Chrupek Napisano 30 Lipiec 2010 Share Napisano 30 Lipiec 2010 po naciśnięciu numpada "zero" mam widok z kamery, teraz chciałbym zaznaczyć jaki kolwiek objekt i żeby kamera mi go przybliżyła... coś jak "kropka" na numpadzie, która przybliża dany objekt i ustawia go w centrum rotacji kamery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 30 Lipiec 2010 Share Napisano 30 Lipiec 2010 możesz ustawić cursor w tym miejscu (np. wybrać objekt, shift S, cursor to selected, albo po prostu kliknąć lewą myszą w to miejsce), następnie przełączyć na rotację wokół cursora (kropka), potem wybrać kamerę i obracać RR. Jest jeszcze możliwość ustawienia w Preferences "Rotate around selection", wtedy widok (ale nie kamera) rusza się w ten sposób, i możesz Ctrl Alt Numpad 0 dopasować kamerę do widoku. Albo wstawić empty, sparentować kamerę do empty (wybrać najpierw kamerę potem empty i Ctrl P) i kręcić emptym zamiast kamery (RR). Szybszej metody nie znam, jak ktoś zna to chętnie też się dowiem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 30 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 30 Lipiec 2010 (edytowane) dzięki Anka... pewnie to wiesz, ale można też wcisnąć G, a następnie z, y, x i przesuwać się po wybranej osi tą nieszczęsną kamerą :/... ale opcja RR jest extra ;) Ad: znalazłem takie coś, tak gdzieś w środku, gośc przechodzi do rzeczy: http://www.youtube.com/profile?user=irakrakow#p/u/65/NzEy2sCZcHo po wciśnięciu G można fajnie się kręcić, a środkową myszą przybliżać. Edytowane 30 Lipiec 2010 przez Chrupek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 1 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2010 Anka, chyba odkryłem... ustawiasz sobie widok w perspektywie i Ctrl+Alt+0 (zero na numerycznej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 1 Sierpień 2010 Share Napisano 1 Sierpień 2010 I niby co to ma dawać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 2 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2010 (edytowane) a to, że jak ustawisz widok perspektywy i zastosujesz ww. kombinacje klawiszy, masz dokładnie tak samo ustawioną kamere, jak w perspektywie. O to mi chodziło od początku, ale może źle się wyrażałem ;) ps. no tak, tylko, że Anka o tym pisała wcześniej hehe... Chrupek łej kap... Edytowane 2 Sierpień 2010 przez Chrupek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 2 Sierpień 2010 Share Napisano 2 Sierpień 2010 Ale przecież tak samo działa klawisz [0] beż żadnych dodatkowych klawiszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 2 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2010 nie, tak nie działa klawisz [0]... sprawdź... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 2 Sierpień 2010 Share Napisano 2 Sierpień 2010 No właśnie sprawdziłem i to samo. A właściwie to samo co [Ctrl-0]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 2 Sierpień 2010 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2010 skoro u Ciebie jest tak samo, to ja się bardzo cieszę, ale u mnie nie jest tak samo... z czego też się bardzo cieszę :-) musze kończyć, bo znowUSZ przyjdzie zdolny moderator na B. i da mi naganę, za obrażanie uczestników... szkoda, że ja nigdy nie wiem, kogo i w jaki sposób obrażam... mało tego, ja nawet nie mam takiego zamiaru, ale on widzi więcej i czuje bardziej... taaak mój sssskarbie.... on czuje bardziej.... Chyba żyjemy w dwóch innych wymiarach, ja i moderator na B. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 2 Sierpień 2010 Share Napisano 2 Sierpień 2010 (edytowane) Za takie rzeczy nie dowalą. Co najwyżej mogą zamknąć wątek. Blender 2.49. Napisz jaki masz obiekt wybrany i jak ustawiony viewport (camera, top itp.). Może po prostu piszemy o innych rzeczach. [Edit] Dobra cofam to co napisałem. Rzeczywiście działa, tylko u mnie nie działało, gdyż domyślnie mam ustawioną kamerę jako dziecko innego obiektu i constrain do Empty. Edytowane 2 Sierpień 2010 przez dac77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się