Napisano 18 Maj 201014 l Witam Mam taki problem, mianowicie poznaje troche techniki renderowania z HDR w MentalRay i nie wiem jak wykluczyc objekt ze sceny.. chodzi mi o to by zrobic efekt przy renderowaniu z HDR w Environment, ale żeby nie bylo widac tła HDR tylko same odbicia.. wiem, ze mozna przykryc tło jakims obiektem przykladowo stworzyc sphere i umiescic w niej całą scene, ale nie wiem jak wykluczyć ją przy renderowaniu by promienie przechodzily, ale tło nie było renderowane. Przykladowe zastosowanie jest opisane tu : http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 ale tam jest tylko o VRay, brazil i FinalRender z gory wielkie dzieki za pomoc :) Edytowane 19 Maj 201014 l przez xrs
Napisano 19 Maj 201014 l Autor nikt nie ma pomyslu, czy poprostu cos zle opisalem?:) chodzi o to ze chce wykonac dokladnie to samo z tym wylaczeniem tła environment, ale pozostawieniem odbić w scenie tak jak jest opisane w powyzszym tutorialu, ale zeby to zrobic dla MentalRay. Pan, ktory to opisuje zastosował metodę taką, że przykrył te tło spherą..
Napisano 19 Maj 201014 l Klikasz prawym na obiekcie, wybierasz "Object Properties..." i odznaczasz: Visible to Camera Cast Shadows Receive Shadows O to chodzi?
Napisano 19 Maj 201014 l Autor nie o to chodzi.. hmm to moze inaczej w jaki sposob oświetlacie obiekt (lub kilka obiektow) obrazem HDR w taki sposob by nie bylo widac danego obrazu w tle? Bo przerabiajac rozne materialy z netu rozumiem, ze taki material w postaci HDR nalezy wczytac w Rendering/Environment, ale wlasnie.. po wyrenderowaniu sceny wszystko fajnie sie swieci, ale w tle widac tą mapę, którą wczytalem w w/w Environment :) przypominam, ze cala zabawa wykonywana jest z renderem MentalRay
Napisano 19 Maj 201014 l To może włóż w A&D materiale do slotu Environment swoją HDR'kę. O to chodzi?:)
Napisano 19 Maj 201014 l Autor no jakis to sposob jest, ale to nie jest to o co mi chodzi :) to jest dobra metoda jezeli chce oswietlic tylko jeden element, a przykaldowo w scenie mam bardzo duzo elementow, albo obiekt skladajacy sie z wielu elementow (np samochod). W tym tutorialu http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 jest opisane jak wylaczyc tło przy renderowaniu zachowujac tylko odbicia, ale tam jest opisane tylko dla VRay i brazil, a ja potrzebuje to w mental ray. Ponizej cytuje tekst autora tutoriala: "4. Wszystko niby ladnie, pieknie, lecz trzeba by sie pozbyc tej mapy HDR w tle.... Najlepiej ja czyms zaslonic... Hmm...- ja proponuje wsadzic cala scenke w wielka Sphere - tak aby mapa HDR byla zaslonieta calkowicie (niezaleznie od kata kamery) Tak wiec tworze Sphere, skaluje ja troche i nadaje material 2-Sided - uzylem tego samego materialu co dalem na Plane`a." Tylko powstaje problem... Mapa HDR jest zaslonieta, lecz Teapoty odbijaja Sphere... Nalezy ja zatem wykluczyc: * finalRender - w fR Globals, w zakladce MSP Parameters, jest Opcja Exclude... tam wlasnie wykluczam moja Sphere. * Brazil r/s - W Brazil Luma Server, wykluczam Sphere w Generator Exclude (Sphera nie bedzie odbijala/zatrzymywala promieni z zewnatrz). Dalej, wykluczam ta Sphere w materiale RayTrace...W zkladce Raytracer Controls - jako Local Exclude. * Vray - Podobnie jak w Brazilu, należy wykluczyc Sphere z Materialu Raytrace, jako Local Exclude. Jednak jeśli chodzi o oswietlenie - jeszcze tego nie przetestowalem :/ Koncowy efekt powinien wygladac jakos tak:
Napisano 19 Maj 201014 l zaznacz sferę, prawa myszka i object properties i odznaczasz visible to reflection, a w zakładce mental ray poodznaczaj też visible to GI czy jak tam jest (nie mam maxa teraz pod ręką) albo wrzucasz HDR na sferę i robisz jak kefas ci napisał. pzdr.
Napisano 19 Maj 201014 l Autor dziala :D wielkie dzieki maciekG :* ;) i wszystkim ktorzy probowali pomoc :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto