Skocz do zawartości

Rag Doll, fizyka- znacie jakieś tutoriale ?


Mariusz.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Sprawa poszła na inny tor, teraz mam problem.

Robię animację z użyciem spadającej na stół tkaniny, kończy się na 250 klatce i dalej chciałem coś zanimowac sam edytorze krzywych IPO, zaznaczam dany obiekt, klikam dLockX i chocbym myszkę połamał za chiny nie chcę mi się na nim zaznaczyc (na 260 klatce) ta biała kropka która rozpoczyna animację danego obiektu...w ogóle nie pojawia się ani kropka ani krzywa ani nic...

Ktoś mi pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W IPO Edytor możesz dodawać krzywe IPO oraz punkty tych krzywych trzymając CTRL i klikając lewym w edytorze. W opisanym przez ciebie przypadku stworzy się krzywa IPO ale zauważysz, że animowany jest tylko środek obiektu ale nie siatka. Jeżeli chcesz animować siatkę, na której zarzucony cloth simulation, no to od tego służą hook'i i vertex groups. Dodam tylko, że prawdopodobnie będziesz musiał rozbić swój pomysł na dwa ujęcia.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, nie będę ani animował tkaniny która spadnie ani obiektu na który spadnie, sprawa się tyczy zupełnie innego obiektu nie powiązanego z cloth.

I właśnie tu jest problem, animacja z cloth kończy się na 250 klatkach więc od razu zaznaczam obiekt który chcę zanimowac i przechodzę do 250 klatki a wartośc ilości klatek ustawiam sobie na 500 żeby miec zapas, klikam dLockX, potem lewy ctrl i lpm na edytorze IPO i nic się nie dzieje.

PROBLEM NIE WAŻNY, teraz jest inny....

Zaznaczyłem obiekt (krzesło) tak jak wyżej nie powiązany z cloth, po prostu zwykły obiekt i wszedłem do edytora IPO i krzywa powstała, poustawiałem ją wedle potrzeb i dałem "PLAY", tkanina spadła na obiekt, lecz po dojściu zielonej krechy do krzywej zaczynającej animację krzesła nic się nie dzieje, krzesło jak stało tak stoi i nie przesuwa się....

Edytowane przez Mariusz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy obiekt jest wstawiany tam gdzie jest kursor 3d(to biało czerwone kółko), ustaw go na srodku siatki, to nowy obiekt będzie tam dodawany :)

 

najszybszy sposób ustawienia go na środku sceny to chyba shift+C (efekt uboczny: dopasowanie zoomu tak aby było widać wszystkie obiekty na scenie) a ustawienie na środku zaznaczenia to shift+S > cursor -> selection

 

opcjonalnie po dodaniu obiektu wciśnij alt+G (resetuje przesunięcie obiektu w wyniku czego przenosi obiekt na środek sceny) ale to nie działa w edit mode

Edytowane przez szczuro
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki szczuro.

Z racji iż nikt chyba nie zna tutoriala na temat fizyki mam pytanie..

Zrobiłem sobie cegły, oteksturowałem i poustawiałem jedna na drugiej, podłoże to oteksturowany PLANE, co zrobic i czy się da aby cegły same spadły pod wpływem grawitacji na podłoże, załóżmy że specjalnie jedną usunę aby konstrukcja była niestabilna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności