Skocz do zawartości

V-ray materiał firanek


Tomala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie znam się za bardzo na materiałach vraya i w ogóle na renderowaniu a muszę pilnie zrobić materiał firanek.

Scena przedstawia pokój oświetlony jedynie światłem dziennym(vray lighty w oknach). Problem w tym że jak zapodam w oknach firanki to okolice okna są od tych firanek rozjaśnione a we wnetrzu jest trochę ciemniej. Sorry że nie mogę pokazać na screenach ale chyba wiadomo o co chodzi. Materiał firanek to normalny vraymlt z mapką w opacity żeby firanki były częściowo przeźroczyste.

Nie wiem, może coś w opcjach obiektu odznaczyć żeby nie odbijało światła czy coś. Jak Wy sobie z tym radzicie?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sprawa jest prosta:

 

na obiekt nadajesz kombinację materiałów w takiej kolejności:

VRayOverride Mtl

 

następnie w Base materiał nadajesz

Vray2SidedMtl lub zwykły (VRayMtl) z opcją Translucency (w type wybrać Hard WAX model) i w Refaction dać IOR 1.0, aby Translucency działało musisz w Refaction > Refract kolor inny niż czarny (jaśniejszy przenikanie Translucency będzie bardziej widoczne) jeslisz masz opacity mape na opacity to daj taka samą w refract (jasność modyfikuj sobie w Output)

Aha nie zapomnij, że jeśli chcesz aby dobrze Translucency działało daj obiekt który ma 2 strony tzn. Na firanke nadaj modyfikacje shell z 0.1 cm grubości.

 

Łatwiej dać Vray2SidedMtl :) ale wtedy musisz mieć lepsze ustawienia GI (przynajmniej u mnie)

 

Vray2SidedMtl masz prostą sprawę nadajesz VRayMtl tam mape opacity i w Translucency modyfikujesz jasność przechodzenia światła na druga stronę obiektu.

 

Teraz wróćmy do VRayOverrideMtl do Parameter (główna zakładka z listą materiałów do "zastąpienia")