Skocz do zawartości

Bakowanie constarinowanej geometrii


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w tytule jak zbakować geometrię która jest zconstarinowana za pomocą parent constarint? normalne opcje keys->bake działąją dla skina ale dla normalnego geo nie.

I/ lub macie inne sposoby na wypieczenie deformacji żeby na renderfarmę rzucić?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Rozumiem, że chodzi o wypalenie wyłącznie vertexów, bez pobierania info z translacji?

Jeśli tak, to coś mi przyszło do głowy, odezwę się, kiedy sprawdzę :)

 

EDIT:

Czegoś nie rozumiem. Keys>bake wypala tylko dane z kanałów, nie geometrie. Tak samo działa to na constrainty. Może obiekt który ma parentConstrainta równocześnie jest hierarchicznym childem obiektu z którego pobiera pozycje???

 

W jaki sposób tym bejkujesz skina?

 

Może Animation>Geometry Cache rozwiąże twój problem? Chociaż powinno być kompletnie na odwrót :)

Edytowane przez asblaze
Napisano

zaznaczyłem control points w opcjach :) i wypala skina

 

a co do obiektu z constrainami to pomyliłem się, grupa jest constarainowana a same obiekty są dziećmi tej grupy i nie mają żedych wartości w chennelboxie i dlatego pewnie się źle wypalają :/

 

Geometry cache nie sprawdzałem choć przeszło mi przez myśl że to może być to :)

Napisano

no to jest rowiązanie ale chciałem coś bardziej z automatu bo mam kilka postaci i n ie uśmiecha mi się dłubać tego ręcznie bo nie mam ni czasu ni chęci :)

 

dzięki za odpowiedzi :)

Napisano (edytowane)

no to skrypcik :)

z doświadczenia wiem, że warto stosować powyżej 10 powtarzających się operacji.

 

na szybko coś napisałem - wybierasz childy (zakładam że wszystkie są najstarsze w hierarchii grupy) i odpalasz skrypta:

 

import maya.cmds as maya
selected =  maya.ls(sl=1)
parent = maya.pickWalk(d="up")
joint = maya.joint(p=(0,0,0))
maya.parent(joint,w=1)
maya.parent(joint,parent)
for obj in selected:
maya.parent(obj,w=1)
maya.skinCluster(obj,joint)

Edytowane przez asblaze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności