Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejka! Ostatnio troche pracowalem z programem realflow. Niestety na mojej uczelni komputery nie posiadaja tego programu a co zatym idzie rowniez i Maya na nich zainstalowana nie posiada odpowiedniego pluginu. W ten sposob krotka animacja kotra zrobilem w domu nie mogla zostac wyrenderowana na pelnej mocy i7 870 mojej uczelni a u mnie w domu - co mnie troche wnerwilo. Dlatego tez aby ulatwic sobie zycie jak rowniez moze innym napisalem taki oto skrypcik:

 

//maya_CreateSequenceOfScenes_ForRealflow created by SzakalSzaleniec (2010)

 

int $starting_frame = 1;

int $ending_frame = 5;

int $counter;

 

string $project_path = "D:/My Projects/3D/Milk Bowl";

string $root_scene = $project_path + "scenes/root.mb";

 

string $name_of_realflow_mesh = "realflowMesh1";

string $material_of_realflow_mesh = "mia_material_x2SG";

 

 

for ($counter = $starting_frame; $counter

 

file -f -options "v=0" -ignoreVersion -typ "mayaBinary" -o $root_scene;

currentTime $counter;

 

setAttr "defaultRenderGlobals.startFrame" $counter;

setAttr "defaultRenderGlobals.endFrame" $counter;

 

string $frame = $counter;

string $exported_model = $project_path + "/data/" + $frame + "_baked_" + $name_of_realflow_mesh;

 

select -r $name_of_realflow_mesh;

file -op "groups=1;ptgroups=0;materials=0;smoothing=1;normals=1" -typ "OBJexport" -pr -es $exported_model;

 

select -r $name_of_realflow_mesh;

doDelete;

 

string $namespace_import = $frame + "m";

file -import -type "OBJ" -ra true -namespace $namespace_import -options "mo=1" -pr -loadReferenceDepth "all" ($exported_model + ".obj");

 

string $imported_model_in_maya = "m:" + $name_of_realflow_mesh;

select -r $imported_model_in_maya;

sets -e -forceElement $material_of_realflow_mesh;

 

string $name_of_new_scene = $frame + "_baked_" + $name_of_realflow_mesh;

file -rename $name_of_new_scene;

file -save;

}

 

mam nadzieje ze zmienne nazwalem tak ze nie bedzie problemu z polapaniem sie co gdzie jest. Ogolnie program polega na tym ze importujemy sekwencje bin mesh jak rowniez sama ewentualna animacje sd do scenki w Mayce ktora ma plugin realflow. Tam sie bawimy, ustawiamy swiatla, materialy i tak dalej. Nastepnie taki gotowy plik ze scenka zapisujemy jako root.mb w katalogu scenes. Wchodzimy do script editora i odpalamy powyzszy kod (pamietac trzeba jednak aby zmienic sciezke do projektu w glownej zmiennej na gorze kodu). Zostawiamy komputer na troche (dlugo :P) i po pewnym czasie w katalogu data posiadamy zapisana sekwencje obj poszczegolnych klatek naszego plynu, a w katalogu scenes gotowe sceny z zasapionym realflow mesh czytajacym z bina, stworzonym w data odpowienikiem obj danej klatki. Oznacza to ze dostajemy ilosc plikow = ilosci klatek kotre chcemy (niestety, nie znalazlem innego obejscia). Na koniec po wszystkim mozemy skasowac pliki zawarte w data.

 

Potem wystarcy napisac tylko szybki plik batch w kotrym bedziemy renderowac kolejne scenki :). I mamy wyrenderowana cala sekwencje plynu na komputerze ktory nie wie co to jest real flow.

 

Testowalem to na Maya 2009 oraz na Realflow 4.3. Bardzo prosze o jakis komentarz, sugestie, oraz czy to sie wogole komukolwiek przydalo :P

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tobie to juz pisałem, ale może ktoś inny będzie miał podobny problem - Realflow standardowo może zapisywać sekwencje obj (export / export central / obj sequence)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności