Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Modeluję mikrofon AKG ( http://img683.imageshack.us/i/micakg.jpg/ ) I nie wiem jak zrobić logo AKG widoczne na zdjęciu mikrofonu i innych napisów żeby ładnie przylegały do obiektu, próbowałem textem i bend, ale nie równo przylega, próbowałem też materiałem "mask" ale wychodzi to zupełnie w innych miejsach i nie umiem wyprofilować żeby było tak jak na zdjęciu.. Proszę o pomoc, pozdrawiam

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznacz poligony w miescu loga i ustaw im jakies material ID i potem zarzuc tam texture.

Napisano
  • Autor

nic nie wyszło... zrobiłem dla próby na białym tle napis "AKG", zaznaczyłem poligony, material ID 2, wrzucilem w ME bitmape, dałem na zaznaczone poligony i jest tylko cale białe tło. W ogóle zawsze mnie zastanawiało jak sie robi jakieś rozne napisy czy rysunki na obiektach.

Napisano
  • Autor

dodałem uvw map na zaznaczone poligony i wyszło tylko że jak teraz będę chciał zrobić materiał dla całego mikrofonu to ten napis AKG będzie na białym tle a chce żeby on był na tym materiale, który będzie przypisany całemu mikrofonowi, a na photoshopie raczej nie zrobie takiej textury jak w 3d maxie

Napisano

zrób właściwy materiał mikrofonu > skopiuj > daj inną nazwę nowemu materiałowi >

a) w zakładce diffuse wybierz mix > do slotu mix ammount czy mask wrzuć czarno-białą texture z napisem > dla koloru, w jakim jest tło napisu skopiuj kolor z koloru diffuse tego materiału, dla koloru napisu ustaw sobie jaki chcesz

lub

b) przygotuj texturę, w której tło będzie miało taki sam kolor jak mikrofon i wrzuć do diffuse

Napisano
  • Autor

zrobiłem jak mówisz, dałem ten materiał na zaznaczone poligony, pobawiłem się parametrami offset, tilling w EM i wyszło spoko :) Dzięki wielkie :)

Napisano
  • Autor

Mam kolejny problem... Zrobiłem trzy napisy czy rysunki na obiekcie i wszystko spoko (zdjęcie 1). Gdy chce po bokach zrobić kolejne to poprzednie znikają. Robiłem na prawym boku kolejny napis, wrzuciłem materiał na zazaczone poligony i wcześniej zrobione trzy zniknęły i i wygląda to tak jak na zdjęciu 2. Jak zrobić żeby te trzy zostały i żebym mógł bez problemu robić kolejne.

Napisano

Musisz ustawić UVW tylko dla zaznaczonych polygonów, tzn. zanaczasz poly, dajesz teksture, uvw map > convert to editable poly > zaznaczasz następne poly, dajesz następną teksture > convert... itd.

Napisano
  • Autor

tak właśnie robiłem... po zrobieniu loga na środku, dałem uvw map potem po przekonwertowaniu do EP po renderingu wyszło coś takiego jak na zdjęciu :/:/

Napisano

unwrap nawalił. wejdz w siatke unwrapu i zobacz jak jest ułożona, albo tilling za duzy

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności