Napisano 5 Lipiec 201014 l Witam! Właśnie skończyłem modelować wymienione w temacie auto. Modeling można powiedzieć, że opanowałem, jednakże jestem zielony jesli chodzi o tekstury. I tutaj pytanie do Was. Jak zrobić realistycznie wyglądające tekstury pod to auto?
Napisano 5 Lipiec 201014 l nie jestem jakims super ekspertem ale w mental rey'u wygladaja realistycznie
Napisano 5 Lipiec 201014 l nie jestem jakims super ekspertem ale w mental rey'u wygladaja realistycznie a co maja textury do wyboru silnika renderującego? textury chcesz robić czy materiały? bo to różnica jest
Napisano 5 Lipiec 201014 l Autor A to jakas rożnica jest? :D Chodzi mi o to, żeby np. Blache zrobic, swiatła, opony itp.
Napisano 5 Lipiec 201014 l Tekstura to obrazek i jest elementem definicji materiału. Materiał to cos więcej niż tekstura, to też tzw. "algorytm cieniujacy", potocznie zwany shaderem. Ten algorytm właśnie (i jego ustawienia) decydują o tym, że to co oglądasz wygląda jak szkło (lub szyby w Twoim przypadku), plastik, guma, itd. Tu masz przepis na blachy: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/daniel_basic/daniel_basicp_01.php
Napisano 5 Lipiec 201014 l Jest jeszcze łatwiejszy sposób na blachy. Możesz skorzystać z ustawień predefiniowanych w przeglądarce map i materiałów (Opcja "Browse From" -> Mtl Library, później Open i wskazać katalog z materiałami zdefiniowanymi (w katalogu instalacyjnym "materiallibraries"). Tam jest duży wybór, m.in. właśnie materiały dla lakierów samochodowych. Osobiście uważam, że lepiej jest używać samouczków bo zmuszają do myślenia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto