Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hi!

Ludziska, mam problem, i kieruje go tutaj z nadzieją pomocy. Jak wiem z poprzednich tego typu wojen, trudno określić, ale jednak proszę o jakąś +/- obiektywną opinię co jest lepsze przy wizkach - FG czy GI. Z tego co mi również wiadomo, jeśli używa się jednego, to należy wyłączyć drugie, co więc jest lepsze? Chodzi mi tu za równo o wizki exterior jak i interior. Liczę na waszą szczodrobliwą pomoc.

 

Pzdr

Avik

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zadales pytanie typu "co jest lepsze? samochod czy klamka do samochodu?"

FG jest fragmentem GI, pewnie miales na mysli co jest lepsze Photon Mapping czy Irradiance Mapping? Wtedy roznice sa spore: Irradiance Mapping nie potrafi zrealizowac niektorych transportow swiatla z ktorymi radza sobie fotony.

Tak dlugo jak nie chcesz uzyskac "zajaczkow" rzucanych przez szyby czy kaustyki w jakiejs wodzie czy szklanym wazonie... mozesz spokojnie korzystac z Map Irradiancji,

zreszta po to jest to rozdzielone zeby mozna bylo uzywac tego naraz lub rozdzielnie

 

Roznica pomiedzy renderingiem z FG i bez niego jest taka, ze bez FG wizualizowane sa bezposrednio mapy irradiancji i fotonow, po wlaczeniu FG wykonywany jest dodatkowy krok w ktorym dodatkowo zbierane sa probki z otoczenia a nie bezposrednio wizualizowane uprzednio policzone mapy - co to daje?

z FG jakosc renderingu jest duzo wyzsza, jest mniej znieksztalcen, przejscia polcieni sa bardziej gladkie... ale oczywiscie czas liczenia jest o niebo dluzszy

Napisano

ale w tedy to się makabrycznie długo renderuje!! Zresztą, moim zdaniem, a robiłem sobie skromne porównania, to chyba "Gi with FG" daje lepsze elekty niż samo FG. Jak to panowie jest?

Napisano

Oj to będziesz musiał jeszcze trochę tych testów porobić żeby obczaić co za co odpowiada...

najlepiej zacznij od przeczytania jeszcze raz co napisał tjviking a później szukaj książek o mental ray (np 800 stronicowa "mental ray® for Maya®, 3ds Max® and XSI® A 3D ARTIST’S GUIDE TO RENDERING" BOAZ LIVNY )

Napisano

W helpie maxa masz trochę info o FG, GI, i FG+GI...

Do różnych sytuacji różnie się podchodzi, czasem nic z tego nie używasz i wszystko doświetlasz starą szkołą, czasem z pomocą samego FG, a czasem FG+GI... No ale efektami samego GI nie idzie się zadowolić...

Napisano

Mi najlepiej ( jak dla początkującego samouka) siedzi FG+GI. W miarę dobre efekty, we w miarę dobrym czasie.

 

Btw, co do książek do mr, zna ktoś może jakieś publikacje pl, bo z ang, u mnie średnio. Co prawda od biedy przeczytam, ale, ale....

Napisano

Co to angielskiego z tym średnim to było tak deczko ironicznie... Ale dam sobie radę... Najbardziej, co mi nie siedzi, to właśnie to, że FG się nie za krótko renderzy, a ja za mocnego kompa nie mam.

 

Btw, Myślę, że temat "FG vs. GI" Mamy już za sobą ( ale oczywiście, jeśli by ktoś coś chciał jeszcze dorzucić, to ja bardzo proszę), a chciałbym was zapytać, tak w skrócie i ogólnie, czym renderujecie. Wiem, że tego typu wątki były już poruszane wielokrotnie, ale jeśli ktoś ma jeszcze nieco siły, to ja bardzo proszę. Mam właśnie w zamiarach zakup nowego sprzętu i chciałbym tak czysto orientacyjnie spytać

 

Z góry dzięki :D !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności