goro Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Cześć, Od dawna zmagam się z problemem wycinania np. kółek kwadratów innych kształtów na powierzchcniach zaokrąglonych. Wydaje mi się, że wiele osób ma z tym problem a najczęściej polecanym rozwiązaniem staje się boolean bądź "aaa musisz potestować i dasz rade". Jednak testowałem, próbowałem a problem jak był tak istnieje dalej. Czy jest sposób na wycięcie pozostawiając gładką powierzchnie i zaokrąglone krawędzie? Poniżej obrazek o plik *.3ds dla maxa 2010 dla wglądu. model: http://img14.imageshack.us/f/74414763.jpg/ siatka: http://img526.imageshack.us/f/11264488.jpg/ 3ds: http://rapidshare.com/files/393619145/1.max.html Pozdrawiam, goro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 (edytowane) wydaje mi sie ze problem jest to ze ten 'niebieski' polygon ma 5 wierzcholkow (chyba bo gora jest ucieta). wystarczy przedłużyć edga z zielonego vertexa. Powinno być ok. a tutaj masz jak wyciąć otwór w obiekcie... http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=66532 Edytowane 31 Maj 2010 przez fishinthewater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goro Napisano 31 Maj 2010 Autor Share Napisano 31 Maj 2010 nie no git tylko problem jest innej natury, wycinanie w płaskim obiekcie nie tworzy żadnych problemów gorzej gdy jest on zaokrąglony. Zrobiłem to co mówiłeś i lipa ... check this: http://img229.imageshack.us/f/siatkae.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 a dodatkowy edge loop z załącznika coś zmieni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 nie mam jak sciagnać pliku z rapida bo w robocie mam zablokowane...w chacie cos pokombinuje jak do tej pory nikt ci nie pomoze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goro Napisano 31 Maj 2010 Autor Share Napisano 31 Maj 2010 No tak ale ten edge loop zrobi mi kanciatego cylindra. Potrzebuje jakiejś sprawdzonej metody najlepiej siatki gdzie to zostało rozwiązane ... o ile jest sensowne rozwiązanie dla tego problemu ? może forumowi samochodziarze coś pomogą :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blomd Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Musisz zagęścić siatkę w ten sposób http://img30.imageshack.us/f/112644884.jpg/ (oczywiście nie ma to wyglądać tak jak na obrazku. Przejścia mają być płynne). Innego rozwiązania nie widzę. Tylko nie rób tego ręcznie, bo dokładnie nigdy nie wykonasz. Najlepiej stwórz od nowa ten cylinder, zrób wszystko do niego co ma być (bez tego otworu) i na końcu zagęść siatkę za pomocą MS (mesh smooth), skonwertuj do poly i wytnij co potrzebujesz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Będzie problem taki że jak już zrobicie poprawną topologię, to część cylindra dostanie ostrych krawędzi. Na szybko to zrób boxa, wytnij co potrzebujesz, zagęść i zawiń bendem albo po splainie w cylinder :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 (edytowane) Da sie to jakos uratowac mysle...pokasowalem Ci kilka edgy dodalem chamfera lekkiego i wyszlo tak: Edytowane 31 Maj 2010 przez fishinthewater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolomeo Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 a daj większy specular na tym obiekcie slowiak, bo prawie jestem pewny, ze tam będą babole. Zresztą tak sie sprawdza model, duży lekki spec i jak się rozchodzi gładko to widać czy jest dobrze. a po Twojej siatce to prawie pewny jestem, że będą babole. Może nie na stillu ale takie rzeczy w animacji wychodzą. Niestety trzeba zagęścić siatkę. Ale nie chodzi o zrobienie koljnych podziałów na płaskich powierzchniach. Podziały muszą być uśrednione. Nie wiem czy w maksie są do tego narzędzia, wydaje mi się że nie. Można ręcznie dodać podział a potem go wyciągnąć tak, żeby cylinder trzymał swoją krzywiznę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość fishinthewater Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Prosze Cie bardzo:) : specular 73 i 303 dla porownania Za bardzo baboli nie widze wiec chyba to wystarczy....ale to nie moj watek :) wiec nie wiem jaki efekt chce uzyskac goro i czy go to zadowla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolomeo Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 teraz jestem pewien, że tam jest babol. siatka zagłębia się. dla mnie osobiście efekt jest niezadowalający i ja bym go w pracy poprawiał. nie chodzi o efekt, a o poprawnosć siatki. i poprawnośc renderingu w animacji. Fakt że poprawiłeś bardzo siatkę, ale nadal jest krzywa. minimalnie, ale jest. Może to już czepialstwo i przeginanie, ale już tak mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Tak bartolomeo - to jest już czepialstwo ;) Porównując do tego, gdzie była siata na początku to teraz jest niebo a ziemia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi