tomoss1994 Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Witam! Właśnie skończyłem modelować wymienione w temacie auto. Modeling można powiedzieć, że opanowałem, jednakże jestem zielony jesli chodzi o tekstury. I tutaj pytanie do Was. Jak zrobić realistycznie wyglądające tekstury pod to auto?
Dominick Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 nie jestem jakims super ekspertem ale w mental rey'u wygladaja realistycznie
mrkrzysiek Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 nie jestem jakims super ekspertem ale w mental rey'u wygladaja realistycznie a co maja textury do wyboru silnika renderującego? textury chcesz robić czy materiały? bo to różnica jest
tomoss1994 Napisano 5 Lipiec 2010 Autor Napisano 5 Lipiec 2010 A to jakas rożnica jest? :D Chodzi mi o to, żeby np. Blache zrobic, swiatła, opony itp.
Pawlito Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Tekstura to obrazek i jest elementem definicji materiału. Materiał to cos więcej niż tekstura, to też tzw. "algorytm cieniujacy", potocznie zwany shaderem. Ten algorytm właśnie (i jego ustawienia) decydują o tym, że to co oglądasz wygląda jak szkło (lub szyby w Twoim przypadku), plastik, guma, itd. Tu masz przepis na blachy: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/daniel_basic/daniel_basicp_01.php 1
Pawlito Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Jest jeszcze łatwiejszy sposób na blachy. Możesz skorzystać z ustawień predefiniowanych w przeglądarce map i materiałów (Opcja "Browse From" -> Mtl Library, później Open i wskazać katalog z materiałami zdefiniowanymi (w katalogu instalacyjnym "materiallibraries"). Tam jest duży wybór, m.in. właśnie materiały dla lakierów samochodowych. Osobiście uważam, że lepiej jest używać samouczków bo zmuszają do myślenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się