Napisano 21 Lipiec 201014 l Witam mam pewien problem, zrobilem sobie pomieszczenie z oknami itd i chcialbym go jakos fajnie oswietlic. Daje sobie za oknami target spot tak zeby przez okno przechodzilo i na renderze jest ok czyli na podlodze odbite okno i tam inne przedmioty ale wszystko jest ok dopoki nie naloze sufitu:) wtedy ciemnosci egipskie sa;/ jak to zrobic zeby z sufitem tez tak bylo:) a druga rzecz chcialbym zrobic lampki takie zeby padalo z nich swiatlo np niebieskie probowalem chyba wszystkich oswietlen i mi cos nie idzie;/ pomozcie:)
Napisano 21 Lipiec 201014 l Witam mam pewien problem, zrobilem sobie pomieszczenie z oknami itd i chcialbym go jakos fajnie oswietlic. Daje sobie za oknami target spot tak zeby przez okno przechodzilo i na renderze jest ok czyli na podlodze odbite okno i tam inne przedmioty ale wszystko jest ok dopoki nie naloze sufitu:) wtedy ciemnosci egipskie sa;/ jak to zrobic zeby z sufitem tez tak bylo:) a druga rzecz chcialbym zrobic lampki takie zeby padalo z nich swiatlo np niebieskie probowalem chyba wszystkich oswietlen i mi cos nie idzie;/ pomozcie:) Fajnie, że napisałeś w jakim sofcie robisz i jakiego renderera używasz.
Napisano 21 Lipiec 201014 l Autor o przepraszam, 3d max 2009 a render ten wbudowany nie posiadam innego
Napisano 21 Lipiec 201014 l o przepraszam, 3d max 2009 a render ten wbudowany nie posiadam innego to znaczy scanline czy mental ray ?
Napisano 21 Lipiec 201014 l Nie znam się na mentalu, ale pewnie jest tak jak wszędzie. Generalnie poszukaj czegoś w stylu global illumination, albo indirect illumination w setupie mentala i to włącz. Teraz masz oświetlenie tylko od źródła światła, bez odbić od obiektów. Potem to jeszcze o tym pohelpuj, albo pogooglaj. Generalnie się nie znam ani na mentalu, ani na nazewnictwie, więc może ktoś tu szerszy wykład zrobi ;)
Napisano 21 Lipiec 201014 l http://max.cgcookie.com/2010/03/30/creating-custom-shape-lights/ http://3dsmaxrendering.blogspot.com/2010/07/efficient-interior-lighting-with-mental.html http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interiorlighting_video/ http://max.cgcookie.com/2010/03/04/final-gather-and-global-illumination-optimization/ (Google + "3ds max mental ray interior lighting"). Może pomoże ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto