maross Napisano 21 Lipiec 2010 Share Napisano 21 Lipiec 2010 Witam mam pewien problem, zrobilem sobie pomieszczenie z oknami itd i chcialbym go jakos fajnie oswietlic. Daje sobie za oknami target spot tak zeby przez okno przechodzilo i na renderze jest ok czyli na podlodze odbite okno i tam inne przedmioty ale wszystko jest ok dopoki nie naloze sufitu:) wtedy ciemnosci egipskie sa;/ jak to zrobic zeby z sufitem tez tak bylo:) a druga rzecz chcialbym zrobic lampki takie zeby padalo z nich swiatlo np niebieskie probowalem chyba wszystkich oswietlen i mi cos nie idzie;/ pomozcie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cide Napisano 21 Lipiec 2010 Share Napisano 21 Lipiec 2010 Witam mam pewien problem, zrobilem sobie pomieszczenie z oknami itd i chcialbym go jakos fajnie oswietlic. Daje sobie za oknami target spot tak zeby przez okno przechodzilo i na renderze jest ok czyli na podlodze odbite okno i tam inne przedmioty ale wszystko jest ok dopoki nie naloze sufitu:) wtedy ciemnosci egipskie sa;/ jak to zrobic zeby z sufitem tez tak bylo:) a druga rzecz chcialbym zrobic lampki takie zeby padalo z nich swiatlo np niebieskie probowalem chyba wszystkich oswietlen i mi cos nie idzie;/ pomozcie:) Fajnie, że napisałeś w jakim sofcie robisz i jakiego renderera używasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maross Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2010 o przepraszam, 3d max 2009 a render ten wbudowany nie posiadam innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 21 Lipiec 2010 Share Napisano 21 Lipiec 2010 o przepraszam, 3d max 2009 a render ten wbudowany nie posiadam innego to znaczy scanline czy mental ray ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maross Napisano 21 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 21 Lipiec 2010 mental ray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cide Napisano 21 Lipiec 2010 Share Napisano 21 Lipiec 2010 Nie znam się na mentalu, ale pewnie jest tak jak wszędzie. Generalnie poszukaj czegoś w stylu global illumination, albo indirect illumination w setupie mentala i to włącz. Teraz masz oświetlenie tylko od źródła światła, bez odbić od obiektów. Potem to jeszcze o tym pohelpuj, albo pogooglaj. Generalnie się nie znam ani na mentalu, ani na nazewnictwie, więc może ktoś tu szerszy wykład zrobi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 21 Lipiec 2010 Share Napisano 21 Lipiec 2010 http://max.cgcookie.com/2010/03/30/creating-custom-shape-lights/ http://3dsmaxrendering.blogspot.com/2010/07/efficient-interior-lighting-with-mental.html http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interiorlighting_video/ http://max.cgcookie.com/2010/03/04/final-gather-and-global-illumination-optimization/ (Google + "3ds max mental ray interior lighting"). Może pomoże ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się