Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

Od dawna zmagam się z problemem wycinania np. kółek kwadratów innych kształtów na powierzchcniach zaokrąglonych. Wydaje mi się, że wiele osób ma z tym problem a najczęściej polecanym rozwiązaniem staje się boolean bądź "aaa musisz potestować i dasz rade". Jednak testowałem, próbowałem a problem jak był tak istnieje dalej.

 

Czy jest sposób na wycięcie pozostawiając gładką powierzchnie i zaokrąglone krawędzie? Poniżej obrazek o plik *.3ds dla maxa 2010 dla wglądu.

 

model: http://img14.imageshack.us/f/74414763.jpg/

siatka: http://img526.imageshack.us/f/11264488.jpg/

3ds: http://rapidshare.com/files/393619145/1.max.html

 

 

Pozdrawiam, goro

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wydaje mi sie ze problem jest to ze ten 'niebieski' polygon ma 5 wierzcholkow (chyba bo gora jest ucieta). wystarczy przedłużyć edga z zielonego vertexa. Powinno być ok.

 

a tutaj masz jak wyciąć otwór w obiekcie...

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=66532

Edytowane przez fishinthewater

Napisano

a dodatkowy edge loop z załącznika coś zmieni?

Napisano

nie mam jak sciagnać pliku z rapida bo w robocie mam zablokowane...w chacie cos pokombinuje jak do tej pory nikt ci nie pomoze.

Napisano
  • Autor

No tak ale ten edge loop zrobi mi kanciatego cylindra. Potrzebuje jakiejś sprawdzonej metody najlepiej siatki gdzie to zostało rozwiązane ... o ile jest sensowne rozwiązanie dla tego problemu ?

 

może forumowi samochodziarze coś pomogą :).

Napisano

Musisz zagęścić siatkę w ten sposób http://img30.imageshack.us/f/112644884.jpg/ (oczywiście nie ma to wyglądać tak jak na obrazku. Przejścia mają być płynne). Innego rozwiązania nie widzę. Tylko nie rób tego ręcznie, bo dokładnie nigdy nie wykonasz. Najlepiej stwórz od nowa ten cylinder, zrób wszystko do niego co ma być (bez tego otworu) i na końcu zagęść siatkę za pomocą MS (mesh smooth), skonwertuj do poly i wytnij co potrzebujesz.

Pozdrawiam

Napisano

Będzie problem taki że jak już zrobicie poprawną topologię, to część cylindra dostanie ostrych krawędzi. Na szybko to zrób boxa, wytnij co potrzebujesz, zagęść i zawiń bendem albo po splainie w cylinder :).

Napisano

Da sie to jakos uratowac mysle...pokasowalem Ci kilka edgy dodalem chamfera lekkiego i wyszlo tak:

Edytowane przez fishinthewater

Napisano

a daj większy specular na tym obiekcie slowiak, bo prawie jestem pewny, ze tam będą babole. Zresztą tak sie sprawdza model, duży lekki spec i jak się rozchodzi gładko to widać czy jest dobrze. a po Twojej siatce to prawie pewny jestem, że będą babole. Może nie na stillu ale takie rzeczy w animacji wychodzą.

Niestety trzeba zagęścić siatkę. Ale nie chodzi o zrobienie koljnych podziałów na płaskich powierzchniach. Podziały muszą być uśrednione. Nie wiem czy w maksie są do tego narzędzia, wydaje mi się że nie. Można ręcznie dodać podział a potem go wyciągnąć tak, żeby cylinder trzymał swoją krzywiznę.

Napisano

Prosze Cie bardzo:) :

specular 73 i 303 dla porownania

 

Za bardzo baboli nie widze wiec chyba to wystarczy....ale to nie moj watek :) wiec nie wiem jaki efekt chce uzyskac goro i czy go to zadowla.

Napisano

teraz jestem pewien, że tam jest babol. siatka zagłębia się. dla mnie osobiście efekt jest niezadowalający i ja bym go w pracy poprawiał.

nie chodzi o efekt, a o poprawnosć siatki. i poprawnośc renderingu w animacji. Fakt że poprawiłeś bardzo siatkę, ale nadal jest krzywa. minimalnie, ale jest. Może to już czepialstwo i przeginanie, ale już tak mam.

Napisano

Tak bartolomeo - to jest już czepialstwo ;) Porównując do tego, gdzie była siata na początku to teraz jest niebo a ziemia.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności