Gość Tomcios Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 Witam fachowców Pewnie mnie zaraz wyślecie w diabły (czyt. Google), ale mam następujący problem. Próbuje się nauczyć robienia obiektów z jednej bryły. Postanowiłem zrobić sobie front tej kamery: Więc utworzyłem rectangle, circle i jedną linię i to wszystko połączyłem zaz pomocą funkcji "ShapeMerge" z menu "Compound Objects". Na razie wszystko wygląda fajnie. Przecinającie się linie są połączone ze sobą itd.. Niestety po konwersji na "Editable Poly" wszystko trafia szlag. Tworzą się jakieś dziwne połączenia przez co nie można użyć funkcji Extrude na polygonach. Jestem bardzo początkujący. Na video tutorialach wszystko wygląda tak łatwo, ale jak przychodzi co do czego to się wykładam. Proszę o podpowiedź co robię źle.
khatake Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 Tworzą się potwornie duże n-gony czyli polygony o n liczbie wierzchołków ;] gdy polygony potniesz na trójkąty albo czworokąty wszystko powinno być ok tylko że przy takiej ilości vertexów to trochę bezsensowna robota. Poszukaj czegoś o sub-d modellingu. Technika którą stosujesz nie jest najlepsza. Poczytaj o editable poly. Dorwij jakąś biblię Maxa (bo po screenach widać że używasz 3ds maxa). Jak znasz angielski na przyzwoitym poziomie to chapaj linka http://cg.tutsplus.com/category/tutorials/autodesk-3ds-max/?tag=basix powodzenia. Jakbyś jeszcze miał problemy to pisz pm (ale bez szaleństw ;p)
wesol Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 na twoim miejscu nie zaczynał bym z taka ilościo werteksów, tylko zacząłbym od boxa. http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/model-a-detailed-high-poly-camera-in-3ds-max/ tu jest dość ciekawy i podobny tematycznie tutorial. a dlaczego Ci się tak dziwnie zaznacza to nie wiem :) powodzenia!
mkeruj Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 Wywal wszystkie poly z wewnątrz koła Zaznacz border Daj Cap Powinno być już dobrze Mało tego - po extrude możesz skasować te lewe poly, widać na screenie że pod nimi nic nie ma
Gość Tomcios Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 Tylko, że te lewe poly to nie są wcale poly. Najwyrazniej na etapie używania funkcji ShapeMerge coś poszło nie tak.
zdeno Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 jak już masz tego polygona zaznaczonego to wduś retriangulate
khatake Napisano 7 Lipiec 2010 Napisano 7 Lipiec 2010 Zmień metodę a nie kombinuj jak tą ratować...pooglądaj te tutki co ci wysłałem a nie kombinujesz jak wyciągnąć taką bryłę ze splajnów...tracisz czas próbując to zrobić w tak dziwny sposób.
KoMic Napisano 8 Lipiec 2010 Napisano 8 Lipiec 2010 (edytowane) Nie ma co sie poddawac, fakt ze metoda nie jest najlepsza, ale z wszytkim mozna sobie poradzic. Sprawa jest prosta, niewidoczne krawedzie zle sie ukladaja i wylaza poza obrys. Solucja, to tak je poukladac aby wyznaczaly plaszczyzne wewnatrz obrysu. Jak jestem w edycji poly, naciskasz "2" (selekcja edge), nastepnie w menu zakladka Edit Edges i na dole masz guzik TURN. po nacisnieciu pojawiaja Ci sie na ekranie niewidoczne krawedzie(linie przerywane) wewnatrz scianek. Klikaj na te ktore powylaziky, dzieki temu poobracasz je. dzialasz ta operacja az do momentu uzyskania pozadanego ksztaltu pozdr Edytowane 8 Lipiec 2010 przez KoMic
Rekomendowane odpowiedzi