adek Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Rozpoczęła się konferencja SIGGRAPH 2010, a więc na pewno w kolejnych dniach będziemy mogli przeczytać o wielu nowościach zarówno ze sfery nowego hardware'u jak i software'u. I tak jako pierwszy news zamieszczamy informację prasową firmy NVidia o nowościach zaprezentowanych na SIGGRAPHie. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1306
n-pigeon Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 Dużo mądrych słów... Streszczenie: Dzięki CUDA obliczenia są szybsze niż przedtem, wspiera OpengGL 4.1 (który wyszedł wczoraj, zdaje się) przed ostatni akapit to przybliżone ceny :O i tyle.
Skoti Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 @n-pigeon: "Dzięki CUDA" może być źle zrozumiane - CUDA dla większości to soft, a to dzięki nowej architekturze sprzętowej CUDA w Fermi obliczenia są szybsze, a obliczenia podwójnej precyzji jeszcze szybsze (w starej serii, był tylko 1 na 8 procków potrafiących liczyć taką precyzję, a teraz w tej serii Quadro, miało ich być 1 na 2 - czyli w poprzedniej serii jak procków strumieniowych było 240 to tylko 30 liczyły fp64, a teraz jak jest ich do 896 to 448 jest fp64)
adek Napisano 27 Lipiec 2010 Autor Napisano 27 Lipiec 2010 Skoti: rewelacyjny skrót. Ale pytanie czy karty warte są w tej chwili swojej ceny bo rozumiem, że technologia faktycznie pozwala na "szybsze liczenie".
Skoti Napisano 27 Lipiec 2010 Napisano 27 Lipiec 2010 @Adek: Jeśli chcesz robić animacje z użyciem rendererów GPU, to myślę, że się opłaca (bo karty dla graczy (dużo tańsze) mogą nie wystarczać z powodu małej ilości pamięci), bo taniej wyjdzie niż podobnej wydajności klaster CPU... ale jeśli chcesz statyki i nie odpowiadają Ci renderery, które są dostępne na GPU to jest zupełnie nieopłacalna ;]. OFC w przyszłości coraz bardziej będą takie karty opłacalne (fizyka/fluidy... też dostają kopa liczone na GPU, ale póki co niewiele takich silników jest, a w programach graficznych praktycznie ich się nie wykorzystuje jeszcze)... i w przyszłości takie karty pewnie będą też sporo tańsze (bo więcej osób będzie je kupować - chociaż amatorzy będą kupować i tak GeForce i starać się nie przesadzać z rozdzielczością tekstur i złożonością scen ;p). Rynek nie zmieni się jednak z dnia na dzień i chwile jeszcze takie karty będą opłacalne tylko dla niektórych... w przyszłości (nie mówię o roku czy dwóch) pewnie będzie to prawie obowiązkowy sprzęt (no i jeszcze jest pytanie czy do tego czasu GPU dla graczy nie dostanie takiej mocy, że i tak profesjonalne karty będą zbędnym luksusem).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się