acainoks Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Witam. Od jakiegoś czasu tworzę grę przez przeglądarkę i jestem już na tym etapie aby ją troszkę przybarwić i zobaczyć jak wszystko się komponuje. Mój problem polega na tym iż jest to gra strategiczna i potrzebuję różnego rodzaju budynki i obiekty przyrody (drzewa, kamienie itp.). Obrazki pod kątem 45 stopni już wiem że muszę zrobić je samemu. Czy ktoś z forumowiczów robił już coś takiego, chciałbym usłyszeć jakieś porady np: zrób prosty model w programie 3d i "pokoloruj" go w PS, od czego mam zacząć może ktoś widział kiedyś jakiś tutorial w necie proszę o pomoc, poniżej podaję efekt jaki chciałbym osiągnąć od tego najbardziej pożądanego do przykładowego :) pozdrawiam
Eric_Draven Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 prosty model 3D z uproszczonymi teksturami, detale w PS. Ale to zależy wszystko gdzie się lepiej czujesz, czy w 3d czy w 2d. No i od stylistyki. Robiąc tylko w 2d inaczej ci wyjdzie niż w 3d. Przykłady które dałeś były najprawdopodobniej robione tą techniką którą Ci poleciłem :)
PIraT Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 prosty model 3D z uproszczonymi teksturami, detale w PS. Ale to zależy wszystko gdzie się lepiej czujesz, czy w 3d czy w 2d. No i od stylistyki. Robiąc tylko w 2d inaczej ci wyjdzie niż w 3d. Przykłady które dałeś były najprawdopodobniej robione tą techniką którą Ci poleciłem :) Tak chyba najprościej :P Parę prostych tekstur powrzucanych na rożne modele i ew. podmalowania w PS. Dzięki temu łatwiej Ci będzie utrzymać pożądany styl no i oczywiście zaoszczędzisz dużo czasu.
acainoks Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Dzięki za odpowiedzi, modelowanie zrobię w 3D Studio kiedyś jakoś mi to wychodziło gorzej z teksturami myślę że mogą być chyba jakieś podstawowe a retusz w PS chyba będzie najtrudniejszy może ktoś podrzucić jakiś tutorial?
Tweester Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Z teksturami nie sądzę żebyś miał problemy bo to nie mają być jakieś super odlotowe ;)
CzAk1 Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 Myślę, że odpowiednio przygotowany model 3D będzie miał tutaj duże znaczenie. Zawsze możesz pokazywać konkretny model z różnej strony, dzięki czemu zaoszczędzisz na produkcji wielu modeli. Myślę, że teksturki nadadzą się jakieś takie zwykle pospolite :) Bez szaleństw. Móźniej ważne, by to dobrze obrobić w Ps. Przydadzą Ci się odpowiednie pędzle. Odpowiednie, tekturowane pędzle mogą zrobić dużo. Poszukasz na sieci to i owo, tutaj taki najpopularniejszy link. Możesz nadać fajną plastyke odpowiednio podmalowanym obiektom. pozdro
Monio Napisano 13 Grudzień 2010 Napisano 13 Grudzień 2010 Trzy pierwsze przykłady to bankowo czysty digital painting robiony na ręcznie ustalonej bazie izometrycznej. Taką bazę dużo szybciej i łatwiej zrobić ręcznie niż dłubać to w 3d i renderować. Chociażby dlatego że renderowanie tego w czystym poprawnym iso wymaga jakiś strasznie dziwnych ustawień kamery świateł i sceny (są na sieci tutki jak to robić). http://www.drububu.com/tutorial/index.html http://www.idigitalemotion.com/tutorials/guest/pixel/pixel.html Jeśli szukasz takiego efektu jak 3 pierwsze pracki to nie baw się w 3d wcale tylko dłub takie budynki na rozdziałce np 4 razy większej i potem sobie skaluj w dół. Jak budynki mają być poobracane i jakoś geometrycznie bardziej złożone to poszukaj na sieci tutków jak renderować iso i dłub to w czyde a potem detale maluj ręcznie. http://www.digitalurban.org/2006/09/isometric-pixel-art-simulating-in.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się