Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jakich prawideł nalezy przestrzegac by stworzyc w 3D - LW sensowne wzory kaustyczne???????

Na obiektach transparentnych, a zwłaszcza metalicznych.

 

To co udaje mi się zrobic jest ponizej krytyki... (materialy transparentne)

w metaliczno-refleksyjnych nic się nie dzieje :(

 

Az wstyd pokazac :(

 

POMOCYYYYY

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Witam

Jakich prawideł nalezy przestrzegac by stworzyc w 3D - LW sensowne wzory kaustyczne???????

Na obiektach transparentnych, a zwłaszcza metalicznych.

 

To co udaje mi się zrobic jest ponizej krytyki... (materialy transparentne)

w metaliczno-refleksyjnych nic się nie dzieje :(

 

Az wstyd pokazac :(

 

POMOCYYYYY

 

hmm sprecyzuj potrzeby ;D

i rendernij krayem

Napisano (edytowane)

Giray :eek:

Czy, Ty robisz za palikota w LW???????

Przcież Ci pisze ogólne zasady postępowania! reguły

 

sama jestem ciekawa...

sensownych wypowiedzi ludzi, którzy w temacie się znają!

Edytowane przez kazka80
Napisano

Moze to ci pomoze wprawdzie to cinema ale a noz cos podpatrzysz, http://aimediaserver4.com/studiodaily/videoplayer/?src=ai4/C4Dsurface/C4Dsurface1.swf&width=800&height=640

 

Ja ostatnio robilem kaustyki na powierzchni okretu zanurzonego, tyle ze material nie mial zbyt duzego scpeca http://img171.imageshack.us/content_round.php?page=done&l=img171/9619/u47render2.png&via=mupload efekt oczywiscie nie tkai te zjak chcialem ale widac juz ze to kaustyki.

Oczywiscie nie robie w LW ale zasady pewnie w wiekszosci sa podobne, czyli prawidlowy material przyjmujacy, jak za duzy spec to kaustyki nie bedzie ladnej, i mocne swiatlo kierunkowe, dobrze zeby bylo skupione i najbardziej imitowalo oswietlenie slonca. Chociaz zalezy od tego co chcesz otrzymac, czesto teoria nie wystarcza i pozostaje walka z ustawieniami lampy.

Napisano

:-) ulfar999

 

ekstra łódź i głębia!!!

czy promienie powyżej to światło wolumetryczne, czy kaustyka???

na burcie troszkę chyba za mocno pali ale to pewno wina profilu na mym laptopie.

Daj może link do referki która w/g Ciebie jest OK.

 

SUPER

:-)

Napisano

Tak, na scenie ustawilem dwa swiatla jedno od kaustyk, generuje je mocna lampa typu sunlight, kaustyki powstaly po przejsciu przez mesh imitujacy powierzchnie pofalowanej lekko wody, z dodatkowa tesktura, natimiast wolumetryka pochodiz od lampy spot znajdujacej sie zaraz przy powierzchni mesha ale z dystansem generowania swiatla takim aby nie rozswietlac dodatkowo powierzchni okretu.

To przepalenie tez mi sie nie podoba, jednak byl to render testowy bardziej, dalej mecze model detalami i co jakis czas zrendze jakas scenke dla ciekawosci, ten render akurat troszke ma juz.

dosc prosta metoda uzyskania kaustyk jest zabawa w Octane odpowiednimi mapami HDRI ktore posiadaja slonce mocno oddzialywujace na otocznie, poza tym leci szybciej jak na procku, kaustyki plus wolumetryki troche zabily mojego procka i musialem powaznie zjechac z AA, renderowalem to w Yaf(a)rayu tym normalnym niemodyfikowanym.

Napisano
Tak, na scenie ustawilem dwa swiatla jedno od kaustyk, generuje je mocna lampa typu sunlight, kaustyki powstaly po przejsciu przez mesh imitujacy powierzchnie pofalowanej lekko wody, z dodatkowa tesktura, natimiast wolumetryka pochodiz od lampy spot znajdujacej sie zaraz przy powierzchni mesha ale z dystansem generowania swiatla takim aby nie rozswietlac dodatkowo powierzchni okretu.

To przepalenie tez mi sie nie podoba, jednak byl to render testowy bardziej, dalej mecze model detalami i co jakis czas zrendze jakas scenke dla ciekawosci, ten render akurat troszke ma juz.

dosc prosta metoda uzyskania kaustyk jest zabawa w Octane odpowiednimi mapami HDRI ktore posiadaja slonce mocno oddzialywujace na otocznie, poza tym leci szybciej jak na procku, kaustyki plus wolumetryki troche zabily mojego procka i musialem powaznie zjechac z AA, renderowalem to w Yaf(a)rayu tym normalnym niemodyfikowanym.

 

 

lepiej wyszłoby na LW ze swiatłem wolumetrycznym moim zdaniem, oczywiście raytrace shadows

tu jest przykład http://giray.republika.pl/menelfull.gif

Napisano (edytowane)

Prosze nie ma za co, drobiazg, jak bedziesz miec jakies fajne efekty to chetnie zobacze z ciekawosci bo sam lubie sie bawic kaustykami i wolumetrykami.

Edit. Giray niestety nie siedze na LW a sporo testuje w Yafaryaru bo aktualnie modeluje najwiecej w Blenderze i jak chce zoabczyc efekt szybki to ciach i mam, napewno da sie lepiej a to ze to wyglodaloby lepiej w LW to nie ulega watpliwosci, chociaz kaustyk z Octane nie przebije nic raczej, raz oszczednosc czasu dwa masz tam MLT.

Wrzucilem to tuaj bo myslalem ze to cos rozjasni, generlanie to i tak metody oswietlania scen i kwestii materialow to neizaleznie od softu, a kwestia juz nazewnictwa no i parametrów to inna bajka i tutaj raczej trzeba tlyko samemu walczyc.

Edytowane przez Ulfar999
Napisano

....

Wrzucilem to tuaj bo myslalem ze to cos rozjasni, generlanie to i tak metody oswietlania scen i kwestii materialow to neizaleznie od softu, a kwestia juz nazewnictwa no i parametrów to inna bajka i tutaj raczej trzeba tlyko samemu walczyc.

 

sugerujesz ze kazdy soft ma identyczne procedury wyliczania kaustyki? interesujące ;D

Napisano (edytowane)
sugerujesz ze kazdy soft ma identyczne procedury wyliczania kaustyki? interesujące ;D

 

Nie, oczywiscie, ze nie. Mowie juz o doswietlaniu calej sceny i ustawieniahc materialow bo kaustyka sama z samego swiatla ci sie nie zrobi podobnie wolumetryki, sugeruje ze najdokladniej policza zapewne algorytmy MLT, a ze Octane jest w realtime na GPU to policzy to w locie.

Edytowane przez Ulfar999
Napisano
Nie, oczywiscie, ze nie mowie juz o doswietlaniu calej sceny i ustawieniahc materialow bo kasutyka sama z samego swaitla ci sie nie zrobi podobnie wolumetryki, sugeruje ze najdokladniej policza zapewne algorytmy MLT, a ze Octane jest w realtime na GPU to policzy to w locie.

 

tylko patrzec jak sie LWC pojawi który takze na GPU smiga (juz nie mowie ze ma calkiem nowy renderer, wiec bedzie sie go trzeba od poczatku uczyc), Kray tez lada moment wyjdzie w wersji 3.0 ze wsparciem GPU, wiec nie ma co sie jakimś Octane na zapas podniecac, bo GPU Rendering staje sie standardem.

Swoja droga to kaustyka inaczej wychodzi w zaleznosci od uzytego renderera, wiec myśle ze to zdanie chyba najlepiej podsumowuje jałowośc tej polemiki, gdyz oczekiwany efekt bedzie wymagal indywidualnych ustawien w zaleznosci od srodowiska w ktorym pracujemy

Napisano

Giray, niestety ja w w LW nie robie wiec Kray nie bardzo mi sie przyda, a LWC z tego co wiem nie bedzie takie tanie. Kwestia wyboru rendera, jak kto woli, nikogo nie namawiam, poprostu stwierdzilem fakt z mojego blenderowego punktu widzenia i koniec.

LWC tez jestem ciekaw, zobaczymy czy faktycznie po przebudowaniu programu do nowa bedzie to wygladac tak jak zapowidaja, mam nadzieje ze tak bo chetnie bym zoabczyl ten soft.

Nie wiem tylko dlaczego uwazasz, ze Octane jest taki hmm byle jaki, mam nadzieje ze go testowales wiecej niz ja skoro tak mowisz, chociaz ja jestem zadowolony z efektow a i rendering animacji gotowy, czekamm tlyko na wersje stabilna.

Napisano

ale dla lajtłejwowców ta wiedza jest średnio przydatna, racz to zauważyć

 

co do LWC to z moich informacji wynika ze soft ten jest bardziej przemyslany od swojego poprzednika pod praktycznie każdym względem, zaś z kolei interfejs to powrót do tego z v. 2.0 - 5.3

Napisano

Witam

Panowie bardzo mnie ucieszył ten temat gdyż jakiś czas temu tyrałam przy scence z caustic (żródło www.kraytracing.com)

i wyszło tragicznie :(

Pozwalam sobie przesłać swe śmieci i prosić Was o POMOC.

Gdyby ktoś był tak miły i sprawdził ją, powiedział gdzie NAWALAM.

TRAGEDIA

 

[ATTACH]72091[/ATTACH]

[ATTACH]72092[/ATTACH]

[ATTACH]72094[/ATTACH]

Napisano
więc tak :)

 

BRAK grubości ścianek i refrakcji na niej

BRAK refrakcji wewnątrz kuli

BRAK refrakcji na zewnątrz

 

KATASTROFA

 

radziłbym wpierw zacząć od dowiedzenia się czegoś o Global Ilumination i HDRI ;D

Napisano

no na tym obrazku widoczne jest przeciez i to bardzo GI

 

co do caustic to efekt ten jest pochodna glosiness i az tak wielkiego znaczenia nie posiada

Napisano

oj, dzięki nie posiadam żadnych komunikatorów, a nawet netu na stacjach graficznych. Za mało czasu :(

dla bab te urządzenia są groźne.

 

giray :) prośba, poczekajmy na inne komentarze może w stylu ulfar'a 999 i jego wczorajszej wypowiedzi. PLEASE! (tylko aby z LW)

 

Obawiam się, że ODWALAMY TU SZOPKĘ, OK ja ODWALAM ;)

i dalej błądzę.

 

Pozdrawiam :)

Kasia

Napisano

mi te jego obrazki to na LW wyglądałyby jako światło wolumetryczne

przerenderowałem tę Twoją scenkę z moimi ustawieniami

moim zdaniem chcesz uzyskac efekt odbijającego się otoczenia w tej kuli, tak?

Napisano (edytowane)

nie, nie jedynie chodzi mi o wzory kaustyczne, otoczenie jest mniej istotne.

brakuje mi refrakcji i wzorow na grubości, krawędziach kuli i zalaman światla, a jak wychodzą to aż przykro się robi.

Ale jestem uparta!

 

Teraz delikatnie deformuję kulę i zmniejszę drugą wewnętrzną.

 

dzięki, że ściągnąłeś scenkę :)

Edytowane przez kazka80
Napisano

no to widzę że jeszcze nie masz skrzywienia zawodowego i nie myślisz jak renderer ;)

Zauważ żę ta buteleczka nie ma gładkiej powierzchni i te wszystkie efekty które chcesz osiągnąć są skutkiem nieregularności kształtu i powierzchni tego obiektu. Sprawy nie ułatwia otoczenie które zrobiłaś aby odbijało się w tej kulce, gdyż ono też jest bardzo jednolite i trudno jest zauważyć że ma jakiś wpływ na wygląd kulki. Dlatego już wcześniej sugerowałem użycie HDRI. Postaram się znaleźć coś co by Ci pasowało.

Napisano

[ATTACH]72108[/ATTACH]

KURDE, proszę się nie śmiać,

ZOBACZYCIE! :cool:

 

Po obrazku tego nie widać ale zaczynam przyswajać te zawiłości :)

A, raczej zależności, pojawiły się świadome wzorki i nawet nie są dziełem przypadku :)

Tak tło jest zbyt intensywne, pierwszoplanowe. To z czasem zmienię.

 

Zależy mi na opanowaniu "klawiszologi" by efekt ten nie był

stwierdzeniem "O fajnie" się zrobiło...

:)

Napisano

w enviroment ustaw raytrace+spherical dla reflections i refractions, pokombinuj tez z bluringiem dla tych atrybutów, z zawartościa zakładki advanced tez sie mozesz pobawic :D

Napisano (edytowane)

Kurcze, masz może link który mógłby mi wyjaśnić ten panel.

Jest dla mnie jedną wielką nie wiadomą?

zwłaszcza zakładka Relection, Refraction - Options.

 

Advanced zwłaszcza dół ciągle jest w użyciu, i Shders też.

Panel Otoczenia po omacku raz wyjdzie raz nie :(

zasada prób i błędów, zwłaszcza błedów :(

Edytowane przez kazka80
Napisano

Fajne te scenki.

Giray pozwoliłam sobie ściągnąć :)

 

Xa) SUPER, skupione dynamiczne światło, czy taki efekt daje cienie?

Nie lubię jak obraz jest płaski renderer robi się taki nijaki, a to jest fajne :)

 

Menel) Fajny kadr, zmniejszyła bym odrobinę focal.

te światło "płatkowe" to zamierzony efekt, czy optymalizacja???

 

Giray) Tu mi się nic nie dzieje i jakieś dziwne :( coś musiało się zepsuć.

 

Załóż temat z wolumetryką i przenieś te sceny na pewno się przyda i będzie dobry zaczyn.

A i proszę odpowiedz mi na takie pytanie:

W panelu Global illumination jest opcja Volumetric Radiosity. Co to daje, próbowałeś tego?

 

Świtne!

załóż nowy temat!

Napisano
Fajne te scenki.

W panelu Global illumination jest opcja Volumetric Radiosity. Co to daje, próbowałeś tego?

 

Świtne!

załóż nowy temat!

 

 

Jeśli oświetlasz scenę z użyciem radiosity a dodatkowa są w scenie swiatła volumetryczne to aby je zobaczyć musisz użyć opcji volumetric radiosity

w przeciwnym wypadku nie będą ono widoczne.

Napisano
Fajne te scenki.

Giray pozwoliłam sobie ściągnąć :)

 

Xa) SUPER, skupione dynamiczne światło, czy taki efekt daje cienie?

Nie lubię jak obraz jest płaski renderer robi się taki nijaki, a to jest fajne :)

 

Menel) Fajny kadr, zmniejszyła bym odrobinę focal.

te światło "płatkowe" to zamierzony efekt, czy optymalizacja???

 

Giray) Tu mi się nic nie dzieje i jakieś dziwne :( coś musiało się zepsuć.

 

Załóż temat z wolumetryką i przenieś te sceny na pewno się przyda i będzie dobry zaczyn.

A i proszę odpowiedz mi na takie pytanie:

W panelu Global illumination jest opcja Volumetric Radiosity. Co to daje, próbowałeś tego?

 

Świtne!

załóż nowy temat!

 

to były avatary na grono.net, zrobiłem wtedy trzy i trzy zapodałem ;) Każdy to łącznie z koncepcją (na kolanie zrobioną :P ) 2 - 3 godziny roboty.

Napisano

Dzięki giray, altarian :)

Scenki są super, xa podoba mi się naj.

Testuję nasze caustics ustalenia, jak tylko pojawią się (sensowne) efekty

natychmiast się chwalę :)

 

Pozdrawiam :)

Kasia

Napisano
Fajne te scenki.

Giray pozwoliłam sobie ściągnąć :)

 

Xa) SUPER, skupione dynamiczne światło, czy taki efekt daje cienie?

Nie lubię jak obraz jest płaski renderer robi się taki nijaki, a to jest fajne :)

 

Menel) Fajny kadr, zmniejszyła bym odrobinę focal.

te światło "płatkowe" to zamierzony efekt, czy optymalizacja???

 

Giray) Tu mi się nic nie dzieje i jakieś dziwne :( coś musiało się zepsuć.

 

Załóż temat z wolumetryką i przenieś te sceny na pewno się przyda i będzie dobry zaczyn.

A i proszę odpowiedz mi na takie pytanie:

W panelu Global illumination jest opcja Volumetric Radiosity. Co to daje, próbowałeś tego?

 

Świtne!

załóż nowy temat!

 

eee, przesada z nowym topicem :P

 

obie scenki z wolumetryka to takie przypadkowe osiągnięcie, ale ja tak mam i często fajne rzeczy mi wychodzą przypadkowo :P

Napisano

Widze, ze nieswiadomie spowodowalem ozywiona dyskusje.

Wielkie dzieki za zaangazowanie i pomoc, szczególnie dla giray za cierpliwosc, a kazce80 za "upierdliwosc" :D

Sorki, ze nie uczestniczylem czynnie w Waszej dyskusji, ale ostatnia sytuacja pogodowa w Polsce ograniczyla moj dostep do netu :(

 

Ale, juz po i w tygodniu wracam do sedna! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności