xrs Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 (edytowane) Witam Mam taki problem, mianowicie poznaje troche techniki renderowania z HDR w MentalRay i nie wiem jak wykluczyc objekt ze sceny.. chodzi mi o to by zrobic efekt przy renderowaniu z HDR w Environment, ale żeby nie bylo widac tła HDR tylko same odbicia.. wiem, ze mozna przykryc tło jakims obiektem przykladowo stworzyc sphere i umiescic w niej całą scene, ale nie wiem jak wykluczyć ją przy renderowaniu by promienie przechodzily, ale tło nie było renderowane. Przykladowe zastosowanie jest opisane tu : http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 ale tam jest tylko o VRay, brazil i FinalRender z gory wielkie dzieki za pomoc :) Edytowane 19 Maj 2010 przez xrs
xrs Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 nikt nie ma pomyslu, czy poprostu cos zle opisalem?:) chodzi o to ze chce wykonac dokladnie to samo z tym wylaczeniem tła environment, ale pozostawieniem odbić w scenie tak jak jest opisane w powyzszym tutorialu, ale zeby to zrobic dla MentalRay. Pan, ktory to opisuje zastosował metodę taką, że przykrył te tło spherą..
Kefas Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Klikasz prawym na obiekcie, wybierasz "Object Properties..." i odznaczasz: Visible to Camera Cast Shadows Receive Shadows O to chodzi? 1
xrs Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 nie o to chodzi.. hmm to moze inaczej w jaki sposob oświetlacie obiekt (lub kilka obiektow) obrazem HDR w taki sposob by nie bylo widac danego obrazu w tle? Bo przerabiajac rozne materialy z netu rozumiem, ze taki material w postaci HDR nalezy wczytac w Rendering/Environment, ale wlasnie.. po wyrenderowaniu sceny wszystko fajnie sie swieci, ale w tle widac tą mapę, którą wczytalem w w/w Environment :) przypominam, ze cala zabawa wykonywana jest z renderem MentalRay
xmass Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 To może włóż w A&D materiale do slotu Environment swoją HDR'kę. O to chodzi?:) 1
xrs Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 no jakis to sposob jest, ale to nie jest to o co mi chodzi :) to jest dobra metoda jezeli chce oswietlic tylko jeden element, a przykaldowo w scenie mam bardzo duzo elementow, albo obiekt skladajacy sie z wielu elementow (np samochod). W tym tutorialu http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 jest opisane jak wylaczyc tło przy renderowaniu zachowujac tylko odbicia, ale tam jest opisane tylko dla VRay i brazil, a ja potrzebuje to w mental ray. Ponizej cytuje tekst autora tutoriala: "4. Wszystko niby ladnie, pieknie, lecz trzeba by sie pozbyc tej mapy HDR w tle.... Najlepiej ja czyms zaslonic... Hmm...- ja proponuje wsadzic cala scenke w wielka Sphere - tak aby mapa HDR byla zaslonieta calkowicie (niezaleznie od kata kamery) Tak wiec tworze Sphere, skaluje ja troche i nadaje material 2-Sided - uzylem tego samego materialu co dalem na Plane`a." Tylko powstaje problem... Mapa HDR jest zaslonieta, lecz Teapoty odbijaja Sphere... Nalezy ja zatem wykluczyc: * finalRender - w fR Globals, w zakladce MSP Parameters, jest Opcja Exclude... tam wlasnie wykluczam moja Sphere. * Brazil r/s - W Brazil Luma Server, wykluczam Sphere w Generator Exclude (Sphera nie bedzie odbijala/zatrzymywala promieni z zewnatrz). Dalej, wykluczam ta Sphere w materiale RayTrace...W zkladce Raytracer Controls - jako Local Exclude. * Vray - Podobnie jak w Brazilu, należy wykluczyc Sphere z Materialu Raytrace, jako Local Exclude. Jednak jeśli chodzi o oswietlenie - jeszcze tego nie przetestowalem :/ Koncowy efekt powinien wygladac jakos tak:
maciekG Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 zaznacz sferę, prawa myszka i object properties i odznaczasz visible to reflection, a w zakładce mental ray poodznaczaj też visible to GI czy jak tam jest (nie mam maxa teraz pod ręką) albo wrzucasz HDR na sferę i robisz jak kefas ci napisał. pzdr. 1
xrs Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 dziala :D wielkie dzieki maciekG :* ;) i wszystkim ktorzy probowali pomoc :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się