xxxander3000 Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Witam. Chciałbym zapytać po 1 - jak zrobić ładne szczeliny w aucie, maski, drzwi nie będą się otwierać czyli połączone z karoserią. Jak zrobić szczeliny (maski, drwi itp) aby wyglądały naturalnie.. ? Kombinowałem tak : tam gdzie miała być szczelina robiłem 3 linie i tą w środku przesuwałem do tyłu, jednak to nie bylo zbyt dobre... po włączeniu Meshsmooth karoseria cała ładna ale szczeliny tragiczne (hamburgerowato wyglądało - bardzo zaokrąglone). Drugie pytanko to jak mogę dać różne kolory na jednym elemencie (na siatce) bo domyślam się, że chyba nie trzeba robić każdego elementu o innym kolorze oddzielnie, musi być coś dlatego pytam jak do tego dojsć. Także proszę o pomocne odpowiedzi. Aha jeszcze takie pytanko do modelarzy :) jak sobie radzicie z tymi blueprintami, w trakcie pracy coś z nimi robicie , bo częśto wszystkie perspektywy przedmiotu (np.auta) nie do końca się zgadzają... co wtedy ? Ps.Pytań pewnie będę miał jeszcze dużo, bo nie dawno zacząłem modelować... mam nadzieje, że dużo ionformacji znajdę w książce 3ds max Biblia którą zakupiłem i na nią czekam. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 1. na kawędziach > chamfer 2. Mozesz albo pociac obiekt jak chcesz, pozoznaczc odpowiednie poly i nadac im material, albo uvw unwrapa i wyexportowac siatke i do psa czy gdzies, 3. krzywa blueprinty to standard, duzo referek (wlasne badz google) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matv Napisano 25 Maj 2010 Share Napisano 25 Maj 2010 Jeżeli niedawno zacząłeś to zapoznaj się z tym: http://max3d.pl/news.php?id=1127 Na pewno Ci się przyda, bo w biblii takich informacji raczej nie znajdziesz ;] A jeżeli chodzi o kilka materiałów na jednym obiekcie to możesz wykorzystać np multi sub object: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi