ZJAWA Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Witam, zainspirowany troszkę filmem Metropia wydziargałem taką oto postać. Mam nadziej że się spodoba. Zapraszam do komentowania.
ZJAWA Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 Witam, zainspirowany troszkę filmem Metropia wydziargałem taką oto postać. Mam nadziej że się spodoba. Zapraszam do komentowania.
KLICEK Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Wrzuc na jakis imageshak czy cus i daj w lepszej jakosci :) na pierwszy rzut oka, to problemem sa juz slawne kaciki ust, w przyszlosci warto pamietac zeby nie robic ich w oparciu na jedna linie przebiegajaca od ust do ucha, tylko 2 linie obok siebie, dzieki czemu i topologia bedzie ladniejsza jak i model wiele zyska :) Reszta calkiem spoko. Nad oswietlniem warto by bylo jednak tez posiecic ciut wiecej czasu, tu polecam mentala i jego fast skin sss. No i szkoda ze nie postarales sie o wlosy cg, tylko wkleiles z focislawa. aaaa no i warto tez wyrenderowac pass AO (ambient occlusion), zeby przyciemnic niektore miejsca, bo z cieniami ubogo na twarzy. powodzenia
KLICEK Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Wrzuc na jakis imageshak czy cus i daj w lepszej jakosci :) na pierwszy rzut oka, to problemem sa juz slawne kaciki ust, w przyszlosci warto pamietac zeby nie robic ich w oparciu na jedna linie przebiegajaca od ust do ucha, tylko 2 linie obok siebie, dzieki czemu i topologia bedzie ladniejsza jak i model wiele zyska :) Reszta calkiem spoko. Nad oswietlniem warto by bylo jednak tez posiecic ciut wiecej czasu, tu polecam mentala i jego fast skin sss. No i szkoda ze nie postarales sie o wlosy cg, tylko wkleiles z focislawa. aaaa no i warto tez wyrenderowac pass AO (ambient occlusion), zeby przyciemnic niektore miejsca, bo z cieniami ubogo na twarzy. powodzenia
Gość kakaku Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 czym wlosy robiles? bardzo realistyczne:P
Tweester Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Według mnie włosy są zbyt realistyczne w porównaniu do reszty głowy.
uncle Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 bo wlosy przeklejone z jakiejs foty w photoshopie:)
ZJAWA Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 Widzę mały ruch się zrobił :). Tak myślałem że się zbulwersujecie włosami :). Tylko włosy są domalowane w ps. Rzęsy i brwi są wyrenderzone. Klicek - dzięki za koment, kąciki ust są na jednej linii, zgadza się, chciałem uzyskać pewien wyraz twarzy i tak już zostawiłem ten model. Jak mi się zachce zanimować jakąś mówkę itd to poprawię. Fast skin sss użyłem ale może za mało back surface itd. Obiecuje poprawę. Co do włosów też ją uczesze w 3d. Te domalowane, powtarzam domalowane to raczej szybka prewka tego co bym chciał finalnie zrobić z uczesaniem ale tak mi się spodobało że wrzuciłem nie czekając dłużej:). Ok dzięki za cenne uwagi z post pro jeszcze chyba powalcze chociaż miał być już finał. kakaku: Włosy powiadasz, no więc jest taki nowy plugin psfruuu. Koniecznie musisz wyprubować. ;) Tweester: No cóż mogę powiedzieć, mi się wydają ok ale dzięki za uwagi, jak już wyrenderzę te hairy bo widzę że masowy na nie najazd to nie będziecie gderać. uncle:Powtarzam nie przeklejone tylko namalowane, namalowane :). Do reszty forumowaiczów jak macie jakieś uwagi to dawajcie tylko już nie o włosach błagam.
dac77 Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 Problem w tym że nie jest ani realisyczne ani ładne. Na ogół odchodzi się od realizmu żeby nadać cukierkowatości. Skoro to jest cartoon to po co bump? Usta i nos brzydkie.
ZJAWA Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 Tak jak napisałeś w podpisie do końca Lipca możesz mijać się z prawdą. Przeprosiny przyjęte. Ps zobacz film Metropia to dużo wyjaśni. Innych proszę o konstruktywną krytykę.
dac77 Napisano 26 Lipiec 2010 Napisano 26 Lipiec 2010 To z kłamaniem to dotyczy raczej sytuacji gdzie jestem uprzejmy pozornie. Ale rzeczywiście krytyka nie była w 100 % konstruktywna. Już się poprawiam. Otóż to co przyciąga w tej pracy wzrok to włosy, ale nie są one aurstwa tego samego co praca. Bump i brak jakiejkolwiek tekstury skóry sprawiają że wygląda jak plastik w samochodzie tyle że inny kolor. Usta są bezkształtne i wydęte. Nos zbyt ostro odrysowuje się od twarzy. Oczy mogą być, tylko czumu powieki takie grube i spojówki brązowe a nie czerwonawo-różowe. Brwi muszę przyznać że mi się podobają. Jest to kolejna praca na forum w której postać patrzy prosto w obiektyw bez jakiegokolwiek wyrazu poza strachem przed flashem - chyba nie o to chodziło autorowi jak pisał że "chciał uzyskać pewien wyraz twarzy". Przepraszam że w poprzednim poście trochę olałem sprawę,ale człowiek czasami się śpieszy i nie pomyśli dwa razy przed kliknięciem. Jakby jeszcze jakieś pytania to doprecyzuję.
ZJAWA Napisano 26 Lipiec 2010 Autor Napisano 26 Lipiec 2010 To z tą pozorna uprzejmością to ciekawa cecha, zastanawiająca. Włosy malowałem pędzlami w photoshopie więc są tego samego autorstwa, czyli mua. O taki zdziwkowy wyraz twarzy mi chodziło więc może to akurat dziwi ale dokładnie autor miał na myśli to co widać. Co do oczu i reszty modelu taka stylizacja postaci, mam prawo chyba skoro w temacie nie ma - postać ludzka fotorealistyczna? Jak się nie podoba trudno masz prawo. Konstruktywna krytyka powinna mimo wszystko polegać na doświadczeniu więc jeżeli masz jakieś uwagi techniczne jak coś mogę poprawić np w sss to podziel się swoją nieocenioną wiedzą, z pewnością to docenie ja oraz inni bywalcy forum. Czyli Bump i brak tekstury skóry tzn? Tekstura jest w sss difuse, subdermal, bump, specular. Nie dałem AO co jeszcze proponujesz. Back surface scatering itd już dałem w wolnej chwili więc światełko miło przenika uszy nozdrza i inne cienkie powierzchnie skórne. Chodzi mi o to że nadal w twojej odpowiedzi jest więcej krytyki niż konstruktywnej krytyki więc czekam na to drugie. Pozdrawiam.
dac77 Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 No ale ja włąśnie nie widzę żadnej tekstury na skurze poza oczami. Może zbyt mało kontrastowa? Włosy są twojego autorstwa? Wyglądają jak fotka.
ZJAWA Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 bolitic: dzięki za opinię, miło że się podoba. dac77: Co do tych kontrastów to faktyczne powinienem je bardziej uwydatnić AO załatwi sprawę z tego co na jednym teściku zauważyłem ale teraz wrzuce update jak już zrobie włosy w maxie, poprawie topologię siatki itd. Co do włosów tak, kilka pędzi zrobionych z prawdziwych włosów i kilka gotowych brushy i gotowe, troszkę zabawy z cieniowaniem też w tym było. Pytanie, czy wiecie jak zrobić różne cieniowanie na włosach w maksie po ich długości? Tzn nie każdy włos w innym odcieniu bo to banał tylko np tip color czarny środek biały a root color znowu czarny i jeszcze jakiś parametr który by to rozłożył po włosach typu nois amaunt czy coś takiego. W maksowym hair fur chyba czegoś takiego nie ma. Nigdy mi to nie było potrzebne ale jak będe chciał uzyskać taki efekt jaki wydziargałem w photoshopie to taka opcja by się przydała.
ZJAWA Napisano 5 Sierpień 2010 Autor Napisano 5 Sierpień 2010 bolitic, dzięki za odpowiedź. Najpierw prośba, zmień swojego awatara, wyrzuć już ten chełm albo sieknij jakiś własny, na pewno potrafisz to pare osób zluzuje może z oceną twoich prac. Co do włosów nie chcę ich konwertiwać do mesha itd. Do rozkładania mapy uv na włosach? Nie bardzo kumam. W geamowych hairach tak można zrobić ale ja chcę włosek po włosku więc :) nie bardzo to widzę. Opcje kink raczej do tego co chcę zrobić nie służą więc dzięki za pomoc ale może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł jak dodać trzeci kolor na hairy? Z góry dzięki
Rekomendowane odpowiedzi