Napisano 30 Lipiec 201014 l Witam, nie znam się za bardzo na materiałach vraya i w ogóle na renderowaniu a muszę pilnie zrobić materiał firanek. Scena przedstawia pokój oświetlony jedynie światłem dziennym(vray lighty w oknach). Problem w tym że jak zapodam w oknach firanki to okolice okna są od tych firanek rozjaśnione a we wnetrzu jest trochę ciemniej. Sorry że nie mogę pokazać na screenach ale chyba wiadomo o co chodzi. Materiał firanek to normalny vraymlt z mapką w opacity żeby firanki były częściowo przeźroczyste. Nie wiem, może coś w opcjach obiektu odznaczyć żeby nie odbijało światła czy coś. Jak Wy sobie z tym radzicie? Pozdrawiam.
Napisano 2 Sierpień 201014 l Sprawa jest prosta: na obiekt nadajesz kombinację materiałów w takiej kolejności: VRayOverride Mtl następnie w Base materiał nadajesz Vray2SidedMtl lub zwykły (VRayMtl) z opcją Translucency (w type wybrać Hard WAX model) i w Refaction dać IOR 1.0, aby Translucency działało musisz w Refaction > Refract kolor inny niż czarny (jaśniejszy przenikanie Translucency będzie bardziej widoczne) jeslisz masz opacity mape na opacity to daj taka samą w refract (jasność modyfikuj sobie w Output) Aha nie zapomnij, że jeśli chcesz aby dobrze Translucency działało daj obiekt który ma 2 strony tzn. Na firanke nadaj modyfikacje shell z 0.1 cm grubości. Łatwiej dać Vray2SidedMtl :) ale wtedy musisz mieć lepsze ustawienia GI (przynajmniej u mnie) Vray2SidedMtl masz prostą sprawę nadajesz VRayMtl tam mape opacity i w Translucency modyfikujesz jasność przechodzenia światła na druga stronę obiektu. Teraz wróćmy do VRayOverrideMtl do Parameter (główna zakładka z listą materiałów do "zastąpienia") Aby Firanka nie odbijała dużo światła to w zakładce GI material nadajesz prosty VRayMtl o ciemnym zabarwieniu w Diffuse. Jeśli chcesz aby firanka przepuszczała mniej/więcej światła "nadpisujesz" materiał w zakładce Shadow mtl - analogicznie zwiększasz/zmniejszasz jasność Refract i gotowe. Mam nadzieje, że ci nie zaplątałem tego wszystkiego za bardzo. Pozdrawiam Daj znać czy ci się udało :)
Napisano 2 Sierpień 201014 l Autor Dzięki Mortom :) Ja tą firankę do tej pracy na na konkurs panasonic 3d chellange potrzebowałem i jakoś tam sobie poradziłem bo firanka przynajmniej nie odbijała światła w stronę okna i ściany. Nawet nie pamiętam jak to zrobiłem bo robiłem to na mega speedzie. Wyszło tak: Następnym razem na pewno skorzystam z Twojego sposobu. Dzięki bardzo :) Pozdrawiam!
Napisano 2 Sierpień 201014 l jak uzyskać taki efekt, aby firanka nie była jednolita tylko posiadała pewny wzór;/
Napisano 2 Sierpień 201014 l Musisz dać mapkę opacity z tym wzorem (w negatywie o ile dobrze kojarzę) :)
Napisano 3 Sierpień 201014 l a propos firanek...ja mam inny problem, jak dam w opacity mapkę to w całej scenie pojawiają mi się w różnych miejscach czarne kropeczki...nie wiem to jakiś bład, złe ustawienia renderu, swiatła (ja mam vray sun za oknem i 1 vray light w środku)?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto