Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak w tytule jak zbakować geometrię która jest zconstarinowana za pomocą parent constarint? normalne opcje keys->bake działąją dla skina ale dla normalnego geo nie.

I/ lub macie inne sposoby na wypieczenie deformacji żeby na renderfarmę rzucić?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 875
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozumiem, że chodzi o wypalenie wyłącznie vertexów, bez pobierania info z translacji?

Jeśli tak, to coś mi przyszło do głowy, odezwę się, kiedy sprawdzę :)

 

EDIT:

Czegoś nie rozumiem. Keys>bake wypala tylko dane z kanałów, nie geometrie. Tak samo działa to na constrainty. Może obiekt który ma parentConstrainta równocześnie jest hierarchicznym childem obiektu z którego pobiera pozycje???

 

W jaki sposób tym bejkujesz skina?

 

Może Animation>Geometry Cache rozwiąże twój problem? Chociaż powinno być kompletnie na odwrót :)

Edytowane przez asblaze

Napisano
  • Autor

zaznaczyłem control points w opcjach :) i wypala skina

 

a co do obiektu z constrainami to pomyliłem się, grupa jest constarainowana a same obiekty są dziećmi tej grupy i nie mają żedych wartości w chennelboxie i dlatego pewnie się źle wypalają :/

 

Geometry cache nie sprawdzałem choć przeszło mi przez myśl że to może być to :)

Napisano

No to geometry cache nie pomoże. I tak jak pisałeś, pewnie dlatego :)

Może lepiej zastąpić grupę kością i przyskonować dzieciaki :)

Napisano
  • Autor

no to jest rowiązanie ale chciałem coś bardziej z automatu bo mam kilka postaci i n ie uśmiecha mi się dłubać tego ręcznie bo nie mam ni czasu ni chęci :)

 

dzięki za odpowiedzi :)

Napisano

no to skrypcik :)

z doświadczenia wiem, że warto stosować powyżej 10 powtarzających się operacji.

 

na szybko coś napisałem - wybierasz childy (zakładam że wszystkie są najstarsze w hierarchii grupy) i odpalasz skrypta:

 

import maya.cmds as maya
selected =  maya.ls(sl=1)
parent = maya.pickWalk(d="up")
joint = maya.joint(p=(0,0,0))
maya.parent(joint,w=1)
maya.parent(joint,parent)
for obj in selected:
maya.parent(obj,w=1)
maya.skinCluster(obj,joint)

Edytowane przez asblaze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności