akiro Napisano 10 Lipiec 2010 Share Napisano 10 Lipiec 2010 Witam serdecznie! Porwałem się z motyką na słońce i jako temat pracy dyplomowej wybrałem sobie porównanie silników renderingu, okazało się iż temat jest bardziej skomplikowany niż myślałem. I tutaj pytanie do kolegów, jakby Panowie zabrali się za taką pracę i z której strony można by to ugryźć? Drugie pytanie to czy znacie jakieś dobre materiały gdzie można by trochę poczytać o różnych silnikach i na jakich zasadach działają? Z góry dziękuję za pomoc i zrozumienie! Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pressenter Napisano 10 Lipiec 2010 Share Napisano 10 Lipiec 2010 Faktycznie temat wydaje się dość skomplikowany. Osobiście poszukałbym jakiegoś rankingu, wziął kilka najpopularniejszych pod uwagę, poczytał ich dokumentacje na stronach producentów, pooglądał na forach prace zrobione w tychże, i sam wyciągnął słuszne wnioski. ;) Sz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 10 Lipiec 2010 Share Napisano 10 Lipiec 2010 Porównywanie silników powinno być dokonywane na jednej scenie, a nie na odrębnych scenach - to raz. Każdy silnik ma własne materiały i należy to wziąć pod uwagę oceniając wyniki renderingów. Na render składa się bowiem suma jakości shaderów i silnika i trzeba to rozróżnić. A tak poza tym - to tak, jak wspomniał pressenter: dokumentacja producentów do przewertowania w tył, w przód i na wyrywki i tyle. Dalej co najwyżej robisz scenę testową, może być np Cornell Box z kulką, boxem i tipotem, jakieś światełko (tu warto trzeba zajrzeć do standardów lokalizacji i typu światła do testów Cornell Box), i wio. Każdy silnik ma jakiś swój standardowy materiał i na nim należy robić rendery ilustrujące zalety i wady poszczególnych typów silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 10 Lipiec 2010 Share Napisano 10 Lipiec 2010 A ja, zupełnie przeciwnie niż Shogun 3D (cześć Shogun..!), zacząłbym od wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics) (koniecznie angielskie wersje haseł, niestety). Powinieneś przejrzeć conajmniej wszystkie linki z powyższej strony, o ile nie wszystkie linki z linków... Następnie zastanowiłbym się co mianowicie chce porównywać, a raczej pod jakim względem. Reszta wyjdzie sama. pozdr., skk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akiro Napisano 15 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 15 Lipiec 2010 Witam, dziękuję Panom za pomoc, jakoś z tym walczę. Mam kolejne pytanie: z tego co zacząłem się orientować oprócz silnika renderingu (renderera) jest jeszcze coś takiego jak metoda renderingu (czyli na jakiej zasadzie działa dany silnik). I tak doczytałem się że są takie metody jak: Ray tracing (wykorzystana m.in. w Mental Ray) Scanline (wykorzystana w Scanline renderer) I tutaj pytanie czy to powyższe to w ogóle to prawda? czy może coś mi się źle wydaje? Jeśli wszystko jest ok to jakie są jeszcze metody renderingu? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peterr Napisano 15 Lipiec 2010 Share Napisano 15 Lipiec 2010 Nie ma to jak pisanie pracy bez wiedzy o temacie :) Musisz chyba ruszyć do książek, dokumentacji inaczej forum napisze prace za Ciebie..poczytasz coś się przejaśni.. pzdr ps. jak możesz zmienić temat to zmień na porównanie wybranych! silników i weź sobie jakieś dwa i zrób to dobrze? nie wiem, taka sugestia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mihpolak Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 jak masz możliwość to załatw sobie Vray The Complete Guide. Znajdzisz tam opis wszystkih znanych metod obliczania GI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się