Destroyer Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Jak w tytule jak zbakować geometrię która jest zconstarinowana za pomocą parent constarint? normalne opcje keys->bake działąją dla skina ale dla normalnego geo nie. I/ lub macie inne sposoby na wypieczenie deformacji żeby na renderfarmę rzucić?
asblaze Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 (edytowane) Rozumiem, że chodzi o wypalenie wyłącznie vertexów, bez pobierania info z translacji? Jeśli tak, to coś mi przyszło do głowy, odezwę się, kiedy sprawdzę :) EDIT: Czegoś nie rozumiem. Keys>bake wypala tylko dane z kanałów, nie geometrie. Tak samo działa to na constrainty. Może obiekt który ma parentConstrainta równocześnie jest hierarchicznym childem obiektu z którego pobiera pozycje??? W jaki sposób tym bejkujesz skina? Może Animation>Geometry Cache rozwiąże twój problem? Chociaż powinno być kompletnie na odwrót :) Edytowane 3 Sierpień 2010 przez asblaze
Destroyer Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 zaznaczyłem control points w opcjach :) i wypala skina a co do obiektu z constrainami to pomyliłem się, grupa jest constarainowana a same obiekty są dziećmi tej grupy i nie mają żedych wartości w chennelboxie i dlatego pewnie się źle wypalają :/ Geometry cache nie sprawdzałem choć przeszło mi przez myśl że to może być to :)
asblaze Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 No to geometry cache nie pomoże. I tak jak pisałeś, pewnie dlatego :) Może lepiej zastąpić grupę kością i przyskonować dzieciaki :)
Destroyer Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 no to jest rowiązanie ale chciałem coś bardziej z automatu bo mam kilka postaci i n ie uśmiecha mi się dłubać tego ręcznie bo nie mam ni czasu ni chęci :) dzięki za odpowiedzi :)
asblaze Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 (edytowane) no to skrypcik :) z doświadczenia wiem, że warto stosować powyżej 10 powtarzających się operacji. na szybko coś napisałem - wybierasz childy (zakładam że wszystkie są najstarsze w hierarchii grupy) i odpalasz skrypta: import maya.cmds as maya selected = maya.ls(sl=1) parent = maya.pickWalk(d="up") joint = maya.joint(p=(0,0,0)) maya.parent(joint,w=1) maya.parent(joint,parent) for obj in selected: maya.parent(obj,w=1) maya.skinCluster(obj,joint) Edytowane 4 Sierpień 2010 przez asblaze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się