Napisano 10 Lipiec 201014 l Witam serdecznie! Porwałem się z motyką na słońce i jako temat pracy dyplomowej wybrałem sobie porównanie silników renderingu, okazało się iż temat jest bardziej skomplikowany niż myślałem. I tutaj pytanie do kolegów, jakby Panowie zabrali się za taką pracę i z której strony można by to ugryźć? Drugie pytanie to czy znacie jakieś dobre materiały gdzie można by trochę poczytać o różnych silnikach i na jakich zasadach działają? Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie! Pozdrawiam!
Napisano 10 Lipiec 201014 l Faktycznie temat wydaje się dość skomplikowany. Osobiście poszukałbym jakiegoś rankingu, wziął kilka najpopularniejszych pod uwagę, poczytał ich dokumentacje na stronach producentów, pooglądał na forach prace zrobione w tychże, i sam wyciągnął słuszne wnioski. ;) Sz.
Napisano 10 Lipiec 201014 l Porównywanie silników powinno być dokonywane na jednej scenie, a nie na odrębnych scenach - to raz. Każdy silnik ma własne materiały i należy to wziąć pod uwagę oceniając wyniki renderingów. Na render składa się bowiem suma jakości shaderów i silnika i trzeba to rozróżnić. A tak poza tym - to tak, jak wspomniał pressenter: dokumentacja producentów do przewertowania w tył, w przód i na wyrywki i tyle. Dalej co najwyżej robisz scenę testową, może być np Cornell Box z kulką, boxem i tipotem, jakieś światełko (tu warto trzeba zajrzeć do standardów lokalizacji i typu światła do testów Cornell Box), i wio. Każdy silnik ma jakiś swój standardowy materiał i na nim należy robić rendery ilustrujące zalety i wady poszczególnych typów silników.
Napisano 10 Lipiec 201014 l A ja, zupełnie przeciwnie niż Shogun 3D (cześć Shogun..!), zacząłbym od wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics) (koniecznie angielskie wersje haseł, niestety). Powinieneś przejrzeć conajmniej wszystkie linki z powyższej strony, o ile nie wszystkie linki z linków... Następnie zastanowiłbym się co mianowicie chce porównywać, a raczej pod jakim względem. Reszta wyjdzie sama. pozdr., skk.
Napisano 15 Lipiec 201014 l Autor Witam, dziękuję Panom za pomoc, jakoś z tym walczę. Mam kolejne pytanie: z tego co zacząłem się orientować oprócz silnika renderingu (renderera) jest jeszcze coś takiego jak metoda renderingu (czyli na jakiej zasadzie działa dany silnik). I tak doczytałem się że są takie metody jak: Ray tracing (wykorzystana m.in. w Mental Ray) Scanline (wykorzystana w Scanline renderer) I tutaj pytanie czy to powyższe to w ogóle to prawda? czy może coś mi się źle wydaje? Jeśli wszystko jest ok to jakie są jeszcze metody renderingu? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Napisano 15 Lipiec 201014 l Nie ma to jak pisanie pracy bez wiedzy o temacie :) Musisz chyba ruszyć do książek, dokumentacji inaczej forum napisze prace za Ciebie..poczytasz coś się przejaśni.. pzdr ps. jak możesz zmienić temat to zmień na porównanie wybranych! silników i weź sobie jakieś dwa i zrób to dobrze? nie wiem, taka sugestia
Napisano 17 Lipiec 201014 l jak masz możliwość to załatw sobie Vray The Complete Guide. Znajdzisz tam opis wszystkih znanych metod obliczania GI.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto