Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

ostatnio coraz częściej przytrafia mi się robić większe wizki, rzędu 70x100cm. Jak dotąd używałem zawsze standardowego vraysky jako tła, ale poproszono mnie teraz o wstawienie czegoś ładniejszego; chmurki, może jakaś smuga po przelatującym samolocie... ogólna sielanka. Problemem jest, fakt, iż idzie to do druku, więc podstawianie stratnego jpg pod tifa troszkę chyba mija się z celem? Stąd też pytanie jak profesjonalnie rozwiązujecie takie problemy? Macie jakieś stronki gdzie można kupić takie backgroundy w, na przykład, tif?

 

Z góry dzięki za pomoc

Szymon

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Napisano
  • Autor

No fajne, fajne, tylko z tego co widzę to to jest 14k px, ale jpg? I jak takie coś wypadnie przy wydruku?

 

Sz.

Napisano

nie wiem jakiej to mega jakosci wydruk ma byc. Ale jak rzeczy szly do druku na billboardy i bannery wieszane na budynkach to nikt nie mial problemow z jpgami, w zasadzie finalne obrazki szly do klienta jako jpg.

Napisano

He he.. chyba nie ten dział.

 

Jeśli chodzi o Niebo jako tło do wykorzystania w druku to chyba najłatwiejszy do samodzielnego pozyskania element w dużej rozdzielczości [seria zdjęć różnych obszarów - brak geometrii] - potrzebny tylko aparat i trochę czasu i możesz zrobić sobie nawet pokaźną bazę Chmurek/Nieba. Fotografować możesz nie szeroko-kątnie, tylko na zbliżeniu, ze stałą ekspozycją i pomiarami, później poskładać ujęcie nawet powyżej B1 [11k] czy B0 [14k].

Zapisując do RAW uzyskasz lepszą jakość[+ poprawisz ekspozycję], choć wiele zależy od matrycy aparatu i szkieł - z doświadczenia zobaczysz że tak naprawdę do wykorzystania będzie środkowa część każdego ze zdjęć, bo popularne lustrzanki turystyczne wyposażone są w szkiełka które dają efekt aberacji bliżej krawędzi kadru - jeśli to kontrastowe chmurki to może być widoczne przy dużych drukach.

Znajdź wysoko położone miejsce, zabierz statyw i kanapki - fotografuj.

Napisano

Gdzieś był kiedyś generator map nieba, Vue chyba miał cos takiego wbudowanego. Nie wiem jaka jest z tego jakość i realistyczność, nie testowałem. Ogólnie nie bał bym się aż tak, niebo nie jest najistotniejszym elementem wizki, zawsze można odszumić filtrami, do Photoshopa też gdzieś widziałem pędzle do robienia chmur, o dziwo nieźle to wychodziło. Ja często mapę nieba składam z kilku zdjęć i kręce w szopie.

Napisano
  • Autor
He he.. chyba nie ten dział.

 

Jeśli chodzi o Niebo jako tło do wykorzystania w druku to chyba najłatwiejszy do samodzielnego pozyskania element w dużej rozdzielczości [seria zdjęć różnych obszarów - brak geometrii] - potrzebny tylko aparat i trochę czasu i możesz zrobić sobie nawet pokaźną bazę Chmurek/Nieba. Fotografować możesz nie szeroko-kątnie, tylko na zbliżeniu, ze stałą ekspozycją i pomiarami, później poskładać ujęcie nawet powyżej B1 [11k] czy B0 [14k].

Zapisując do RAW uzyskasz lepszą jakość[+ poprawisz ekspozycję], choć wiele zależy od matrycy aparatu i szkieł - z doświadczenia zobaczysz że tak naprawdę do wykorzystania będzie środkowa część każdego ze zdjęć, bo popularne lustrzanki turystyczne wyposażone są w szkiełka które dają efekt aberacji bliżej krawędzi kadru - jeśli to kontrastowe chmurki to może być widoczne przy dużych drukach.

Znajdź wysoko położone miejsce, zabierz statyw i kanapki - fotografuj.

 

Zapomniałeś założyć, że nie wszyscy mają lustrzanki z możliwością zapisu do innych formatów niż *.jpg. :D

 

polecam ta stonke z HDR'ami

http://www.openfootage.net/

 

Znam, znam, ale chidziło mi o typowo dobrej jakości pliki, do podłożenia w PS. :)

 

Gdzieś był kiedyś generator map nieba, Vue chyba miał cos takiego wbudowanego. Nie wiem jaka jest z tego jakość i realistyczność, nie testowałem. Ogólnie nie bał bym się aż tak, niebo nie jest najistotniejszym elementem wizki, zawsze można odszumić filtrami, do Photoshopa też gdzieś widziałem pędzle do robienia chmur, o dziwo nieźle to wychodziło. Ja często mapę nieba składam z kilku zdjęć i kręce w szopie.

 

No właśnie Nvidia mi podrzucił pomysł z brushami, i przyznam, że jest to bardzo fajne rozwiązanie. Już dzisiaj testowałem i sprawdza się świetnie. :)

 

Dzięki wszystkim za odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Szymon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności