xxxander3000 Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Witam. Chciałbym zapytać po 1 - jak zrobić ładne szczeliny w aucie, maski, drzwi nie będą się otwierać czyli połączone z karoserią. Jak zrobić szczeliny (maski, drwi itp) aby wyglądały naturalnie.. ? Kombinowałem tak : tam gdzie miała być szczelina robiłem 3 linie i tą w środku przesuwałem do tyłu, jednak to nie bylo zbyt dobre... po włączeniu Meshsmooth karoseria cała ładna ale szczeliny tragiczne (hamburgerowato wyglądało - bardzo zaokrąglone). Drugie pytanko to jak mogę dać różne kolory na jednym elemencie (na siatce) bo domyślam się, że chyba nie trzeba robić każdego elementu o innym kolorze oddzielnie, musi być coś dlatego pytam jak do tego dojsć. Także proszę o pomocne odpowiedzi. Aha jeszcze takie pytanko do modelarzy :) jak sobie radzicie z tymi blueprintami, w trakcie pracy coś z nimi robicie , bo częśto wszystkie perspektywy przedmiotu (np.auta) nie do końca się zgadzają... co wtedy ? Ps.Pytań pewnie będę miał jeszcze dużo, bo nie dawno zacząłem modelować... mam nadzieje, że dużo ionformacji znajdę w książce 3ds max Biblia którą zakupiłem i na nią czekam. Dzięki.
XaoC Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 1. na kawędziach > chamfer 2. Mozesz albo pociac obiekt jak chcesz, pozoznaczc odpowiednie poly i nadac im material, albo uvw unwrapa i wyexportowac siatke i do psa czy gdzies, 3. krzywa blueprinty to standard, duzo referek (wlasne badz google)
matv Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Jeżeli niedawno zacząłeś to zapoznaj się z tym: http://max3d.pl/news.php?id=1127 Na pewno Ci się przyda, bo w biblii takich informacji raczej nie znajdziesz ;] A jeżeli chodzi o kilka materiałów na jednym obiekcie to możesz wykorzystać np multi sub object:
Rekomendowane odpowiedzi