Mariusz. Napisano 23 Czerwiec 2010 Napisano 23 Czerwiec 2010 Witajcie. Mam prośbę, czy ktoś zna jakieś polskie tutoriale na temat fizyki, rag doll w blenderze ? Dajmy na to że chcę zrobic spadające kostki lodu, piłki czy coś innego...mile widziane linki. Pozdrawiam.
Mariusz. Napisano 23 Czerwiec 2010 Autor Napisano 23 Czerwiec 2010 Poszukuję także jakiegoś tutoriala dot. tkanin. Dobry byłby taki tylko że po Polsku... http://www.youtube.com/watch?v=mCtF4z7Lc0w
Mariusz. Napisano 23 Czerwiec 2010 Autor Napisano 23 Czerwiec 2010 Sprawa poszła na inny tor, teraz mam problem. Robię animację z użyciem spadającej na stół tkaniny, kończy się na 250 klatce i dalej chciałem coś zanimowac sam edytorze krzywych IPO, zaznaczam dany obiekt, klikam dLockX i chocbym myszkę połamał za chiny nie chcę mi się na nim zaznaczyc (na 260 klatce) ta biała kropka która rozpoczyna animację danego obiektu...w ogóle nie pojawia się ani kropka ani krzywa ani nic... Ktoś mi pomoże ?
shqoopoo Napisano 23 Czerwiec 2010 Napisano 23 Czerwiec 2010 W IPO Edytor możesz dodawać krzywe IPO oraz punkty tych krzywych trzymając CTRL i klikając lewym w edytorze. W opisanym przez ciebie przypadku stworzy się krzywa IPO ale zauważysz, że animowany jest tylko środek obiektu ale nie siatka. Jeżeli chcesz animować siatkę, na której zarzucony cloth simulation, no to od tego służą hook'i i vertex groups. Dodam tylko, że prawdopodobnie będziesz musiał rozbić swój pomysł na dwa ujęcia. 1
Mariusz. Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Napisano 24 Czerwiec 2010 (edytowane) Nie nie, nie będę ani animował tkaniny która spadnie ani obiektu na który spadnie, sprawa się tyczy zupełnie innego obiektu nie powiązanego z cloth. I właśnie tu jest problem, animacja z cloth kończy się na 250 klatkach więc od razu zaznaczam obiekt który chcę zanimowac i przechodzę do 250 klatki a wartośc ilości klatek ustawiam sobie na 500 żeby miec zapas, klikam dLockX, potem lewy ctrl i lpm na edytorze IPO i nic się nie dzieje. PROBLEM NIE WAŻNY, teraz jest inny.... Zaznaczyłem obiekt (krzesło) tak jak wyżej nie powiązany z cloth, po prostu zwykły obiekt i wszedłem do edytora IPO i krzywa powstała, poustawiałem ją wedle potrzeb i dałem "PLAY", tkanina spadła na obiekt, lecz po dojściu zielonej krechy do krzywej zaczynającej animację krzesła nic się nie dzieje, krzesło jak stało tak stoi i nie przesuwa się.... Edytowane 24 Czerwiec 2010 przez Mariusz.
shqoopoo Napisano 24 Czerwiec 2010 Napisano 24 Czerwiec 2010 Najlepiej jakbyś wystawił plik .blend do ściągnięcia, to się z tym uporamy.
Mariusz. Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Napisano 25 Czerwiec 2010 Mam jeszcze jeden bardzo drażniący problem.. Czy ktoś wie jaka opcja w opcjach odpowiada za dodawanie obiektu na środku siatki a nie gdzieś nie wiadomo gdzie ?
szczuro Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 (edytowane) każdy obiekt jest wstawiany tam gdzie jest kursor 3d(to biało czerwone kółko), ustaw go na srodku siatki, to nowy obiekt będzie tam dodawany :) najszybszy sposób ustawienia go na środku sceny to chyba shift+C (efekt uboczny: dopasowanie zoomu tak aby było widać wszystkie obiekty na scenie) a ustawienie na środku zaznaczenia to shift+S > cursor -> selection opcjonalnie po dodaniu obiektu wciśnij alt+G (resetuje przesunięcie obiektu w wyniku czego przenosi obiekt na środek sceny) ale to nie działa w edit mode Edytowane 25 Czerwiec 2010 przez szczuro 1
Mariusz. Napisano 26 Czerwiec 2010 Autor Napisano 26 Czerwiec 2010 Dzięki szczuro. Z racji iż nikt chyba nie zna tutoriala na temat fizyki mam pytanie.. Zrobiłem sobie cegły, oteksturowałem i poustawiałem jedna na drugiej, podłoże to oteksturowany PLANE, co zrobic i czy się da aby cegły same spadły pod wpływem grawitacji na podłoże, załóżmy że specjalnie jedną usunę aby konstrukcja była niestabilna ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się