Napisano 31 Maj 201014 l Cześć, Od dawna zmagam się z problemem wycinania np. kółek kwadratów innych kształtów na powierzchcniach zaokrąglonych. Wydaje mi się, że wiele osób ma z tym problem a najczęściej polecanym rozwiązaniem staje się boolean bądź "aaa musisz potestować i dasz rade". Jednak testowałem, próbowałem a problem jak był tak istnieje dalej. Czy jest sposób na wycięcie pozostawiając gładką powierzchnie i zaokrąglone krawędzie? Poniżej obrazek o plik *.3ds dla maxa 2010 dla wglądu. model: http://img14.imageshack.us/f/74414763.jpg/ siatka: http://img526.imageshack.us/f/11264488.jpg/ 3ds: http://rapidshare.com/files/393619145/1.max.html Pozdrawiam, goro
Napisano 31 Maj 201014 l wydaje mi sie ze problem jest to ze ten 'niebieski' polygon ma 5 wierzcholkow (chyba bo gora jest ucieta). wystarczy przedłużyć edga z zielonego vertexa. Powinno być ok. a tutaj masz jak wyciąć otwór w obiekcie... http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=66532 Edytowane 31 Maj 201014 l przez fishinthewater
Napisano 31 Maj 201014 l Autor nie no git tylko problem jest innej natury, wycinanie w płaskim obiekcie nie tworzy żadnych problemów gorzej gdy jest on zaokrąglony. Zrobiłem to co mówiłeś i lipa ... check this: http://img229.imageshack.us/f/siatkae.jpg/
Napisano 31 Maj 201014 l nie mam jak sciagnać pliku z rapida bo w robocie mam zablokowane...w chacie cos pokombinuje jak do tej pory nikt ci nie pomoze.
Napisano 31 Maj 201014 l Autor No tak ale ten edge loop zrobi mi kanciatego cylindra. Potrzebuje jakiejś sprawdzonej metody najlepiej siatki gdzie to zostało rozwiązane ... o ile jest sensowne rozwiązanie dla tego problemu ? może forumowi samochodziarze coś pomogą :).
Napisano 31 Maj 201014 l Musisz zagęścić siatkę w ten sposób http://img30.imageshack.us/f/112644884.jpg/ (oczywiście nie ma to wyglądać tak jak na obrazku. Przejścia mają być płynne). Innego rozwiązania nie widzę. Tylko nie rób tego ręcznie, bo dokładnie nigdy nie wykonasz. Najlepiej stwórz od nowa ten cylinder, zrób wszystko do niego co ma być (bez tego otworu) i na końcu zagęść siatkę za pomocą MS (mesh smooth), skonwertuj do poly i wytnij co potrzebujesz. Pozdrawiam
Napisano 31 Maj 201014 l Będzie problem taki że jak już zrobicie poprawną topologię, to część cylindra dostanie ostrych krawędzi. Na szybko to zrób boxa, wytnij co potrzebujesz, zagęść i zawiń bendem albo po splainie w cylinder :).
Napisano 31 Maj 201014 l Da sie to jakos uratowac mysle...pokasowalem Ci kilka edgy dodalem chamfera lekkiego i wyszlo tak: Edytowane 31 Maj 201014 l przez fishinthewater
Napisano 31 Maj 201014 l a daj większy specular na tym obiekcie slowiak, bo prawie jestem pewny, ze tam będą babole. Zresztą tak sie sprawdza model, duży lekki spec i jak się rozchodzi gładko to widać czy jest dobrze. a po Twojej siatce to prawie pewny jestem, że będą babole. Może nie na stillu ale takie rzeczy w animacji wychodzą. Niestety trzeba zagęścić siatkę. Ale nie chodzi o zrobienie koljnych podziałów na płaskich powierzchniach. Podziały muszą być uśrednione. Nie wiem czy w maksie są do tego narzędzia, wydaje mi się że nie. Można ręcznie dodać podział a potem go wyciągnąć tak, żeby cylinder trzymał swoją krzywiznę.
Napisano 31 Maj 201014 l Prosze Cie bardzo:) : specular 73 i 303 dla porownania Za bardzo baboli nie widze wiec chyba to wystarczy....ale to nie moj watek :) wiec nie wiem jaki efekt chce uzyskac goro i czy go to zadowla.
Napisano 31 Maj 201014 l teraz jestem pewien, że tam jest babol. siatka zagłębia się. dla mnie osobiście efekt jest niezadowalający i ja bym go w pracy poprawiał. nie chodzi o efekt, a o poprawnosć siatki. i poprawnośc renderingu w animacji. Fakt że poprawiłeś bardzo siatkę, ale nadal jest krzywa. minimalnie, ale jest. Może to już czepialstwo i przeginanie, ale już tak mam.
Napisano 31 Maj 201014 l Tak bartolomeo - to jest już czepialstwo ;) Porównując do tego, gdzie była siata na początku to teraz jest niebo a ziemia.