Napisano 3 Sierpień 201014 l Jak w tytule jak zbakować geometrię która jest zconstarinowana za pomocą parent constarint? normalne opcje keys->bake działąją dla skina ale dla normalnego geo nie. I/ lub macie inne sposoby na wypieczenie deformacji żeby na renderfarmę rzucić?
Napisano 3 Sierpień 201014 l Rozumiem, że chodzi o wypalenie wyłącznie vertexów, bez pobierania info z translacji? Jeśli tak, to coś mi przyszło do głowy, odezwę się, kiedy sprawdzę :) EDIT: Czegoś nie rozumiem. Keys>bake wypala tylko dane z kanałów, nie geometrie. Tak samo działa to na constrainty. Może obiekt który ma parentConstrainta równocześnie jest hierarchicznym childem obiektu z którego pobiera pozycje??? W jaki sposób tym bejkujesz skina? Może Animation>Geometry Cache rozwiąże twój problem? Chociaż powinno być kompletnie na odwrót :) Edytowane 3 Sierpień 201014 l przez asblaze
Napisano 3 Sierpień 201014 l Autor zaznaczyłem control points w opcjach :) i wypala skina a co do obiektu z constrainami to pomyliłem się, grupa jest constarainowana a same obiekty są dziećmi tej grupy i nie mają żedych wartości w chennelboxie i dlatego pewnie się źle wypalają :/ Geometry cache nie sprawdzałem choć przeszło mi przez myśl że to może być to :)
Napisano 3 Sierpień 201014 l No to geometry cache nie pomoże. I tak jak pisałeś, pewnie dlatego :) Może lepiej zastąpić grupę kością i przyskonować dzieciaki :)
Napisano 3 Sierpień 201014 l Autor no to jest rowiązanie ale chciałem coś bardziej z automatu bo mam kilka postaci i n ie uśmiecha mi się dłubać tego ręcznie bo nie mam ni czasu ni chęci :) dzięki za odpowiedzi :)
Napisano 4 Sierpień 201014 l no to skrypcik :) z doświadczenia wiem, że warto stosować powyżej 10 powtarzających się operacji. na szybko coś napisałem - wybierasz childy (zakładam że wszystkie są najstarsze w hierarchii grupy) i odpalasz skrypta: import maya.cmds as maya selected = maya.ls(sl=1) parent = maya.pickWalk(d="up") joint = maya.joint(p=(0,0,0)) maya.parent(joint,w=1) maya.parent(joint,parent) for obj in selected: maya.parent(obj,w=1) maya.skinCluster(obj,joint) Edytowane 4 Sierpień 201014 l przez asblaze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto