Skocz do zawartości

V-ray materiał firanek


Tomala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie znam się za bardzo na materiałach vraya i w ogóle na renderowaniu a muszę pilnie zrobić materiał firanek.

Scena przedstawia pokój oświetlony jedynie światłem dziennym(vray lighty w oknach). Problem w tym że jak zapodam w oknach firanki to okolice okna są od tych firanek rozjaśnione a we wnetrzu jest trochę ciemniej. Sorry że nie mogę pokazać na screenach ale chyba wiadomo o co chodzi. Materiał firanek to normalny vraymlt z mapką w opacity żeby firanki były częściowo przeźroczyste.

Nie wiem, może coś w opcjach obiektu odznaczyć żeby nie odbijało światła czy coś. Jak Wy sobie z tym radzicie?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sprawa jest prosta:

 

na obiekt nadajesz kombinację materiałów w takiej kolejności:

VRayOverride Mtl

 

następnie w Base materiał nadajesz

Vray2SidedMtl lub zwykły (VRayMtl) z opcją Translucency (w type wybrać Hard WAX model) i w Refaction dać IOR 1.0, aby Translucency działało musisz w Refaction > Refract kolor inny niż czarny (jaśniejszy przenikanie Translucency będzie bardziej widoczne) jeslisz masz opacity mape na opacity to daj taka samą w refract (jasność modyfikuj sobie w Output)

Aha nie zapomnij, że jeśli chcesz aby dobrze Translucency działało daj obiekt który ma 2 strony tzn. Na firanke nadaj modyfikacje shell z 0.1 cm grubości.

 

Łatwiej dać Vray2SidedMtl :) ale wtedy musisz mieć lepsze ustawienia GI (przynajmniej u mnie)

 

Vray2SidedMtl masz prostą sprawę nadajesz VRayMtl tam mape opacity i w Translucency modyfikujesz jasność przechodzenia światła na druga stronę obiektu.

 

Teraz wróćmy do VRayOverrideMtl do Parameter (główna zakładka z listą materiałów do "zastąpienia")

 

Aby Firanka nie odbijała dużo światła to w zakładce GI material nadajesz prosty VRayMtl o ciemnym zabarwieniu w Diffuse.

 

Jeśli chcesz aby firanka przepuszczała mniej/więcej światła "nadpisujesz" materiał w zakładce Shadow mtl - analogicznie zwiększasz/zmniejszasz jasność Refract i gotowe.

 

Mam nadzieje, że ci nie zaplątałem tego wszystkiego za bardzo.

 

 

Pozdrawiam

Daj znać czy ci się udało :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mortom :)

Ja tą firankę do tej pracy na na konkurs panasonic 3d chellange potrzebowałem i jakoś tam sobie poradziłem bo firanka przynajmniej nie odbijała światła w stronę okna i ściany.

Nawet nie pamiętam jak to zrobiłem bo robiłem to na mega speedzie. Wyszło tak:

 

firanka.jpg

 

Następnym razem na pewno skorzystam z Twojego sposobu.

Dzięki bardzo :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos firanek...ja mam inny problem, jak dam w opacity mapkę to w całej scenie pojawiają mi się w różnych miejscach czarne kropeczki...nie wiem to jakiś bład, złe ustawienia renderu, swiatła (ja mam vray sun za oknem i 1 vray light w środku)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności