Napisano 12 Czerwiec 201014 l Hejka! Ostatnio troche pracowalem z programem realflow. Niestety na mojej uczelni komputery nie posiadaja tego programu a co zatym idzie rowniez i Maya na nich zainstalowana nie posiada odpowiedniego pluginu. W ten sposob krotka animacja kotra zrobilem w domu nie mogla zostac wyrenderowana na pelnej mocy i7 870 mojej uczelni a u mnie w domu - co mnie troche wnerwilo. Dlatego tez aby ulatwic sobie zycie jak rowniez moze innym napisalem taki oto skrypcik: //maya_CreateSequenceOfScenes_ForRealflow created by SzakalSzaleniec (2010) int $starting_frame = 1; int $ending_frame = 5; int $counter; string $project_path = "D:/My Projects/3D/Milk Bowl"; string $root_scene = $project_path + "scenes/root.mb"; string $name_of_realflow_mesh = "realflowMesh1"; string $material_of_realflow_mesh = "mia_material_x2SG"; for ($counter = $starting_frame; $counter file -f -options "v=0" -ignoreVersion -typ "mayaBinary" -o $root_scene; currentTime $counter; setAttr "defaultRenderGlobals.startFrame" $counter; setAttr "defaultRenderGlobals.endFrame" $counter; string $frame = $counter; string $exported_model = $project_path + "/data/" + $frame + "_baked_" + $name_of_realflow_mesh; select -r $name_of_realflow_mesh; file -op "groups=1;ptgroups=0;materials=0;smoothing=1;normals=1" -typ "OBJexport" -pr -es $exported_model; select -r $name_of_realflow_mesh; doDelete; string $namespace_import = $frame + "m"; file -import -type "OBJ" -ra true -namespace $namespace_import -options "mo=1" -pr -loadReferenceDepth "all" ($exported_model + ".obj"); string $imported_model_in_maya = "m:" + $name_of_realflow_mesh; select -r $imported_model_in_maya; sets -e -forceElement $material_of_realflow_mesh; string $name_of_new_scene = $frame + "_baked_" + $name_of_realflow_mesh; file -rename $name_of_new_scene; file -save; } mam nadzieje ze zmienne nazwalem tak ze nie bedzie problemu z polapaniem sie co gdzie jest. Ogolnie program polega na tym ze importujemy sekwencje bin mesh jak rowniez sama ewentualna animacje sd do scenki w Mayce ktora ma plugin realflow. Tam sie bawimy, ustawiamy swiatla, materialy i tak dalej. Nastepnie taki gotowy plik ze scenka zapisujemy jako root.mb w katalogu scenes. Wchodzimy do script editora i odpalamy powyzszy kod (pamietac trzeba jednak aby zmienic sciezke do projektu w glownej zmiennej na gorze kodu). Zostawiamy komputer na troche (dlugo :P) i po pewnym czasie w katalogu data posiadamy zapisana sekwencje obj poszczegolnych klatek naszego plynu, a w katalogu scenes gotowe sceny z zasapionym realflow mesh czytajacym z bina, stworzonym w data odpowienikiem obj danej klatki. Oznacza to ze dostajemy ilosc plikow = ilosci klatek kotre chcemy (niestety, nie znalazlem innego obejscia). Na koniec po wszystkim mozemy skasowac pliki zawarte w data. Potem wystarcy napisac tylko szybki plik batch w kotrym bedziemy renderowac kolejne scenki :). I mamy wyrenderowana cala sekwencje plynu na komputerze ktory nie wie co to jest real flow. Testowalem to na Maya 2009 oraz na Realflow 4.3. Bardzo prosze o jakis komentarz, sugestie, oraz czy to sie wogole komukolwiek przydalo :P
Napisano 15 Czerwiec 201014 l Tobie to juz pisałem, ale może ktoś inny będzie miał podobny problem - Realflow standardowo może zapisywać sekwencje obj (export / export central / obj sequence)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto