SzakalSzaleniec Napisano 12 Czerwiec 2010 Napisano 12 Czerwiec 2010 Hejka! Ostatnio troche pracowalem z programem realflow. Niestety na mojej uczelni komputery nie posiadaja tego programu a co zatym idzie rowniez i Maya na nich zainstalowana nie posiada odpowiedniego pluginu. W ten sposob krotka animacja kotra zrobilem w domu nie mogla zostac wyrenderowana na pelnej mocy i7 870 mojej uczelni a u mnie w domu - co mnie troche wnerwilo. Dlatego tez aby ulatwic sobie zycie jak rowniez moze innym napisalem taki oto skrypcik: //maya_CreateSequenceOfScenes_ForRealflow created by SzakalSzaleniec (2010) int $starting_frame = 1; int $ending_frame = 5; int $counter; string $project_path = "D:/My Projects/3D/Milk Bowl"; string $root_scene = $project_path + "scenes/root.mb"; string $name_of_realflow_mesh = "realflowMesh1"; string $material_of_realflow_mesh = "mia_material_x2SG"; for ($counter = $starting_frame; $counter file -f -options "v=0" -ignoreVersion -typ "mayaBinary" -o $root_scene; currentTime $counter; setAttr "defaultRenderGlobals.startFrame" $counter; setAttr "defaultRenderGlobals.endFrame" $counter; string $frame = $counter; string $exported_model = $project_path + "/data/" + $frame + "_baked_" + $name_of_realflow_mesh; select -r $name_of_realflow_mesh; file -op "groups=1;ptgroups=0;materials=0;smoothing=1;normals=1" -typ "OBJexport" -pr -es $exported_model; select -r $name_of_realflow_mesh; doDelete; string $namespace_import = $frame + "m"; file -import -type "OBJ" -ra true -namespace $namespace_import -options "mo=1" -pr -loadReferenceDepth "all" ($exported_model + ".obj"); string $imported_model_in_maya = "m:" + $name_of_realflow_mesh; select -r $imported_model_in_maya; sets -e -forceElement $material_of_realflow_mesh; string $name_of_new_scene = $frame + "_baked_" + $name_of_realflow_mesh; file -rename $name_of_new_scene; file -save; } mam nadzieje ze zmienne nazwalem tak ze nie bedzie problemu z polapaniem sie co gdzie jest. Ogolnie program polega na tym ze importujemy sekwencje bin mesh jak rowniez sama ewentualna animacje sd do scenki w Mayce ktora ma plugin realflow. Tam sie bawimy, ustawiamy swiatla, materialy i tak dalej. Nastepnie taki gotowy plik ze scenka zapisujemy jako root.mb w katalogu scenes. Wchodzimy do script editora i odpalamy powyzszy kod (pamietac trzeba jednak aby zmienic sciezke do projektu w glownej zmiennej na gorze kodu). Zostawiamy komputer na troche (dlugo :P) i po pewnym czasie w katalogu data posiadamy zapisana sekwencje obj poszczegolnych klatek naszego plynu, a w katalogu scenes gotowe sceny z zasapionym realflow mesh czytajacym z bina, stworzonym w data odpowienikiem obj danej klatki. Oznacza to ze dostajemy ilosc plikow = ilosci klatek kotre chcemy (niestety, nie znalazlem innego obejscia). Na koniec po wszystkim mozemy skasowac pliki zawarte w data. Potem wystarcy napisac tylko szybki plik batch w kotrym bedziemy renderowac kolejne scenki :). I mamy wyrenderowana cala sekwencje plynu na komputerze ktory nie wie co to jest real flow. Testowalem to na Maya 2009 oraz na Realflow 4.3. Bardzo prosze o jakis komentarz, sugestie, oraz czy to sie wogole komukolwiek przydalo :P
tmdag Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Tobie to juz pisałem, ale może ktoś inny będzie miał podobny problem - Realflow standardowo może zapisywać sekwencje obj (export / export central / obj sequence)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się