khatake Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 Próbuję odtworzyć scenkę z konceptu Final Fantasy. Próbowałem strop zdetalować w Zbrushu. W maxie jednak kiepsko to wygląda. Jak najlepiej dostosować dispa do maxa ? Wyczytałem gdzieś by dać output na 0,5. Potem i tak musiałem zjechać do 10 w slocie displacement. Nie ma jakiegoś lepszego sposobu ? Najwięcej czasu spędziłem nad oświetleniem...które i tak jest nędzne. W tej chwili jest to kilka świateł IES na mental ray shadow map. Ten render trwał 25 minut. Jeśli ktoś ma jakieś rady odnośnie dispa i oświetlenia (bądź czegokolwiek innego) walcie;] co do proporcji to starałem się odtworzyć te z konceptu a jak wiadomo postacie z FF nie są zbyt proporcjonalne ;p Dość gadania. Szazam...
Tomala Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 Ja tam w mentalu output nie zmieniam, w v-rayu tak. A jakiego materiału używasz? Spróbuj stworzyć materiał mental ray i do slotu displacement dać height map displacement. Do surface ja zawsze dawałem material to shader i wskazywałem dowolny materiał z material editora.
khatake Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 http://www.jakerowell.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/final_fantasy_IX_jakerowell_design_town3.jpg hir ja goł (proporcje są trochę off ale nad tym posiedzę)
Reanimator Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 To pomieszczenie z Final Fantasy 9, mojej ulubionej (poza 7) :) Oryginal jest zdecydowanie wiekszy i przestronniejszy. Nawet, jezeli postacie nie maja proporcji realistycznych, to maja proporcje doskonale w swojej kategorii, dlatego wszystko siedzi na swoim miejscu. Obniz drzwi, pomniejsz wszystko o 20% i bedzie lepiej ;)
graqu Napisano 6 Czerwiec 2010 Napisano 6 Czerwiec 2010 Co do sufitu to ja bym nie robił dispem. Ja mam taką wizję : 1. Robisz zwykły plane dajesz mu w miare dużo segmentów ( tak żeby płynnie się wygiął bendem) 2. Na płaskim plane włanczasz probolean i wycinasz w nim te wgłębienia (wcześniej stworzonym kształtem 3. Plane ładnie wycięty konwertuje do editable mesh i wyginam bendem Ot i cała polityka PS: nabrudź tu troche jest moim zdaniem za sterylnie, zrób tak żeby wyglądało jak by od dawna nikt nie sprzątał PS2:Wbrew pozorom trudny temat sobie wybrałeś
khatake Napisano 6 Czerwiec 2010 Autor Napisano 6 Czerwiec 2010 Ok wersja według Tomali ;] mental ray material z height mapą. Co pokazuje że może mapka do kitu. Ew pobawię się w photoshopie bo zależy mi żeby te cegły w zagłębieniach było widać i żeby pęknięcia nie były takie głębokie. Reanimator: dzięki. poprawię. FF9 to najlepszy FF ever ;] (7 jest przereklamowana :D) graqu: dzięki ale widzisz nie w tym problem. Sam głównym kształt to loozik. Spokojnie można zrobić ręcznie bez żadnych booleanów (booleany są złe conajmniej jak szpinak! ;]). Problem polega na tym że wyeksportowałem potem tą siatkę do ZB i dorobiłem detal (cegły, pęknięcia) i teraz chciałbym to sensownie przerzucić na tą siatkę przez mapę displacement. Sterylnie bo jeszcze nie skończyłem modellingu. Potem dopiero teksturki którę nabrudzą ;] A temat dla mnie głównie trudny ze względu na teksturki i na oświetlenie. Chciałem zrobić teksturki ręcznie malowane ale może być ciężko. Tak czy inaczej będę próbował. Narazie naprawdę fajnie mi się nad tym pracuje. Dzięki wszystkim za pomoc :D
Luqas87 Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 Z mojej strony to pod przy takim świeceniu bym się pokusił o renderowanie maxwellem :D naprawdę może pokazać pazur w tej scenie W scenie chyba proporcjonalnie do innych świateł za słabo świeci, te lampki na stolikach z konceptu też dodadzą klimatu podświetlają trochę krzesła i stoły
Pawel Lipka Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 Drugi render cos mi sie nie otwiera na komorce, ale patrzac na ten w pierwszym poscie i koncept....mysle, ze dasz rade zrobic to na wypasie. Swiatelko juz jest sensowne i scena ma nawet lepszy charakter w tym wzgledzie od oryginalu. Trzymam kciuki!
khatake Napisano 7 Czerwiec 2010 Autor Napisano 7 Czerwiec 2010 Luqas87 - maxwell mówisz...no kiedyś musi być ten pierwszy raz ;p nigdy go nie ruszałem. Kiedyś trzeba będzie spróbować. Może nawet potem z tą sceną. Narazie Mental ;p Pawel Lipka - dzięki dzięki ;p Kurczę o dziwo ludzie tu wchodzą;p a wydawało mi się że takiego kwacha wrzucam. To może teraz uda się wam zepsuć apetyt ;p Dodałem te stiuko podobne pierdółki. Maska na pewno do poprawy. Niedługo trzeba będzie ruszyć to coś nad sceną...jak ktoś ma pojęcie jak na tym klawiatury i myszki nie zajechać to jestem otwarty na propozycje ;]
khatake Napisano 12 Czerwiec 2010 Autor Napisano 12 Czerwiec 2010 Sesja skutecznie uniemożliwia robienie większych dyngsów. Jeszcze kilka zdobień i postaram się lecieć z teksturkami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się