Napisano 18 Maj 201014 l Witam! Z góry przepraszam za kłopot, ale nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania mojego problemu. Próbowałem robić wg. wskazówek w help, przeczytałem kilkanaście podobnych tematów na forum ale nic z tego. Mój problem jest następujący: w animacji, target kamery ma się poruszać razem z kulką, a następnie odłączyć się od niej i dalej tak jak ustalę, czy to po trajektorii czy za pomocą Auto Key. 1. Próbowałem na początku animacji "przylinkować" target do kuli, a przy np. 130 klatce zrobić Set Key i odlinkować target od kulki, ale automatycznie zostaje on już w tym miejscu na całej "długości" animacji (od początku do końca jest w tym miejscu w którym go odlinkowałem). Pewnie to jest banalne, jednak proszę o cierpliwość. Jestem początkujący, a już kilka godzin siedzę nad tym jednym problemem. 2. Myślałem jeszcze żeby może skopiować Key'e kulki do Targetu kamery i w ten sposób nadać mu tą samą trajektorię co kulka, z możiwością edycji za pomocą Sub-Object, tylko nie wiem jak to skopiować. W miarę możliwości proszę o pomoc zarówno w sposobie 1 i 2, oraz jak inaczej jeszcze to można zrobić, ponieważ chciałbym się jak najwięcej nauczyć. PS: Używam 3ds max 2010 PS2: Przepraszam, że się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej opisać mój problem, żeby nie było problemu z rozszyfrowaniem o co mi chodzi. Pozdrawiam serdecznie.
Napisano 19 Maj 201014 l Autor Wielkie dzięki! udało mi się to zrobić, przy okazji, żeby nie zakładać kolejnego tematu, mam jeszcze jedno pytanie: Jeśli otworze "Mini Curve Editor", i chce dokładnie ustalić np. położenie lub rotację danego obiektu w danej klatce, to wybieram sobie żeby pokazywało przykładowo tylko położenie na osi x, klikam na kwadracik przy danej klatce i u góry okna tego edytora pokazuje się w jednym polu numer klatki, a w drugim położenie na tej osi x. Jednak gdy chcę wpisać dokładną wartość po przecinku lub skopiować z innej klatki to jest to nie możliwe, po naciśnięciu enter wartość wraca do poprzedniej. Można wpisać tylko całe liczby. Jak to rozwiązać? Pozdrawiam.
Napisano 19 Maj 201014 l moze masz wlaczone jakies snapowanie do calych wartosci? nie wiem. zupelnie nie znam sie na maxowym curve editorze.
Napisano 19 Maj 201014 l Całkiem możliwe ze "nowa wartość"[np. 100,001] jest zbyt bliska "starej wartości"[np. 100,003]... spróbuj najpierw zmienić wartość bardziej[np. 50], potwierdzić i zmienić jeszcze raz na "nową wartość".
Napisano 19 Maj 201014 l Autor Nie jest to wina tego, że nowa wartość jest bliska starej, sprawdziłem. Co do tego snapowania to możliwe, tylko gdzie to sprawdzić? Z tym, że jeśli zmieniam położenie nie za pomocą wpisania liczby tylko chwytam myszką punkt i przesuwam, to wartości zmieniają się normalnie (nie o całe, tylko do 3 miejsc po przecinku).
Napisano 19 Maj 201014 l odpowiedzia na Twoj problem jest Link Constraint :) Link Constraint wydaje się być dobrym rozwiązaniem, ale kiedy ostatni raz z nim walczyłem,(chyba w 7) nastręczał pewne trudności. ;) Czasem prościej jest zduplokować obiekt w konkretnej klatce i zamienić visability? ;)
Napisano 19 Maj 201014 l Przecinek, albo kropka. Max nie jest do końca zgodny z obsługą ustwień regionalnych windowsa.
Napisano 19 Maj 201014 l Autor hrydek, masz rację! Jeśli zamiast przecinka napiszę kropkę to działa (ale ona i tak zmienia się w przecinek xD). Dziwne tylko, że nie działało, również w przypadku kopiowanie wartości. Czasem prościej jest zduplokować obiekt w konkretnej klatce i zamienić visability? ;) Mam do tego pytanie, czy da się duplikować Camera Target? Jeśli tak to w jaki sposób przypisać kamerę do tego zduplikowanego celu?
Napisano 27 Maj 201014 l Sorka, że dopiero teraz. Jeśli Camera Target, to tylko Point(Position) Constraint.(nie pamiętam maxowej terminologii ;))
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto