Skocz do zawartości

Unlink przy określonej klatce animacji


Morgan815

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z góry przepraszam za kłopot, ale nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania mojego problemu. Próbowałem robić wg. wskazówek w help, przeczytałem kilkanaście podobnych tematów na forum ale nic z tego. Mój problem jest następujący: w animacji, target kamery ma się poruszać razem z kulką, a następnie odłączyć się od niej i dalej tak jak ustalę, czy to po trajektorii czy za pomocą Auto Key.

 

1. Próbowałem na początku animacji "przylinkować" target do kuli, a przy np. 130 klatce zrobić Set Key i odlinkować target od kulki, ale automatycznie zostaje on już w tym miejscu na całej "długości" animacji (od początku do końca jest w tym miejscu w którym go odlinkowałem). Pewnie to jest banalne, jednak proszę o cierpliwość. Jestem początkujący, a już kilka godzin siedzę nad tym jednym problemem.

 

2. Myślałem jeszcze żeby może skopiować Key'e kulki do Targetu kamery i w ten sposób nadać mu tą samą trajektorię co kulka, z możiwością edycji za pomocą Sub-Object, tylko nie wiem jak to skopiować.

 

W miarę możliwości proszę o pomoc zarówno w sposobie 1 i 2, oraz jak inaczej jeszcze to można zrobić, ponieważ chciałbym się jak najwięcej nauczyć.

 

PS: Używam 3ds max 2010

PS2: Przepraszam, że się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej opisać mój problem, żeby nie było problemu z rozszyfrowaniem o co mi chodzi. Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wielkie dzięki! udało mi się to zrobić, przy okazji, żeby nie zakładać kolejnego tematu, mam jeszcze jedno pytanie:

 

Jeśli otworze "Mini Curve Editor", i chce dokładnie ustalić np. położenie lub rotację danego obiektu w danej klatce, to wybieram sobie żeby pokazywało przykładowo tylko położenie na osi x, klikam na kwadracik przy danej klatce i u góry okna tego edytora pokazuje się w jednym polu numer klatki, a w drugim położenie na tej osi x. Jednak gdy chcę wpisać dokładną wartość po przecinku lub skopiować z innej klatki to jest to nie możliwe, po naciśnięciu enter wartość wraca do poprzedniej. Można wpisać tylko całe liczby. Jak to rozwiązać? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe ze "nowa wartość"[np. 100,001] jest zbyt bliska "starej wartości"[np. 100,003]... spróbuj najpierw zmienić wartość bardziej[np. 50], potwierdzić i zmienić jeszcze raz na "nową wartość".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to wina tego, że nowa wartość jest bliska starej, sprawdziłem. Co do tego snapowania to możliwe, tylko gdzie to sprawdzić? Z tym, że jeśli zmieniam położenie nie za pomocą wpisania liczby tylko chwytam myszką punkt i przesuwam, to wartości zmieniają się normalnie (nie o całe, tylko do 3 miejsc po przecinku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzia na Twoj problem jest Link Constraint :)

 

Link Constraint wydaje się być dobrym rozwiązaniem, ale kiedy ostatni raz z nim walczyłem,(chyba w 7) nastręczał pewne trudności. ;)

 

Czasem prościej jest zduplokować obiekt w konkretnej klatce i zamienić visability? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hrydek, masz rację! Jeśli zamiast przecinka napiszę kropkę to działa (ale ona i tak zmienia się w przecinek xD). Dziwne tylko, że nie działało, również w przypadku kopiowanie wartości.

 

Czasem prościej jest zduplokować obiekt w konkretnej klatce i zamienić visability? ;)

 

Mam do tego pytanie, czy da się duplikować Camera Target? Jeśli tak to w jaki sposób przypisać kamerę do tego zduplikowanego celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności