Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

kiedyś już to pokazywałem lecz nie było to zrobione tak jak teraz bo postanowiłem zrobić wszystko od nowa i poprawić kilka błędów bo nauka nie idzie w las lecz nie wiem jak to dokończyć skąd albo jak zrobić, drzewa, krzewy płot zrobię sam jak ustawić jakieś niebo ? proszę o porady. i z góry dziękuje

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po renderingu poznaję że majka?

najpierw zamiast gaussem policz to mitchelem. I z tekstur zdejmij Filtra.

potem napisz jeszcze raz posta tylko po Polsku. Przecinki, kropki, zdania pełne... Łatwiej wtedy zrozumieć o co Ci chodzi.

pozdro

b.

Napisano

3d max 2011 mental ray

Proszę o porady związane z poprawa, jakości rendera. Napisze ze dopiero zacząłem uczyć się maxa.

W jaki sposób wstawia się niebo oraz jak wstawić lub zrobić drzewa krzewy itd.

Przepraszam za mój Polski ale nie mieszkam w Polsce.

Napisano

Na początek może wrzuć do environment, w materiał physical sky jakieś niebo konkretniejsze...

Napisano

Zrobiłem niebo tak jak pan pisał.

Teraz przydałyby mi się wskazówki dotyczące krzewów drzew

Czy można przerobić standardowe drzewa z maxa? i jak to zrobić bez dodatków

Napisano

Masz tam pewnie wrzucony Daylight Sytem, i ustawione w nim Skylight na mr sky, i Sunlight na mr sun, a jeśli nie to tak ustaw. Możesz też troszkę Softness zwiększyć w parametrach cieni mr sun.

Na obrazku widać, że coś niedobrego się dzieje przy wbijaniu się komina w dach. Nie wiem jakie masz tam ustawienia w Indirect Illumination, ale możliwe, że będziesz tam musiał pokombinować z modelem albo dorzucić coś ekstra (boxa czy coś) żeby to skorygować.

Z roślinnością zawsze jest problem... Generalnie możesz poprzerabiać te parę Foliage co są w AECExtended w 3DS. Możesz wrzucić drzewko na scenę, potem próbką pograć materiały, i pododawać własne tekstury (kora, liście), a następnie powyginać model po swojemu...

Napisano

dodaj cos na to podworko, jakas hustawke, oświetlenie, lezak itp nop i tak jak napisalem Jedidan12, zmien to niebo na jakies inne by było też jakiś lasek itp, bo to wyglada jakby bylo nad przepascia

Napisano

Na początek to ustaw to niebo na tryb enviroment/spherical, bo teraz to jest screen na moje oko.

Napisano

zobacz tego linka domek Zapisz sobie na dysku ten obrazek, otworz i obok otworz swoj render. Teraz analizuj co sprawia ze patrzac na obrazek z linka wiesz ze to zdjecie a patrzac na swoj render wiesz ze to render. Jak znajdziesz te roznice to bedziesz wiedzial nad czym pracowac by bylo dobrze. Umiejetnosc patrzenia do podstawa.

Napisano

Z tym niebem to dziwna sytuacja, bo jak bym nie ustawił to cały czas wygląda nie tak jak chce.

Próbowałem nawet sphere i dodać niebo jak dałem UVW Mapping to jeszcze gorzej wyglądało, bo chciałem zrobić horyzont jakiś.

Co do takich niedokładności przy kominie to wina ze przestawiłem Final Gather Precision na Draft, bo miałem na High, ale trzeba było trochę długo czekać.

Opcje mr sun miałem ustawioną.

Mam pytanie czy jest jakiś konwerter z vray na mental ray?

Nie wiem czy nie dałem sobie za wysokiej poprzeczki jak na pierwszy raz.

Zacząłem się uczyć maxa na tym domku po uprzednim oglądnięciu tutoriala o modelowaniu.

Napisano

Z niebem, to powinieneś mieć odpowiednią bitmapę (nadającą się do sferalnego mapowania), a potem w materiale, w opcjach wrzuconej bitmapy ustawiasz mapping na spherical environment.

Możliwe że problem z kominem da się rozwiązać wygodniej niż ustawianiem FG na High.

Może i poprzeczka jest za wysoko, ale ważne żeby się uczyć - najwyżej za pierwszym razem nie uzyskasz zadowalającej cię jakości... Generalnie im większe doświadczenie, tym większą się zwraca uwagę na detale, co z kolei sprawia że człowiek wiecznie nie jest w pełni zadowolony ze swoich prac...

Może ci się przyda:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/multyconvertor

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/material-converter-v0-98b

Napisano

Dziękuje za pomoc oraz porady mam nadzieje ze jak znajdę więcej czasu to poprawie błędy oraz dokończę pierwsza prace.

pozdrawiam

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności