieta calkowicie (niezaleznie od kata kamery)

 

Tak wiec tworze Sphere, skaluje ja troche i nadaje material 2-Sided - uzylem tego samego materialu co dalem na Plane`a."

 

hdr7.jpg

 

Tylko powstaje problem... Mapa HDR jest zaslonieta, lecz Teapoty odbijaja Sphere... Nalezy ja zatem wykluczyc:

 

* finalRender - w fR Globals, w zakladce MSP Parameters, jest Opcja Exclude... tam wlasnie wykluczam moja Sphere.

* Brazil r/s - W Brazil Luma Server, wykluczam Sphere w Generator Exclude (Sphera nie bedzie odbijala/zatrzymywala promieni z zewnatrz). Dalej, wykluczam ta Sphere w materiale RayTrace...W zkladce Raytracer Controls - jako Local Exclude.

* Vray - Podobnie jak w Brazilu, należy wykluczyc Sphere z Materialu Raytrace, jako Local Exclude. Jednak jeśli chodzi o oswietlenie - jeszcze tego nie przetestowalem :/

 

Koncowy efekt powinien wygladac jakos tak:

 

render2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznacz sferę, prawa myszka i object properties i odznaczasz visible to reflection, a w zakładce mental ray poodznaczaj też visible to GI czy jak tam jest (nie mam maxa teraz pod ręką)

albo wrzucasz HDR na sferę i robisz jak kefas ci napisał.

pzdr.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności