Skocz do zawartości

Edit poly - co robi źle


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Tomcios
Napisano

Witam fachowców

 

Pewnie mnie zaraz wyślecie w diabły (czyt. Google), ale mam następujący problem. Próbuje się nauczyć robienia obiektów z jednej bryły.

 

Postanowiłem zrobić sobie front tej kamery:

 

kamera1.jpg

 

Więc utworzyłem rectangle, circle i jedną linię i to wszystko połączyłem zaz pomocą funkcji "ShapeMerge" z menu "Compound Objects". Na razie wszystko wygląda fajnie. Przecinającie się linie są połączone ze sobą itd..

 

kamera2a.png

 

Niestety po konwersji na "Editable Poly" wszystko trafia szlag. Tworzą się jakieś dziwne połączenia przez co nie można użyć funkcji Extrude na polygonach.

 

kamera3-1.png

 

kamera4-1.png

 

kamera5-1.png

 

kamera6-1.png

 

 

Jestem bardzo początkujący. Na video tutorialach wszystko wygląda tak łatwo, ale jak przychodzi co do czego to się wykładam.

 

Proszę o podpowiedź co robię źle.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Tworzą się potwornie duże n-gony czyli polygony o n liczbie wierzchołków ;] gdy polygony potniesz na trójkąty albo czworokąty wszystko powinno być ok tylko że przy takiej ilości vertexów to trochę bezsensowna robota. Poszukaj czegoś o sub-d modellingu. Technika którą stosujesz nie jest najlepsza. Poczytaj o editable poly. Dorwij jakąś biblię Maxa (bo po screenach widać że używasz 3ds maxa). Jak znasz angielski na przyzwoitym poziomie to chapaj linka

 

http://cg.tutsplus.com/category/tutorials/autodesk-3ds-max/?tag=basix

 

powodzenia. Jakbyś jeszcze miał problemy to pisz pm (ale bez szaleństw ;p)

Napisano

Wywal wszystkie poly z wewnątrz koła

Zaznacz border

Daj Cap

 

Powinno być już dobrze

 

 

Mało tego - po extrude możesz skasować te lewe poly, widać na screenie że pod nimi nic nie ma

Gość Tomcios
Napisano

Tylko, że te lewe poly to nie są wcale poly. Najwyrazniej na etapie używania funkcji ShapeMerge coś poszło nie tak.

 

kamera7.png

Napisano

Zmień metodę a nie kombinuj jak tą ratować...pooglądaj te tutki co ci wysłałem a nie kombinujesz jak wyciągnąć taką bryłę ze splajnów...tracisz czas próbując to zrobić w tak dziwny sposób.

Napisano (edytowane)

Nie ma co sie poddawac, fakt ze metoda nie jest najlepsza, ale z wszytkim mozna sobie poradzic.

 

Sprawa jest prosta, niewidoczne krawedzie zle sie ukladaja i wylaza poza obrys.

Solucja, to tak je poukladac aby wyznaczaly plaszczyzne wewnatrz obrysu.

Jak jestem w edycji poly, naciskasz "2" (selekcja edge), nastepnie w menu zakladka Edit Edges i na dole masz guzik TURN.

po nacisnieciu pojawiaja Ci sie na ekranie niewidoczne krawedzie(linie przerywane) wewnatrz scianek. Klikaj na te ktore powylaziky, dzieki temu poobracasz je. dzialasz ta operacja az do momentu uzyskania pozadanego ksztaltu

 

pozdr

Edytowane przez KoMic



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności