Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Mam taki problem, mianowicie poznaje troche techniki renderowania z HDR w MentalRay i nie wiem jak wykluczyc objekt ze sceny.. chodzi mi o to by zrobic efekt przy renderowaniu z HDR w Environment, ale żeby nie bylo widac tła HDR tylko same odbicia.. wiem, ze mozna przykryc tło jakims obiektem przykladowo stworzyc sphere i umiescic w niej całą scene, ale nie wiem jak wykluczyć ją przy renderowaniu by promienie przechodzily, ale tło nie było renderowane.

 

Przykladowe zastosowanie jest opisane tu :

http://www.max3d.pl/tut.php?id=135

 

ale tam jest tylko o VRay, brazil i FinalRender

 

z gory wielkie dzieki za pomoc :)

Edytowane przez xrs

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

nikt nie ma pomyslu, czy poprostu cos zle opisalem?:) chodzi o to ze chce wykonac dokladnie to samo z tym wylaczeniem tła environment, ale pozostawieniem odbić w scenie tak jak jest opisane w powyzszym tutorialu, ale zeby to zrobic dla MentalRay. Pan, ktory to opisuje zastosował metodę taką, że przykrył te tło spherą..

Napisano

Klikasz prawym na obiekcie, wybierasz "Object Properties..."

i odznaczasz:

Visible to Camera

Cast Shadows

Receive Shadows

 

O to chodzi?

Napisano
  • Autor

nie o to chodzi.. hmm to moze inaczej

 

w jaki sposob oświetlacie obiekt (lub kilka obiektow) obrazem HDR w taki sposob by nie bylo widac danego obrazu w tle?

 

Bo przerabiajac rozne materialy z netu rozumiem, ze taki material w postaci HDR nalezy wczytac w Rendering/Environment, ale wlasnie.. po wyrenderowaniu sceny wszystko fajnie sie swieci, ale w tle widac tą mapę, którą wczytalem w w/w Environment :)

 

przypominam, ze cala zabawa wykonywana jest z renderem MentalRay

Napisano
  • Autor

no jakis to sposob jest, ale to nie jest to o co mi chodzi :) to jest dobra metoda jezeli chce oswietlic tylko jeden element, a przykaldowo w scenie mam bardzo duzo elementow, albo obiekt skladajacy sie z wielu elementow (np samochod).

 

W tym tutorialu http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 jest opisane jak wylaczyc tło przy renderowaniu zachowujac tylko odbicia, ale tam jest opisane tylko dla VRay i brazil, a ja potrzebuje to w mental ray. Ponizej cytuje tekst autora tutoriala:

 

render1.jpg

 

"4. Wszystko niby ladnie, pieknie, lecz trzeba by sie pozbyc tej mapy HDR w tle.... Najlepiej ja czyms zaslonic... Hmm...- ja proponuje wsadzic cala scenke w wielka Sphere - tak aby mapa HDR byla zaslonieta calkowicie (niezaleznie od kata kamery)

 

Tak wiec tworze Sphere, skaluje ja troche i nadaje material 2-Sided - uzylem tego samego materialu co dalem na Plane`a."

 

hdr7.jpg

 

Tylko powstaje problem... Mapa HDR jest zaslonieta, lecz Teapoty odbijaja Sphere... Nalezy ja zatem wykluczyc:

 

* finalRender - w fR Globals, w zakladce MSP Parameters, jest Opcja Exclude... tam wlasnie wykluczam moja Sphere.

* Brazil r/s - W Brazil Luma Server, wykluczam Sphere w Generator Exclude (Sphera nie bedzie odbijala/zatrzymywala promieni z zewnatrz). Dalej, wykluczam ta Sphere w materiale RayTrace...W zkladce Raytracer Controls - jako Local Exclude.

* Vray - Podobnie jak w Brazilu, należy wykluczyc Sphere z Materialu Raytrace, jako Local Exclude. Jednak jeśli chodzi o oswietlenie - jeszcze tego nie przetestowalem :/

 

Koncowy efekt powinien wygladac jakos tak:

 

render2.jpg

Napisano

zaznacz sferę, prawa myszka i object properties i odznaczasz visible to reflection, a w zakładce mental ray poodznaczaj też visible to GI czy jak tam jest (nie mam maxa teraz pod ręką)

albo wrzucasz HDR na sferę i robisz jak kefas ci napisał.

pzdr.

Napisano
  • Autor

dziala :D wielkie dzieki maciekG :* ;) i wszystkim ktorzy probowali pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności