Skocz do zawartości

Od czego zacząć? Jak się za to zabrać?


zeloslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu modyfikuję gre Imperivm:Great Battles of Rome (silnik Celtic Kings) zrobiłem już wiele ale teraz chcę stworzyć nową jednostkę.

Posiadam konwerter który mi to umożliwia. Niestety nie wiem jak się zabrać za modelowani i animowanie nowego wojownika? Od czego mam zacząć?

Generalnie gra jest mixem teksturowanego terenu 3D oraz porozstawianych na nim płaskich sprite’ów.

Więc nie wiem czy mam modelować jednostki w 3D Studio Max, czy może ręcznie rysować grafikę 2D?

W jakim programie najlepiej to zrobić ?

Poniżej przedstawiam przykładową jednostkę. Jest to jeździec w animacji walki bez cienia, gdyż cienie są w osobnym pliku.

 

teutonwolffight.jpg

 

Obrót w 12 kierunkach i 15 klatek animacji plus cień w osobnym pliku.

Barwy szaro białe są przeznaczone na adaptację koloru gracza.

Jest to wynikowy plik BMP który można wdrożyć do gry i oskryptować.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Przy tylu klatkach malowałbyś je do śmierci. Ja głosuję na modelowanie + animację. Jak się za to zabrać? Tak jak zwykle w takich przypadkach - najpierw model, mapowanie tekstury, potem szkielet z kości, skinning, animacja, na końcu renderowanie klatek. Natomiast jeśli nie wiesz jak zabrać się za modelowanie to... cóż, długa droga przed tobą. W pliku pomocy Maxa masz dobrze opisane podstawy pracy z obiektami i narzędziami. Nic tylko trenować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odp. Niestety, osobiście nie bawiłem się dużo w modelowanie, jestem programistą i skrypterem. Więc prawdopodobnie zlecę to komuś. Czy dużo jest z tym pracy ? Ile czasu zajmie przeciętnemu grafikowi wymodelowani i animowanie jednej jednostki ? "Concept artów" również nie posiadam ale chcę dodać greków i persów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiekt jest mały, więc nie trzeba się bawić w detal.

Prędkość realizacji będzie zależeć od doświadczenia, twojej ingerencji (poprawki, co z kolei będzie też miało związek z tym, czy będzie z tobą dobry kontakt). Kolejna kwestia to stopień złożoności modelu, ale przy czymś tak małym przy wszystkim powinno być podobnie. Myślę że modeling, texturing, rigging takiego maleństwa może trwać do 3dni. Oddzielnie natomiast trzeba liczyć animację, bo tutaj może być naprawdę różnie (zależy też od poziomu animacji). Przykładowo animacja jak np. postać stoi w miejscu i machnie tam raz mieczem nie będzie trudna do wykonania. Inna kwestia to np. animowanie jazdy konnej - tu jest trudniej... Do tego dochodzi jeszcze właśnie poziom animacji, czyli np. czy postać na koniu ma sztywno siedzieć, czy realistycznie "bujać się" podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzę tą modyfikacji już 6 lat. Jest to projekt niekomercyjny o zerowym budżecie i nie czerpie z niego żadnej korzyści finansowej. Ale ponieważ od dłuższego czasu nie mogę znaleźć żadnego grafika jestem skłonny zapłacić 100 zł za kompletną jednostkę bez praw autorskich. A więc model i animacje na wzór tego jeźdźca (dla piechoty 8 kierunków i 14 klatek animacji). Jest potrzebne 6 animacji:

1. Walki (machanie mieczykiem),

2. podejścia do walki (trochę inna animacja niż chód),

3. chodu,

4. krzyku (krzyk, podnoszenie rąk, zagrzewanie do boju),

5. bezczynności,

6. śmierci.

Kolejne 6 animacji w osobnych plikach dla cienia. Pewne kody kolorów szarości są zarezerwowane dla koloru gracza, muszą być w modelu i są indeksowane jako pierwsze w tablicy kolorów (widać to ładnie w photoshopie). Na początek potrzebuje takiego lub podobnego barbarzyńcę:

ageofconanhyborianadven.jpg

 

Model i animacja muszą być na poziomie nie gorszym niż to jest w grze, chodzi o to żeby nowa jednostka nie sprawiała wrażenia że jest odrębna i nie pasująca do reszty.

Dla zainteresowanych, wyśle przykłady każdej animacji. Czas realizacji nie gra roli.

Edytowane przez zeloslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że taki model jak tu, ale poziom detalu mniejszy - aby tylko był wystarczający do małego renderu jak na obrazkach wyżej. No chyba że jakieś zbliżenia planujesz...

Bez dalszych zbliżeń, to co na obrazku (jeździec) to najbliższy widok, oczywiście bez detali gdyż i tak nie będą one widoczne przy takich małych jednostkach. Jest to strategia gdzie widok wojsk dochodzi nawet do 1000 wojowników. To zdjęcie barbarzyńcy to oczywiście tylko model poglądowy który daje jakieś tam wyobrażenie. Akcja gry rozgrywa się w czasach starożytnych a więc odpadają jakieś średniowieczne hełmy, halabardy czy kolczugi.

Zrzut ekranu, daje pełniejszy obraz jak to wygląda z lotu ptaka:

66873629.jpg

Edytowane przez zeloslaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ktoś do pomocy chyba powinien się znaleźć. Może zamieść ogłoszenie

Znam osoby, które może by ci pomogły jeśli chodzi o modele i teksturowanie, ale gorzej z rigowaniem i animacją.

Edytowane przez Grave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności