akiro Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Witam serdecznie! Porwałem się z motyką na słońce i jako temat pracy dyplomowej wybrałem sobie porównanie silników renderingu, okazało się iż temat jest bardziej skomplikowany niż myślałem. I tutaj pytanie do kolegów, jakby Panowie zabrali się za taką pracę i z której strony można by to ugryźć? Drugie pytanie to czy znacie jakieś dobre materiały gdzie można by trochę poczytać o różnych silnikach i na jakich zasadach działają? Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie! Pozdrawiam!
pressenter Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Faktycznie temat wydaje się dość skomplikowany. Osobiście poszukałbym jakiegoś rankingu, wziął kilka najpopularniejszych pod uwagę, poczytał ich dokumentacje na stronach producentów, pooglądał na forach prace zrobione w tychże, i sam wyciągnął słuszne wnioski. ;) Sz.
Shogun 3D Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Porównywanie silników powinno być dokonywane na jednej scenie, a nie na odrębnych scenach - to raz. Każdy silnik ma własne materiały i należy to wziąć pod uwagę oceniając wyniki renderingów. Na render składa się bowiem suma jakości shaderów i silnika i trzeba to rozróżnić. A tak poza tym - to tak, jak wspomniał pressenter: dokumentacja producentów do przewertowania w tył, w przód i na wyrywki i tyle. Dalej co najwyżej robisz scenę testową, może być np Cornell Box z kulką, boxem i tipotem, jakieś światełko (tu warto trzeba zajrzeć do standardów lokalizacji i typu światła do testów Cornell Box), i wio. Każdy silnik ma jakiś swój standardowy materiał i na nim należy robić rendery ilustrujące zalety i wady poszczególnych typów silników.
SYmek Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 A ja, zupełnie przeciwnie niż Shogun 3D (cześć Shogun..!), zacząłbym od wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics) (koniecznie angielskie wersje haseł, niestety). Powinieneś przejrzeć conajmniej wszystkie linki z powyższej strony, o ile nie wszystkie linki z linków... Następnie zastanowiłbym się co mianowicie chce porównywać, a raczej pod jakim względem. Reszta wyjdzie sama. pozdr., skk.
akiro Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Napisano 15 Lipiec 2010 Witam, dziękuję Panom za pomoc, jakoś z tym walczę. Mam kolejne pytanie: z tego co zacząłem się orientować oprócz silnika renderingu (renderera) jest jeszcze coś takiego jak metoda renderingu (czyli na jakiej zasadzie działa dany silnik). I tak doczytałem się że są takie metody jak: Ray tracing (wykorzystana m.in. w Mental Ray) Scanline (wykorzystana w Scanline renderer) I tutaj pytanie czy to powyższe to w ogóle to prawda? czy może coś mi się źle wydaje? Jeśli wszystko jest ok to jakie są jeszcze metody renderingu? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
peterr Napisano 15 Lipiec 2010 Napisano 15 Lipiec 2010 Nie ma to jak pisanie pracy bez wiedzy o temacie :) Musisz chyba ruszyć do książek, dokumentacji inaczej forum napisze prace za Ciebie..poczytasz coś się przejaśni.. pzdr ps. jak możesz zmienić temat to zmień na porównanie wybranych! silników i weź sobie jakieś dwa i zrób to dobrze? nie wiem, taka sugestia
mihpolak Napisano 17 Lipiec 2010 Napisano 17 Lipiec 2010 jak masz możliwość to załatw sobie Vray The Complete Guide. Znajdzisz tam opis wszystkih znanych metod obliczania GI.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się