Morgan815 Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 Witam! Z góry przepraszam za kłopot, ale nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania mojego problemu. Próbowałem robić wg. wskazówek w help, przeczytałem kilkanaście podobnych tematów na forum ale nic z tego. Mój problem jest następujący: w animacji, target kamery ma się poruszać razem z kulką, a następnie odłączyć się od niej i dalej tak jak ustalę, czy to po trajektorii czy za pomocą Auto Key. 1. Próbowałem na początku animacji "przylinkować" target do kuli, a przy np. 130 klatce zrobić Set Key i odlinkować target od kulki, ale automatycznie zostaje on już w tym miejscu na całej "długości" animacji (od początku do końca jest w tym miejscu w którym go odlinkowałem). Pewnie to jest banalne, jednak proszę o cierpliwość. Jestem początkujący, a już kilka godzin siedzę nad tym jednym problemem. 2. Myślałem jeszcze żeby może skopiować Key'e kulki do Targetu kamery i w ten sposób nadać mu tą samą trajektorię co kulka, z możiwością edycji za pomocą Sub-Object, tylko nie wiem jak to skopiować. W miarę możliwości proszę o pomoc zarówno w sposobie 1 i 2, oraz jak inaczej jeszcze to można zrobić, ponieważ chciałbym się jak najwięcej nauczyć. PS: Używam 3ds max 2010 PS2: Przepraszam, że się rozpisałem, ale chciałem jak najlepiej opisać mój problem, żeby nie było problemu z rozszyfrowaniem o co mi chodzi. Pozdrawiam serdecznie.
Reanimator Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 odpowiedzia na Twoj problem jest Link Constraint :) 1
Morgan815 Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 Wielkie dzięki! udało mi się to zrobić, przy okazji, żeby nie zakładać kolejnego tematu, mam jeszcze jedno pytanie: Jeśli otworze "Mini Curve Editor", i chce dokładnie ustalić np. położenie lub rotację danego obiektu w danej klatce, to wybieram sobie żeby pokazywało przykładowo tylko położenie na osi x, klikam na kwadracik przy danej klatce i u góry okna tego edytora pokazuje się w jednym polu numer klatki, a w drugim położenie na tej osi x. Jednak gdy chcę wpisać dokładną wartość po przecinku lub skopiować z innej klatki to jest to nie możliwe, po naciśnięciu enter wartość wraca do poprzedniej. Można wpisać tylko całe liczby. Jak to rozwiązać? Pozdrawiam.
Reanimator Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 moze masz wlaczone jakies snapowanie do calych wartosci? nie wiem. zupelnie nie znam sie na maxowym curve editorze.
sly Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Całkiem możliwe ze "nowa wartość"[np. 100,001] jest zbyt bliska "starej wartości"[np. 100,003]... spróbuj najpierw zmienić wartość bardziej[np. 50], potwierdzić i zmienić jeszcze raz na "nową wartość".
Morgan815 Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 Nie jest to wina tego, że nowa wartość jest bliska starej, sprawdziłem. Co do tego snapowania to możliwe, tylko gdzie to sprawdzić? Z tym, że jeśli zmieniam położenie nie za pomocą wpisania liczby tylko chwytam myszką punkt i przesuwam, to wartości zmieniają się normalnie (nie o całe, tylko do 3 miejsc po przecinku).
asblaze Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 odpowiedzia na Twoj problem jest Link Constraint :) Link Constraint wydaje się być dobrym rozwiązaniem, ale kiedy ostatni raz z nim walczyłem,(chyba w 7) nastręczał pewne trudności. ;) Czasem prościej jest zduplokować obiekt w konkretnej klatce i zamienić visability? ;)
hrydek Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Przecinek, albo kropka. Max nie jest do końca zgodny z obsługą ustwień regionalnych windowsa.
Morgan815 Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 hrydek, masz rację! Jeśli zamiast przecinka napiszę kropkę to działa (ale ona i tak zmienia się w przecinek xD). Dziwne tylko, że nie działało, również w przypadku kopiowanie wartości. Czasem prościej jest zduplokować obiekt w konkretnej klatce i zamienić visability? ;) Mam do tego pytanie, czy da się duplikować Camera Target? Jeśli tak to w jaki sposób przypisać kamerę do tego zduplikowanego celu?
asblaze Napisano 27 Maj 2010 Napisano 27 Maj 2010 Sorka, że dopiero teraz. Jeśli Camera Target, to tylko Point(Position) Constraint.(nie pamiętam maxowej terminologii ;))
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się