Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jaka jest różnica między mid poly a hig poly, generalnie mid poly to low poly+ modyfikator typu turbosmooth + konwertowanie do editable poly, coraz częściej widzę ze do modelu high tez jest dodawany modyfikator prawdopodobnie wtedy to sie nazywa high res? Generalnie to low mało poly high dużo poly, mid mało poly + modyfikator high res dużo poly + modyfikator dobrze to rozumiem?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie do końca. Low poly, to model zoptymalizowany, czyli generalnie oszczędza się na poly ile tylko można. Głównie są to obiekty do gier, ale i animacji. High poly są to modele o naprawdę wielu wielokątach, głównie termin używany do modeli rzeźbionych np. w ZBrush'u czy MudBox'ie. Mid-poly to taki termin wg mnie troszkę wymyślony z konieczności, określa praktycznie wszystkie pozostałe modele. Modyfikatory w stylu TurboSmooth nie mają z tymi tak wiele wspólnego, zdarzają się modele z naprawdę gęstą siatką robione ręcznie ;)

Pozdrawiam

Napisano

właśnie te modele z gęstą siatką robione ręcznie chyba nazywaja się high poly, może ktoś lepiej by to wytłumaczył co to jest ten mid poly i high res?

Napisano

Te określenia są (wg mnie, przynajmniej) bardzo względne. Trudno jednoznacznie wskazać przedział liczby polygonów. To co kiedyś było "high", teraz jest "low", postęp technologiczny (i wywołany nim wzrost mocy obliczeniowej) nie pozwala sformuować konkretnej definicji. Co do sposobów rozróżniania rodzaju modelu (ze względu na ilość wielokątów właśnie) to sprawdzanie czy został dodany modyfikator (jak wymieniony przez Ciebie "Turbosmooth", czy inny "Cośtam-smooth"), też ma się niepewnie bo zawsze można zmienić liczbę "iteracji" w ustawieniach i potem spłaszczyć stos modyfikatorów. Zdaję sobie sprawę, że moja odpowiedź pewnie nie zaspokoiła Twojej potrzeby wiedzy, można jednak cieszyć się że dzięki postępowi, możemy sami robić na własnym komputerze rzeczy które jeszcze z 10 lat temu zajmowałyby tyle roboty co 5-10 jednostkom jednocześnie.

Napisano

Low poly - tradycyjnie okresla topologie zoptymalizowana pod engine gry

high poly - teraz to najczesciej model ze sculptera, generalnie wszystko co wyglada dokladnie i nie dbasz za bardzo o ograniczenia poly.

med poly - jak dla mnie to taki termin wymyslony przez klienta, znaczy mniej wiecej "chce zeby model mial malo poly, ale zeby wygladal tak dobrze jak high poly" ;)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności