Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

nie znam się za bardzo na materiałach vraya i w ogóle na renderowaniu a muszę pilnie zrobić materiał firanek.

Scena przedstawia pokój oświetlony jedynie światłem dziennym(vray lighty w oknach). Problem w tym że jak zapodam w oknach firanki to okolice okna są od tych firanek rozjaśnione a we wnetrzu jest trochę ciemniej. Sorry że nie mogę pokazać na screenach ale chyba wiadomo o co chodzi. Materiał firanek to normalny vraymlt z mapką w opacity żeby firanki były częściowo przeźroczyste.

Nie wiem, może coś w opcjach obiektu odznaczyć żeby nie odbijało światła czy coś. Jak Wy sobie z tym radzicie?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 7,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawa jest prosta:

 

na obiekt nadajesz kombinację materiałów w takiej kolejności:

VRayOverride Mtl

 

następnie w Base materiał nadajesz

Vray2SidedMtl lub zwykły (VRayMtl) z opcją Translucency (w type wybrać Hard WAX model) i w Refaction dać IOR 1.0, aby Translucency działało musisz w Refaction > Refract kolor inny niż czarny (jaśniejszy przenikanie Translucency będzie bardziej widoczne) jeslisz masz opacity mape na opacity to daj taka samą w refract (jasność modyfikuj sobie w Output)

Aha nie zapomnij, że jeśli chcesz aby dobrze Translucency działało daj obiekt który ma 2 strony tzn. Na firanke nadaj modyfikacje shell z 0.1 cm grubości.

 

Łatwiej dać Vray2SidedMtl :) ale wtedy musisz mieć lepsze ustawienia GI (przynajmniej u mnie)

 

Vray2SidedMtl masz prostą sprawę nadajesz VRayMtl tam mape opacity i w Translucency modyfikujesz jasność przechodzenia światła na druga stronę obiektu.

 

Teraz wróćmy do VRayOverrideMtl do Parameter (główna zakładka z listą materiałów do "zastąpienia")

 

Aby Firanka nie odbijała dużo światła to w zakładce GI material nadajesz prosty VRayMtl o ciemnym zabarwieniu w Diffuse.

 

Jeśli chcesz aby firanka przepuszczała mniej/więcej światła "nadpisujesz" materiał w zakładce Shadow mtl - analogicznie zwiększasz/zmniejszasz jasność Refract i gotowe.

 

Mam nadzieje, że ci nie zaplątałem tego wszystkiego za bardzo.

 

 

Pozdrawiam

Daj znać czy ci się udało :)

Napisano
  • Autor

Dzięki Mortom :)

Ja tą firankę do tej pracy na na konkurs panasonic 3d chellange potrzebowałem i jakoś tam sobie poradziłem bo firanka przynajmniej nie odbijała światła w stronę okna i ściany.

Nawet nie pamiętam jak to zrobiłem bo robiłem to na mega speedzie. Wyszło tak:

 

firanka.jpg

 

Następnym razem na pewno skorzystam z Twojego sposobu.

Dzięki bardzo :)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Musisz dać mapkę opacity z tym wzorem (w negatywie o ile dobrze kojarzę) :)

Napisano
  • Autor

Czarny kolor=100% przeźroczystości. Np u mnie wyglądało to tak:

 

firanki5.jpg

Napisano

a propos firanek...ja mam inny problem, jak dam w opacity mapkę to w całej scenie pojawiają mi się w różnych miejscach czarne kropeczki...nie wiem to jakiś bład, złe ustawienia renderu, swiatła (ja mam vray sun za oknem i 1 vray light w środku)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności